Jump to content

Battle of the Immortals


StellHell
 Share

Recommended Posts

Finns det "second job" eller något sånt man ska ta vid typ lvl 20, 30, 40 osv?

Som i Maplestory, cleric, priest, bishop osv.

Jag läste på forumet att man kunde vara Ice Magus eller Fire Magus... men jag kanske bara inte förstod vad de menade. Eller så är det bara två olika skilltrees som man kan fokusera på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 253
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag läste på forumet att man kunde vara Ice Magus eller Fire Magus... men jag kanske bara inte förstod vad de menade. Eller så är det bara två olika skilltrees som man kan fokusera på.

Jag läste lite guider om det, och om jag förstod rätt så syftar dem på vilken passiv skill man maxar.

Antingen ice eller fire. Sen har gearen + i Ice eller Fire, så man kanske vill fokusera på en av de elementen för att vara effektivast.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår bara inte hur ni kan tycka det är grötigt då du har mer spelyta än på WoW om du kör orginal. Tycker också det är konstigt att ingen annan har lagg, jag spelar ändå på crowded realmen för att fixa grupper snabbare och har under 200ms, vilket jag har mer på i WoW. Ge mig ett specifikt exempel på vad som är så rörigt och svårt att greppa? ALLA quests du någonsin vill göra är det bara att klicka på så har du autowalk till stället, hur kan det vara svårt?

Ni har båda gått in med inställningen att spelet är värdelöst och ni kommer inte börja spela det innan ni tankade ner det, klart det blir dåligt då om ni redan vet att ni kommer fortsätta med WoW.

Spela roll vilken realm, 2,4,6,8 är dom realmsen du kan göra dom flesta eventsen på, realm 4 för en liten del. Tokens köper du set-delar för. Skaffa ett fullt set så fort som möjligt, håller dig igång till lvl 45.

Slayer har DEX prio, men du behöver STR för att få upp din skada. JSHC's tips funkar prima, jag har hört vissa höglvls kör med 20-30 gap på STR/DEX, dvs. om du har pumpat DEX, dra upp din STR till 30 under din DEX och kör sen 1/1 STR/DEX resten av ditt spelande.

Tack stellan som sagt har bara pumpat från 20 i DEX till 71. Men då ska jag börja använda STR till 30.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läst på officiella forumet:

"Yep, and what I've found effective during CB is that I would just skip the lvl 30 set and just go for the 45 set as the first Knight's jail set you use. Levelling from 30-45 goes by pretty fast that you're better off saving the stamps for the later sets. Levelling from 45-60 on the other hand, takes a whole lot longer so spending for the 45 set is worth it."

Får man olika set för samma stamps? Så om jag kör Jail nu, får stamps, så sparar jag dem tills jag kan byta in mot lvl 45 setet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läst på officiella forumet:

"Yep, and what I've found effective during CB is that I would just skip the lvl 30 set and just go for the 45 set as the first Knight's jail set you use. Levelling from 30-45 goes by pretty fast that you're better off saving the stamps for the later sets. Levelling from 45-60 on the other hand, takes a whole lot longer so spending for the 45 set is worth it."

Får man olika set för samma stamps? Så om jag kör Jail nu, får stamps, så sparar jag dem tills jag kan byta in mot lvl 45 setet?

30 och 45 setet är samma stamps, hur det fungerar efter det vet jag dock inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läst på officiella forumet:

"Yep, and what I've found effective during CB is that I would just skip the lvl 30 set and just go for the 45 set as the first Knight's jail set you use. Levelling from 30-45 goes by pretty fast that you're better off saving the stamps for the later sets. Levelling from 45-60 on the other hand, takes a whole lot longer so spending for the 45 set is worth it."

Får man olika set för samma stamps? Så om jag kör Jail nu, får stamps, så sparar jag dem tills jag kan byta in mot lvl 45 setet?

Det är samma Stamp ända upp till lvl 90-setet och det är nästan samma pris för delarna. Anledningen till detta är för att du kommer börja leta/köpa/trada SoulSet vilket är ohyggligt mycket bättre. Dom gröna StampSeten är bara till för att du ska kunna byta ut om du har några låglvl delar kvar.

Kör du jail 5 gånger på en dag så har du råd att köpa ett fullt lvl 30 set och har tokens över. Såvida du blir lvl 45 innan midnatt samma dag och VET att du blir det så skiter du i 30 setet, för du kommer ha råd med ett fullt lvl 45 set dagen efter (exkluderat setet för ringar/halsband/osv).

Jag skulle rekomendera, om man vill få ut det mesta att ta 4 delar av lvl 30 setet och 4 delar av lvl 45 setet för att få dubbla setbonusar när du väl blir lvl 45. Sen spenderar du resten av dina tokens på att köpa 4/4 set av ring/neck. Anledningen för detta är att du kommer börja leta SoulSet vid 45(eller 40 egentligen). Har du fullt 45 set kommer du bara spräcka bonusen direkt, så istället kan man spräcka lvl 30 setet.

--------------

2010-5-11_2-23-20_1169351_0.jpg

Igår för 2 lvlar sedan. Precis fått mitt SS-belt.

2010-5-11_2-17-24_1169351_1.jpg

Dragon Emperor. Han har en AoE attack som han spammar dom sista 20% av hans hp, detta brukar wipea dom flesta partyn. Jag tankade inte men var högre lvl och hade mer def och hp än tanken, så självklart dog han och jag och healern blev ensamma kvar att döda emperor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var ju helt okej det här spelet!

Håller absolut med om att UIt inte är det bästa, texten är för otydlig för min smak, och går det ens att få fram fler knappar (och framför allt, keybinds)?

Oavsett, har man spelat tillräckligt många MMOs av den här typen så är man van vid UIn som ser ut såhär så det stör mig inte så mycket.

25 Berzerker atm, lite svårt att få mycket tid att spela mellan varven. Spelar TF2, SC2 och WoW också för tillfället. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick precis en Accurate Spiritual DragonFang Staff från den där lådan man får saker ifrån. Något att ha?

Level 24, gjort två jail och har 10 stamps. Bör jag skaffa något set-equip nu eller vänta?

EQ'n du får från lådan funkar prima. gör 5 jail och du har ett fullt set, varför vela?

Det var ju helt okej det här spelet!

Håller absolut med om att UIt inte är det bästa, texten är för otydlig för min smak, och går det ens att få fram fler knappar (och framför allt, keybinds)?

Oavsett, har man spelat tillräckligt många MMOs av den här typen så är man van vid UIn som ser ut såhär så det stör mig inte så mycket.

25 Berzerker atm, lite svårt att få mycket tid att spela mellan varven. Spelar TF2, SC2 och WoW också för tillfället. :confused:

Vad ska du med knappar till om jag får fråga? Jag är lvl 55 och har 8 lediga slots.

Har en fråga ska jag nötta Jail instance? Eller ska ja gå runt och questa får ca 11-14k i XP nu.

Du kan inte nöta. 5 Jail om dagen, sen får du vänta till midnatt. Kör 5 snabba rundor (går under halvtimmen) sen är det bara att questa på eller göra andra events.

Är strax 40, har full lvl 35 set osv osv. Väntar tills jag kan göra Jail igen. Är det nån instance efter Jail? Vilken isf?

Dragon Emperor vid lvl 40. Tar betydligt längre tid än Jail, men ger mycket fin loot.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Levlade upp en Champion till 24, healing är nog inte riktigt min grej. Det går ju sjukt lätt att levla med alla set-equips man får som VIP-gubbe (för er som inte redan vet så har varje gubbe ett ID som man kan använda när man skapar en ny gubbe. Man får lite equips och sådant.).

Btw, jag kollade inte vilken server jag körde på när jag började så jag hamnade på East, någon annan som kör där? Eller kör alla på Europe?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Levlade upp en Champion till 24, healing är nog inte riktigt min grej. Det går ju sjukt lätt att levla med alla set-equips man får som VIP-gubbe (för er som inte redan vet så har varje gubbe ett ID som man kan använda när man skapar en ny gubbe. Man får lite equips och sådant.).

Btw, jag kollade inte vilken server jag körde på när jag började så jag hamnade på East, någon annan som kör där? Eller kör alla på Europe?

Alla kör nog Europa.

Fan vad illa, jag klarar inte Dragon. Wipade 3 ggr. Måste hitta bättre party :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...