Jump to content

Counter-Strike


Blaque
 Share

Recommended Posts

Att man kan köpa kosmetiska grejer ingame har väl funnits ett rätt bra tag iaf?

edit: I alla spel alltså.

Mja det här konceptet började i tidiga F2P mmo's men jag vill nog säga att Valve bemästrade det hela. Var fruktansvärt skeptisk till det här i exempelvis TF2 när det väl släpptes, men efter ett tag fick Valve ett bättre grepp om det hela när market infördes och folk kunde köpa och sälja mellan varandra vilket gör att Valve ändå går runt på att folk köper/säljer (Då Valve tar drygt... 10% har jag för mig av priset man säljer för?)

Men att man kan spela ett spel där man kan sälja ingame cosmetics för riktiga pengar, Valve gonna Valve. Praise the Master race, Hail Gaben

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Fick en field tested M4A1-S | Nitro igår. Nog det mest rare jag någonsin fått på drop.

Å andra sidan har jag börjat blivit bättre på cs nu, aimet börjar bli smått bättre så jag klättrar sakta men säkert upp i rank. Måste bara lära mig mer maps mer ordentligt.

Är det någon här som har en bra rekommendation på hur man ska hålla A på mirage? Är så jävla osäker på vart jag ska stå nånstans etcetc!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick en field tested M4A1-S | Nitro igår. Nog det mest rare jag någonsin fått på drop.

Å andra sidan har jag börjat blivit bättre på cs nu, aimet börjar bli smått bättre så jag klättrar sakta men säkert upp i rank. Måste bara lära mig mer maps mer ordentligt.

Är det någon här som har en bra rekommendation på hur man ska hålla A på mirage? Är så jävla osäker på vart jag ska stå nånstans etcetc!

När jag spelar med mina polare så brukar vi ha en som står uppe och håller palats samt en som håller låga.

Killen som står låga brukar smoka sen ställa sig nära och hålla samt vara beredd att rotera till connectorn om killen som håller mitt hojtar till.

Det är bara så vi gör det, vi är dock verkligen inte några storlirare utan vi ligger på MGE/DMG nivå så skulle inte lita fullt ut på att det jag säger är helt korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick en AK Jaguar igår, första saken jag få som är lite bättre. Försöker sälja den nu :D

Gz!

Vad är det för saker folk köper/får?

Har inte spelat cs på länge men funderat på att köra igång igen.

Skins i spelet. Gör ingen som helst skillnad i gameplay, vapnen har lite olika färger och mönster på sig bara.

Fick en field tested M4A1-S | Nitro igår. Nog det mest rare jag någonsin fått på drop.

Å andra sidan har jag börjat blivit bättre på cs nu, aimet börjar bli smått bättre så jag klättrar sakta men säkert upp i rank. Måste bara lära mig mer maps mer ordentligt.

Är det någon här som har en bra rekommendation på hur man ska hålla A på mirage? Är så jävla osäker på vart jag ska stå nånstans etcetc!

Beror ju på vilken poss du och dina mates håller. En i cpl, en stairs/slope och en site/hus brukar vara standard.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som vill vara med på ett game imorgon trött på alla retard ryssar.... Add me then Tobias328

EDIT: Vice dessutom måste du ha ett "pass" för att få lådorna från Operation Breakout kostar 5 euro. Och att öppna en låda som du får efter ett game kostar 1,80 euro ca 20kr

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som vill vara med på ett game imorgon trött på alla retard ryssar.... Add me then Tobias328

EDIT: Vice dessutom måste du ha ett "pass" för att få lådorna från Operation Breakout kostar 5 euro. Och att öppna en låda som du får efter ett game kostar 1,80 euro ca 20kr

Så man måste betala för att öpnna dem 20:- och då kan man få olika skinns? Inget som fäörbättrar spelet typ ett kraftig specielvapen eller så?

Har jag fattat rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är kanske värt att tillägga att spendera massa pengar på att öppna lådor är inte värt i längden för oss "normala" i varje fall, sakerna som säljs för dyra pengar är väldigt rare och du kan få öppna 2 crates eller 900 för att få en sån rare sak. Sen vet jag inte hur intresserad du är utav CS:GO Vice, men att enbart starta spelet och börja spela för att samla skins är väl lite "meh" och det finns bättre saker att lägga pengarna på tycker jag i varje fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vice: det enda du kan få som är det mesta dels rare är en ny kniv och du kan dessutom sälja en CSGO kniv som du har fått för riktiga pengar beroende på vilket fabrikat det är samt vad för kniv och vad för skin på kniven det är. Jag lyckades sälja min Flip Knife slaughter minimal wear för 700 SEK var värd ca 120 SEK. För det finns inte direkt folk som vill köpa en kniv för market price så man måste dra av lite grann.

Samt vice svar på din fråga varför dem gör det är att för att dem ska också kunna tjäna lite pengar på det hela med tanke på vad det kostar att ha matchmakeing servarna samt casual, deathmatch, gungame sen var det nån till jag inte minns. Skulle även tro att en del av detta går som prispengar till olika turneringar i CSGO.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter varje runda du har kört, casual eller matchmaking har man en chans att få drops. Antingen ett vapen skin eller en låda. Har för mig att man är begränsad till 5 skins och 10 lådor varje vecka? Kan ha fel.

Tänk också att titlar som Team Fortress 2 och Dota 2 är helt gratis spel där dom mer eller mindre går runt på att sälja ingame cosmetics och även få in små pengar för folk som köper nycklar för att öppna lådorna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...