Jump to content

Steam [Valve]


Boomer
 Share

Recommended Posts

Har också testat spiral knights och det är roligt att spela ett par stycken. Det tråkiga är att man har "energi" så man kan inte spela hela natten :(

Du har två olika sorters energi!

Mist Energy, får du dagligen 1 energy per 15 minuter, du kan även få mist tanks när du referrar friends att spela med.

Energy, mätaren ovanför kan du köpa energy för antingen ingame cash eller riktiga pengar, 100 energy kostar 3.5k crowns. Det farmar du upp igen på en instance tier 1 run.

Tier 2 har jag ingen aning om hur det är ännu, en polare säger dock att det är cp svårt jämfört med Tier 1 :P

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har två olika sorters energi!

Mist Energy, får du dagligen 1 energy per 15 minuter, du kan även få mist tanks när du referrar friends att spela med.

Energy, mätaren ovanför kan du köpa energy för antingen ingame cash eller riktiga pengar, 100 energy kostar 3.5k crowns. Det farmar du upp igen på en instance tier 1 run.

Tier 2 har jag ingen aning om hur det är ännu, en polare säger dock att det är cp svårt jämfört med Tier 1 :P

Fattar bara vad Mist Energy är. Vad används Energy till? Det är mätaren som står på 0000 hela tiden?!?

Har bara spelat slut på 100 mist energy, sedan slutade vi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fattar bara vad Mist Energy är. Vad används Energy till? Det är mätaren som står på 0000 hela tiden?!?

Har bara spelat slut på 100 mist energy, sedan slutade vi.

Båda är egentligen samma sak bara det att Mist Energy är gratis att få :P

Mätaren som står på 0000 måste du köpa energy, klicka på mätaren tryck sedan på market eller vad det står så kan du antingen köpa 100 energy för 3.5k eller köpa 3.5k crowns för 100 energy

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spiral knights: Lite tunt spel eftersom det inte finns några klasser eller abilities att lära sig, blir lite tråkigt efter ca 6-7h.

Än sålänge kör jag mest Spiral Knights när jag har absolut noll att göra, händer att jag kan fastna 1-2 timmar eller dylikt med det.

Spelar mycket hellre Global Agenda, hur roligt som helst! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad i helvete.. Visst är det en bra update som kommer göra spelet mera aktivt, men vadfan.. Dem som har betalt för det då? Jag har betalat 150kr för det, helt i onödan.. Kul...

Jag tror jag gav 400 för det, men så fick jag ju full access långt före det blev gratis, så jag är inte bitter.

Men hade ju vart lite kul med något exklusivt för oss som faktiskt betalt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad i helvete.. Visst är det en bra update som kommer göra spelet mera aktivt, men vadfan.. Dem som har betalt för det då? Jag har betalat 150kr för det, helt i onödan.. Kul...

Som herr Wu sa, så fick du möjlighet att spela spelet från dag 1. Det är lite som med Minecraft, antar jag att man skulle kunna säga, fast ändå inte. Om man nu vill dra paralleller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror jag gav 400 för det, men så fick jag ju full access långt före det blev gratis, så jag är inte bitter.

Men hade ju vart lite kul med något exklusivt för oss som faktiskt betalt :)

Jo, men ändå. Hade jag vetat att det skulle bli gratis så skulle jag inte köpt spelet, så här i efterhand, men det vet man ju aldrig förrens det blivit.. Ja, det hade varit roligare och mera "värt" om det blev exklusivt för oss som betalat för spelet. Tråkigt att man in princip slängt bort pengar.

Vi som betalat det fick tydligen en hatt, YES! En hatt?! Kom igen valve. Skillnaden är;

Skillnaden mellan F2P och premiumspelare:

Free

Backpack: 50 slots

Items: Standard

Crafting: Limited blueprints

Trading: Receive items only

Gifting: Can receive gifts

Premium

Backpack: 300 slots (expandable up to 1000)

Items: Standard, Rare and Cosmetic

Crafting: All blueprints

Trading: Full trading

Gifting: Can give and receive gifts

För att bli premium behöver du bara köpe en sak ur storen, dvs random vapen för £5 som är minsta insättningen.

Som herr Wu sa, så fick du möjlighet att spela spelet från dag 1. Det är lite som med Minecraft, antar jag att man skulle kunna säga, fast ändå inte. Om man nu vill dra paralleller.

Ja, men att spela ifrån dag 1 eller att spela ifrån dag 500 spelar inte så stor roll för mig. Spelar hellre ifrån dag 500 utan att betala något än att spela ifrån dag 200 och betala 200kr, och inte få något. Och det är inte som MC. MC har väl gått ifrån gratis till kosta pengar? Billigare till dyrare, eller? Det är ju en hel sak.

Det är ju en sak om det är en prissänkningen, men att gå ifrån betala 400kr till gratis är ju ett stort steg. Det är ju trots allt bara 4 år sedan spelet kom. Men jag antar att det är en bra grej, flera kommer börja spelet hoppas jag, och det blir mera aktivt, och att Valve släpper flera uppdateringar så inte spelet dör.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men att spela ifrån dag 1 eller att spela ifrån dag 500 spelar inte så stor roll för mig. Spelar hellre ifrån dag 500 utan att betala något än att spela ifrån dag 200 och betala 200kr, och inte få något. Och det är inte som MC. MC har väl gått ifrån gratis till kosta pengar? Billigare till dyrare, eller? Det är ju en hel sak.

Det är ju en sak om det är en prissänkningen, men att gå ifrån betala 400kr till gratis är ju ett stort steg. Det är ju trots allt bara 4 år sedan spelet kom. Men jag antar att det är en bra grej, flera kommer börja spelet hoppas jag, och det blir mera aktivt, och att Valve släpper flera uppdateringar så inte spelet dör.

Visst, visst. Men jag tänkte mer på att vi nu betalar X för Minecraft, för att det sedan ska bli Open Source när det är 100% färdigt - enligt Notch själv.

Men done is done, och Valve gör som de vill. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst, visst. Men jag tänkte mer på att vi nu betalar X för Minecraft, för att det sedan ska bli Open Source när det är 100% färdigt - enligt Notch själv.

Men done is done, och Valve gör som de vill. :)

Dock kan man ju faktiskt spela Minecraft offline, medans att spela TF2 offline.. inte är roligt. Spela MC singeplayer går ju faktiskt, men att spela TF2 SP går ju inte alls. Eller hur? Och det är ju en del skillnad, om jag vet att spel X ska bli gratis inom sin tid än att jag köper spela Y och det blir gratis efter några år bara. Jag tycker det är lite skillnad i varje fall.

Jovisst är det gjort nu.. Ja, valve gör som dem vill. Men fortfarande surt tycker jag. tänk dem som köpet spelet för några dagar sen, och nu kan man köpa spelet för 20kr istället. Och TF2 har inte varit halvdött heller, så det är bara konstigt tycker jag. Lär ju bli flera som fuskar på tf2 nu med random public fusk tror jag.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkligen! De kommer att få ta och gå ett steg extra med sitt VAC-skydd nu, för om det bara är att skapa ett nytt Steam-konto när du blir bannad och fortsätta spela så... Ja. -_-

Driver du med mig nu, eller är du seriös? :ermm:

Vart finns denna "Free-to-play" kan inte hitta den på steam :ph34r:>_<:doh::blink:

Sök på Team fortess 2 i Library så kommer spelet upp.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...