Jump to content

Battle of the Immortals


StellHell
 Share

Recommended Posts

Battle-of-the-Immortals_1168943_0.jpg

Battle of the Immortals (BoI) är ett MMORPG från skaparna av Perfect World och Jade Dynasty, men som är mer orienterat mot Hack'n'slash.

Klasser:

Alla bilder är med lvl 45 Soul Set

Berzerker: Berzerkers är den vanliga "DPS Warriorn", Han använder stora Tvåhandsvapen

och föredrar melee. Dom favoriserar STR vilket ökar deras melee DPS.

Champion: Champions är spelets tanks med enhandsvapen och sköld. Dom favoriserar VIT

vilket ökar deras HP.

Heretic: Heretics är spelets healer, men har även en stor arsenal av offensiva spells. Dom

använder wands och sköld. Dom favoriserar INT och SPI för att öka deras heals/spelldmg.

Magus: Magus är spelets mages. Dom anväder tvåhandsstavar och kör uteslutande med

magier. Dom favoriserar INT för ökad spelldmg och res med deras spellshields.

Slayer: Slayers är spelets rogues. Dom använder DW-vapen och använder poisons för att

döda mobs snabbare. Dom favoriserar DEX för högre critrating.

Länkar:

Ladda ner spelet

Spelets Hemsida

Spelets Officiella Forum

Filmer:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 253
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skulle vara intressant att prova på det där någon gång, men eftersom det är från skaparna av PW så vet jag inte riktigt...

PW var kul, men var det någonsin någon som blev level 120 eller vad det nu var för cap?

Kollade du på gameplay videon? Det är långt ifrån PW. Det är mer av en diablo-klon, vilket jag vet jag kommer uppskatta. Diablo är bästa spelet, ever.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade du på gameplay videon? Det är långt ifrån PW. Det är mer av en diablo-klon, vilket jag vet jag kommer uppskatta. Diablo är bästa spelet, ever.

Jo, jag såg gameplay videon och levlandet skrämde mig lite. Om man tar 7 levels på 10 minuter i början tror jag att det kommer bli som PW i slutet; att en level tar flera dagar.

Annars verkar det vara ett roligt spel.

Jag ska helt klart testa det när jag får tillgång till speldatorn. Är det möjligt att spela det nu utan beta?

Tror det är släppt i Kina.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

lvl 20 nu, dags för dungeon. dryga timmen för lvl 20, om inte mindre.

Om man nu skulle jämföra med Diablo-spelen, hur känns det? Att döma av gameplay videon så ser det rätt stelt ut, det jag gillar i diablo 2 (Men saknar i många så kallade Hack 'n' slash MMOs) är rörelsen och attackstyrningen, det vill säga att karaktären verkligen följer muspekaren istället för att man klickar och så går karaktären dit. Samma gäller med attacker, istället för att klicka (dubbelklicka?) på en fiende och automatiskt attackera så ska (enligt mig) karaktären attackera tills man släpper musknappen. Finns någon av dessa funktioner i spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man nu skulle jämföra med Diablo-spelen, hur känns det? Att döma av gameplay videon så ser det rätt stelt ut, det jag gillar i diablo 2 (Men saknar i många så kallade Hack 'n' slash MMOs) är rörelsen och attackstyrningen, det vill säga att karaktären verkligen följer muspekaren istället för att man klickar och så går karaktären dit. Samma gäller med attacker, istället för att klicka (dubbelklicka?) på en fiende och automatiskt attackera så ska (enligt mig) karaktären attackera tills man släpper musknappen. Finns någon av dessa funktioner i spelet?

Utan att ha spelat D3 så känns det som det är såhär det kommer vara (med reservationer att D3 kommer bli så jävla fett). Du har en större arsenal med attacker, vilket gör spelet mer intressant än att bara slänga upp sacred shield och spamma hammer i D2. Det är väldigt smidigt och smärtfritt att röra sig, wasd funkar även om man föredrar det framför musklicka.

Kan vara lite svårt att träffa rätt mob om det är väldigt många, har inte kollat om det går att ha permanenta healthbars synliga, då det antagligen skulle hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Utan att ha spelat D3 så känns det som det är såhär det kommer vara (med reservationer att D3 kommer bli så jävla fett). Du har en större arsenal med attacker, vilket gör spelet mer intressant än att bara slänga upp sacred shield och spamma hammer i D2. Det är väldigt smidigt och smärtfritt att röra sig, wasd funkar även om man föredrar det framför musklicka.

Kan vara lite svårt att träffa rätt mob om det är väldigt många, har inte kollat om det går att ha permanenta healthbars synliga, då det antagligen skulle hjälpa.

Ah, så rörelser är alltså "flytande" som i Diablo-serien?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, så rörelser är alltså "flytande" som i Diablo-serien?

till viss del, du har ju en 360° synvinkel och zoom vilket är en bonus, och du kan hålla inne knappen och gubben följer, men tror inte du vi masha musknapparna som i D2, då du ändå måste använda skills för att döda mobsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelat en del nu och måste säga att de fångar mycket av hack 'n' slash känslan som jag älskar, visst, det är autoattack men det tar inte lång tid att döda mobs. Levels i början går riktigt snabbt och questsen är lätta och fokus ligger mer på att slakta fiender än att ge djupa quests. Skall fortsätta spela ett tag och se om jag tröttnar eller inte, men det verkar väldigt lovande!

Nickar JSHC på EU-servern förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar ju lite intressant!

Men en av de sköna sakerna med Diablo är att det INTE använder sig av de klassiska party-uppsättningarna. Man behöver knappt någon tank, det finns inga healers osv. Är det så att man questar solo men så fort man går instance osv så måste man hitta en tank, en healer och tre dps?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...