Jump to content

Måltidsdrycker


Umberto
 Share

Måltidsdrycker  

57 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag äter ibland lunch tillsammans med utbytesstudenter från kontinenten och inte sällan brukar de göra sig lustiga över det nordiska bruket att dricka mjölk till maten. "Det är bara barn som dricker mjölk", brukar det låta. Då är det inte utan att man gärna vill kontra med "Ni äter sniglar och rå bläckfisk, så håll bara käften", men det gör man ju inte, man är ju allt lite skandinaviskt modest sådär. Nåväl, häromdagen såg jag en dokumentär om jordbrukare i samtidens USA och fler än en gång bänkade sig dokumentärfamiljen i köket för att inta sitt dagliga bröd och varje gång pryddes det dukade bordet av några rejäla flaskor cola av den kända internationella fabrikören. Cola! En högst besynnerlig måltidsdryck om jag får säga min mening... Så, frågan här är helt enkelt: vad dricker Du till maten till vardags?

Personligen dricker jag alltid vatten till lunchen och oftast (mini)mjölk (ibland vatten) till middag. Läsk och saft skär sig med husmanskosten och är inte ens ett alternativ. Öl dricker jag i princip aldrig till maten och vin bara på restaurang eller vid festligare tillfällen. Visst händer det att jag tar t.ex. cola till någon pizza emellanåt men då är det inte direkt fråga om vardagsmat.

V: Vatten, mjölk.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vatten, Läsk och Öl är det oftast!

Oftast är det bara vanligt vatten till Lunch

Till maten beror det på, är det skräpmat som typ pizza/hamburgare tycker jag att Pepsi passar bäst!

All annan mat Öl (förutom pannkakor då, då är det mjölk som gäller men röstade inte på det)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...