Jump to content

Steam [Valve]


Boomer
 Share

Recommended Posts

Valves digitala distributionstjänst Steam tar idag ännu ett kliv mot att bli något sorts Facebook för spelintresserade. Half-Life-gänget meddelar att en ny screenshot-funktion implementerats och att du hädanefter kommer att kunna fånga och dela med dig av ögonblick ur dina spelsessioner med ett enkelt tryck på F12-knappen.

Screenshot manager-funktionen gör att du dels kan ordna dina bilder i ett särskilt bibliotek, men även dela dem med dina Steam-, Facebook-, Twitter och Reddit-vänner. 1 GB fritt lagringsutrymme ges varje användare i vad företaget kallar Steam Cloud. Möjligheten att ta och dela med sig av bilder på det här viset sägs fungera i alla spel som använder Steams in game-menyer.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110225/steam-lanserar-ny-screenshot-funktion

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Nu har Steam öppnat en Free To Play tab vilket innebär att dom har spelen, Spiral Knights, Forsaken World, Global Agenda: Free Agent, Champions online och Alliance of Valiant Arms.

Har bara testat Spiral Knights hittils, ett spel utvecklat av Sega verkar det som, väldigt barnslig grafik men gud vad man fastnade vid det när man spelade med kompisar ^^. Hack 'N Slash spel

Forsaken World är nytt från PerfectWorldEntertainment, som jag har förstått det så ska Forsaken World vara motsatsen till Perfect World, där Perfect World är det mer Asiatiska kulturen och Forsaken World är mer inriktad på den Västra Kulturen där dom får fram det mörka ännu mer. Ser helt okej ut, inte testat hittils!

Global Agenda kan jag inte uttala mig alls om faktiskt, som jag förstått det ska det vara ett spel i APB stuk fast i framtiden istället.

Champions Online var det prat om här förut så det vet ni vad det är

Alliance of Valiant Arms (AVA) är ett FPS spel, spelade motsvarigheten Combat Arms förut, testade sen AVA lite smått och sen insåg jag hur mycket dom bara tog från varandra. Det är väl helt okej FPS om man nu vill ha ett sånt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...