Jump to content

Counter-Strike


Blaque
 Share

Recommended Posts

Efter varje runda du har kört, casual eller matchmaking har man en chans att få drops. Antingen ett vapen skin eller en låda. Har för mig att man är begränsad till 5 skins och 10 lådor varje vecka? Kan ha fel.

Tänk också att titlar som Team Fortress 2 och Dota 2 är helt gratis spel där dom mer eller mindre går runt på att sälja ingame cosmetics och även få in små pengar för folk som köper nycklar för att öppna lådorna.

Vad är det för typ av saker man kan få? Tror det bara är ganska vanliga skins och inget rare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för typ av saker man kan få? Tror det bara är ganska vanliga skins och inget rare.

Kan inte helt svara på CS dropsen. Jag har fått restricted items, vilket är rätt sällsynt att få. Senast M4A1-S | Nitro fick jag ur drop.

Dota däremot kan man få Arcana items (som vanligtvis kostar drygt 25€ att köpa) men chansen att sånt droppas där är fruktansvärt låg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter varje runda du har kört, casual eller matchmaking har man en chans att få drops. Antingen ett vapen skin eller en låda. Har för mig att man är begränsad till 5 skins och 10 lådor varje vecka? Kan ha fel.

Tänk också att titlar som Team Fortress 2 och Dota 2 är helt gratis spel där dom mer eller mindre går runt på att sälja ingame cosmetics och även få in små pengar för folk som köper nycklar för att öppna lådorna.

Det är 4 eller 5 (osäker atm) drops per vecka totalt i cs:go.

Men nog om det i varje fall, att spela i LEM eller högre verkar ju vara ospelbart just nu. I varenda match så är det någon som har ~30 timmar totalt på CS:GO som går helt bananas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur funkar det med det här man får gratis då?

Man spelar bara random maps och så plötsligt får man meddelande om att man fåt nått?

Och vad naseras det på, lika för alla typ en gång i månaden elelr efter ett uppsatt mål man nått?

Du spelar på random server (som items kan droppas på såklart) och när kartan är slut och nästa börjar kommer scoreborden upp och till höger så får du se vad du har fått (om du har fått någonting) så ja, du ser och du behöver inte acceptera eller göra någonting annat.

Alla har 4 drops per vecka (Reset är om 4h för övrigt) och vad man får för drops är helt random. Jag kan få fyra skins medans du kan få fyra lådor också vidare.

Dem har även lagt till så om du har köpt Operation Breakout så får du "Kontrakt" du ska göra som till exempel är vinn 16 rundor på competetive inferno och då måste du göra det och då får du ett skin som droppar till dig garanterat.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, så man kan köpa knivar mm men det är inte bättre än vanliga knivar alltså?

Ja, jag tycker det är absurt. Men visst, jag har köpt saker i andra spel med, så det är ju samma sak.

Men det borde finnas ett alternativ, vissa lådor gratis.

Som du sa man kan få knivar i lådor men det är extremt svårt gäller att ha tur det är kanske 0,1-1% att du får en kniv nej knivarna är inte bättre bara ny kniv samt skin. Vissa knivar kan du få från 50-90 euro som är lite mer billigare om du ska ha dyrare kniv så får du punga ut 200-300 euro.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...