Jump to content

Battle of the Immortals


StellHell
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 253
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Okej men jag tänkte mera just nu på dessa spell bars sen mappen och inloggningen och sånt.

Jadu, jag vet inte hur du tänker, men bara för man loggar in som på WoW och man har actionbars som på WoW så betyder det ju inte att spelet i sig är likt WoW alls. Men nej, spelet är inte likt WoW, det lutar mer åt Diablo, men med en större fokus på MMO.

Spelat en del nu och måste säga att de fångar mycket av hack 'n' slash känslan som jag älskar, visst, det är autoattack men det tar inte lång tid att döda mobs. Levels i början går riktigt snabbt och questsen är lätta och fokus ligger mer på att slakta fiender än att ge djupa quests. Skall fortsätta spela ett tag och se om jag tröttnar eller inte, men det verkar väldigt lovande!

Nickar JSHC på EU-servern förresten.

Jag gillar det skarpt, det har faktiskt fångat mycket av det jag gillar i Diablo samtidigt som det är mycket nytt.

Verkar ju lite intressant!

Men en av de sköna sakerna med Diablo är att det INTE använder sig av de klassiska party-uppsättningarna. Man behöver knappt någon tank, det finns inga healers osv. Är det så att man questar solo men så fort man går instance osv så måste man hitta en tank, en healer och tre dps?

Nja, jag har ju inte kört så jätte mycket, men av det jag sett så behövs inte den klassiska setupen. Visst blir det lättare med en tank och en healer, men det är inget måste. Körde en Jail-runda med 6 slayers, det funkade ypperligt. Kan tänkas att det blir lite mer fokus på det i dom högre levlarna, men det är nog inte ett måste.

Lvlar man alltid så snabbt eller bara i början?

Jag levlade en slayer till 31, en crusader till 35 och en heretic till 20 under en 5-6 timmarsperiod. Vad jag förstått från forumet så levlar du ganska snabbt upp till 60, sen blir det mer basis att man får grinda lite, men det finns fortfarande en massa daily och event quests varje dag som ger multum med exp.

Sen undrar jag vad maxlevelen är.

Jag TROR att dom nu, under början av OB har låst det till lvl 60, kommer antagligen höja till 90 ganska snart, och antar att det möjligen är en lvl 100-130ish maxlvl. Inget du faktiskt behöver oroa dig för dom närkommande veckorna iaf.

+1

Funderar på att testa detta. Vilka servrar spelar alla på? Kanske kan vi dra ihop en guild tillsammans eller nåt,

Det finns 2 US servrar och en EU server. Eftersom vi har bäst ping till EU servern antar jag att alla kommer spela på den.

Maxleveln verkar vara på 129~

Kollar man på coins så står det "Max amount on coins on level 121-129 = 135.200.000"

btw, ganska lätt att lvla tycker jag. Questerna är oxå för lätta. Sedan undrar jag hur man blir en disiplice(?). Hittar inga över lvl 45 ;(

MAX-max leveln är inte här än som sagt.

Questerna är inte för lätta, dom är där för att ge dig en grym exp boost, tillskillnad från Diablo som hade få quester så det blev mycket grind (ballruns osv, vilket är grymt tråkigt) vilket gör att du faktiskt får röra på dig och har ett mål istället för att stanna hos en sorts monster i flera levlar och grinda (FlyFF är ett bra exempel på detta, också tråkigt som fan).

Det där med diciple får jag kolla upp.

Försöker regga mig men kommer bara till Perfect World sidan för att regga eller ska man komma dit?

Ja, du reggar dig på perfect world. Har du ett account sen du spelade PW så är det bara att logga in med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Längesedan ett MMO har fångat mig så snabbt utan att få mig att tröttna de första timmarna, spelat i stort sett hela dagen trots förkylning och feber. Jail-instansen är riktigt rolig och gillar hur de har gjort med marks. Lätt att hitta ett party eller söka efter fler spelare till sitt egna party.

Håller med Stellan att det verkligen fångat många aspekter som gör Diablo-serien rolig och till och med förbättrat vissa delar. (Quests bl.a.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som ett spel som jag skulle ha tid med, om det går så snabbt att levela.

Vad kan man göra i spelet egentligen, förutom grinda/questa?

Finns det bra PvP eller raids?

Alla servrar är PvP just nu, det finnz zoner för öppen PvP, men alla zoner som inte är safezone går det PvP:a på. Du får dock penalty om du dödar folk i neutralzonerna. Detta fixas upp genom quests för att rättfärdiga sina "synder". Det ska också finnas någon sorts arena. Jag är ingen PvP:are så jag är inte så insatt i den delen.

Raids i den bemärkelsen, 40 pers som dödar en boss som i vanillaWoW finns inte vad jag vet, men däremot kan du se det som normal och heroic dungeons. man kan köra alla dungeons på olika svårighetsgrader, som ger olika bra loot och som är gjorda för olika högt lvlade spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen bör välja Magus. De har låg dmg, låg hp, inget defense, helt värdelösa.

Ska göra en ny gubbe som zerker nu, hoppas de är bättre

Det är du som är värdelös, Magus har bästa dmg i spelet och även bästa AoE i högre lvls. Zerk och slayer har liknande dps som melee.

Tänkte pröva detta i veckan, funderar på Champion eller Heretic, någon av dessa som lämpar sig för en newb? Spelet verkar för övrigt ganska kul.

Champ får fin aoetaunt på lvl 40 som hjälper avskyvärt med att aoe'a, vilket du kommer göra ofta. Heretic kan heala, vilket är skönt att ha om man är "newb".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är du som är värdelös, Magus har bästa dmg i spelet och även bästa AoE i högre lvls. Zerk och slayer har liknande dps som melee.

Champ får fin aoetaunt på lvl 40 som hjälper avskyvärt med att aoe'a, vilket du kommer göra ofta. Heretic kan heala, vilket är skönt att ha om man är "newb".

Du har alltså inte kört som Magus? AoE i högre lvls har så jävla lång cooldown så det är inte ens värt o använda dem. Bäst dmg? Aldrig. Zerk har lite bättre plus att de har bättre defense. Magus har inge defense och halvbra dmg. Man kan ju tro att det är som andra spel men det är inte alls så. Kör PvP med en Magus så kommer du se hur dåliga dom är. På låga lvl kan man tycka att dom är helt okej.

Och så är range lite fuckat.. man hinner aldrig döda något innan de slår dig

Kör nu på min zerk , ska jag gå all in på str eller köra Vit oxå?

Redigerad av Skotten_31
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

You mind telling us why? Om du tycker att man lvlar för snabbt så ändrar du dig nog runt level 60~~

Texten är för liten, UIn är grötig, allt känns bara fel och något verkar vara grymt fel med nätkoden för att både jag och han laggade grymt hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har alltså inte kört som Magus? AoE i högre lvls har så jävla lång cooldown så det är inte ens värt o använda dem. Bäst dmg? Aldrig. Zerk har lite bättre plus att de har bättre defense. Magus har inge defense och halvbra dmg. Man kan ju tro att det är som andra spel men det är inte alls så. Kör PvP med en Magus så kommer du se hur dåliga dom är. På låga lvl kan man tycka att dom är helt okej.

Och så är range lite fuckat.. man hinner aldrig döda något innan de slår dig

Kör nu på min zerk , ska jag gå all in på str eller köra Vit oxå?

Jag har kört Magus, funkar prima. Lär dig klassen innan du klagar på den. Du ska inte PvPa i låglvl i vilket fall som helst.

Så otroligt jävla dåligt skitspel.

tru dat, bro.

Texten är för liten, UIn är grötig, allt känns bara fel och något verkar vara grymt fel med nätkoden för att både jag och han laggade grymt hårt.

Naaaw, Har M&M ens haft tid att göra annat än dåliga YT-filmer på deras bromance i WoW. Texten är helt perfekt och du kan ändra storleken på den, UI'n är ju hur clean som helst, WoW's orginal är ganska exakt uppbygt på samma sätt, ni har valt fel server jävla noobjävlar. Sen är ni ju samer och surfar på era RenSkoter2000-lina.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...