Jump to content

Jag skulle göra vad som helst för att få äta..


Wu Zi Mu
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Jag skulle göra vad som helst för att få äta dricka öl med någon just nu. Är så förbaskat sugen, men det finns ingen, verkligen ingen vän som har pengar eller sitter hemma och gör ingenting som jag. Dricker ett glas vitt med pappa istället, men det är inte lika kul om den andre redan är lullig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle göra vad som helst för att få äta dricka öl med någon just nu. Är så förbaskat sugen, men det finns ingen, verkligen ingen vän som har pengar eller sitter hemma och gör ingenting som jag. Dricker ett glas vitt med pappa istället, men det är inte lika kul om den andre redan är lullig.

Jag hade gärna vart på. Det är för sällan man tar tid och knäcker en öl med vänner >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heh, jag vet vad ni tänker säga men jag har haft feta jäkla köttcravings på sistone. Alltså inte fint kött utan bara en jäkla kebab eller något. Men sånt går över.

Finns det något som hindrar dig? Kommer du känna dig som en dålig människa om schlafsar i dig en kebab?

Menar inte att låta dryg, är bara nyfiken. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det något som hindrar dig? Kommer du känna dig som en dålig människa om schlafsar i dig en kebab?

Menar inte att låta dryg, är bara nyfiken. >_<

Om jag inte har helt fel, vilket jag förmodligen har och kommer bli utskrattad och bränd på bål av P-C, men jag tror att han är vegan/vegetarian eller något annat fränt ord på V pga. hur slakten fungerar, hur vidrigt det egentligen är och han vill inte stödja köttbolagen med att köpa kött. Och att hans flickvän/fru/kvinna/get/viking/pirat/drake/ninja/vårtsvin/jungeldjur/djungelvrålpåse/drakdödare/drakfanskap(c wut I did thar)/somalisk krigsherre eller kvinnan han just nu är tillsammas med också är vegan.

But what do I know, I'm that guy on the corner with the funny moustache.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Om jag inte har helt fel, vilket jag förmodligen har och kommer bli utskrattad och bränd på bål av P-C, men jag tror att han är vegan/vegetarian eller något annat fränt ord på V pga. hur slakten fungerar, hur vidrigt det egentligen är och han vill inte stödja köttbolagen med att köpa kött. Och att hans flickvän/fru/kvinna/get/viking/pirat/drake/ninja/vårtsvin/jungeldjur/djungelvrålpåse/drakdödare/drakfanskap(c wut I did thar)/somalisk krigsherre eller kvinnan han just nu är tillsammas med också är vegan.

But what do I know, I'm that guy on the corner with the funny moustache.

Nä, det är såklart en bra fråga. Jag arbetar med kött varje dag och det skulle vara så lätt att äta lite men det som hindrar mig nu är mestadels de etiska aspekterna (slakten och hur djuren behandlas), miljöaspekterna (att det odlas fruktansvärt mycket soja, vete och andra grödor enbart för att föda slaktindustrin) samt att det har nu gått 3 år sedan jag åt kött sist. Nu när det har gått så pass lång tid så känns det som jag är liksom på en lång "streak" som är onödig att bryta utan god anledning.

Att min flickvän är vegetarian är ju också en bidragande faktor men hon fungerar mest som ett stöd i det avseendet. Jag hade länge velat gå över till veg men inte haft orken eller initiativet. Så hon hjälpte mig att ta det steget liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En box från Asia Thai Palace skulle inte vara dumt alls just nu. Om ni nånsin åker genom övik, stanna och köp en box för 50 kronor därifrån. Fantastiskt gott!

http://static2.devote.se/gallery/big/20110614/d1f86cec5d4ab8eb6aaf70393ce759f1.jpg

Jäklar, det där ser asgott ut! Har du lust att dela med dig av allt vad den innehåller?
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den där bilden drog jag bara från internet, men bland ingredienserna så finns ris, äggnudlar, wokgrönsaker, kyckling, biff, friterad kycling eller friterade räkor och en massa annat. Finns många olika kombinationer, många olika såser och kryddor dessutom kan du blanda om dom hur du vill och inte bara gå efter dom 15 färdiga boxarna som finns. För 50 kronor/st så känns det nästan som att man rånar dom! Dom blev ganska populära, väldigt snabbt, så nu är det typ en av dom mest upptagna restaurangerna i övik.

Fan, jag blev ju skitsugen nu! Har tre mil till stan, är det värt det?

Edit: Bilden kommer från internet, med boxen kommer från Asia Thai Palace ändå! Ville bara klargöra det..

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Chacarero verkar ju vara guds gåva till den midnattshungrige människan. Fan, Simpa. >_<

[2011-12-04 23:50:14] eXotic: I pollo, som jag beställt alla gånger är det kyckling, guacamole, tomat, gröna bönor, något starkt som jag tror heter peres, lök och säkert något mer jag glömt

[2011-12-04 23:50:56] eXotic: Ser ut såhär ungefär

[2011-12-04 23:50:57] eXotic: http://www.google.se/search?hl=sv&safe=off&q=chacarero&gs_sm=e&gs_upl=152987l153937l1l154035l9l5l1l1l1l0l159l574l1.4l6l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=1920&bih=915&um=1&authuser=0&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=BvnbTu6rEILO4QTn-MGHDA

[2011-12-04 23:51:02] eXotic: Löjligt gott. :D

[2011-12-04 23:51:20] eXotic: Majonäs med tror jag

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Chacarero verkar ju vara guds gåva till den midnattshungrige människan. Fan, Simpa. >_<

[2011-12-04 23:50:14] eXotic: I pollo, som jag beställt alla gånger är det kyckling, guacamole, tomat, gröna bönor, något starkt som jag tror heter peres, lök och säkert något mer jag glömt

[2011-12-04 23:50:56] eXotic: Ser ut såhär ungefär

[2011-12-04 23:50:57] eXotic: http://www.google.se/search?hl=sv&safe=off&q=chacarero&gs_sm=e&gs_upl=152987l153937l1l154035l9l5l1l1l1l0l159l574l1.4l6l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=1920&bih=915&um=1&authuser=0&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=BvnbTu6rEILO4QTn-MGHDA

[2011-12-04 23:51:02] eXotic: Löjligt gott. :D

[2011-12-04 23:51:20] eXotic: Majonäs med tror jag

Varsågod, jag kan berätta för dig var Don Chacarero huserar, så är det bara att du svänger förbi när du är i Norrpan någon gång. :D

(Vill bara tillägga att Pebre hette det, inte Peres.)

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...