Jump to content

Lite smyginfo om GTA 5


Weener
 Share

Recommended Posts

Hoppas starkt på att nästa GTA har ett uppdrag därman får åka tillbaka till någon gammal stad och sen åka tillbaka igen. Typ som det där i San Andreas när man åkte till Liberty City och sen tillbaka. Det skulle ju inte vara så svårt att åka tillbaka till Liberty City i nästa och ha med t.ex. bara Bohan eftersom det är så litet och sedan göra ett uppdrag där, fatta vad kul! :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har under hela min "GTA-karriär" från första spelet till S:A - älskat spelserien rakt igenom, men blev grymt besviken över IV.

Visst, man har tagit ett nytt steg på många olika sätt, grafikmässigt och storymässigt, och nog hade jag många glada stunder när jag spelade det, men blev ändå inte helt nöjd.

Tror det handlar lite om att jag blivit äldre, men även just för att staden Liberty City kändes lite för "vanlig" för min smak.

Älskade SA's öken, skog och allt därtill, att flyga högt i skyn, eller att klättra på Mount Chilliad.

Friheten som fanns i SA har, enligt mig, aldrig funnits i något annat GTA-spel.

Eftersom jag anser att hur staden kommer bli utformad vara den viktigaste punkten och näst intill avgörande om jag lägger ut pengar på det nästkommande GTA-spelet, så nästan kräver jag att det ska vara en stooor map med mycket "natur".

Så tillbaka till SA-stuket, alternativt Vice för min del, tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har under hela min "GTA-karriär" från första spelet till S:A - älskat spelserien rakt igenom, men blev grymt besviken över IV.

Visst, man har tagit ett nytt steg på många olika sätt, grafikmässigt och storymässigt, och nog hade jag många glada stunder när jag spelade det, men blev ändå inte helt nöjd.

Tror det handlar lite om att jag blivit äldre, men även just för att staden Liberty City kändes lite för "vanlig" för min smak.

Älskade SA's öken, skog och allt därtill, att flyga högt i skyn, eller att klättra på Mount Chilliad.

Friheten som fanns i SA har, enligt mig, aldrig funnits i något annat GTA-spel.

Eftersom jag anser att hur staden kommer bli utformad vara den viktigaste punkten och näst intill avgörande om jag lägger ut pengar på det nästkommande GTA-spelet, så nästan kräver jag att det ska vara en stooor map med mycket "natur".

Så tillbaka till SA-stuket, alternativt Vice för min del, tack!

Det låter lite som vad jag också vill ha, men med nuvarande konsolgeneration tror jag inte på det eftersom 360'n inte klarar av det (DVD-formatet = byta skiva = jobbigt).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
GTA IV announce:ades på E3 2006, två år innan släppet.

Vågar man hoppas på en liten hint om nästa GTA på E3 2010?

Antagligen inte, men om de vill släppa spelet under nuvarande konsolgeneration bör the announcement komma iår eller senast nästa år, eftersom det tar närmare två år till släppet.

Grrr... Jesse Divnich har surfat in på GTAsajten och kollat in min post, och tagit all cred för den! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

''Vice city 2'' låter inte direkt äkta. Personligen tror jag inte att nästa gta kommer att utspelas i vice city. Anledningen till att GTA IV utspelades I LC var, såvitt jag kommer ihåg, därför att Liberty City var staden där gta har sina rötter och att de därför ville att spelet skulle utspelas där och inte därför att de går efter listan ''lc, vc, sa''. Därför tvivlar jag på att nästa gta kommer att utspela sig i Vice City. Dock är det inte helt omöjligt eftersom VC på något sätt är 'legendariskt', men samtidigt, vilken gta-stad är inte det? Hur som helst är jag nästan helt säker på att nästa gta kommer att utspela sig i en stad som står i kontrast till det dystra, dimmiga, mörka Liberty City.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...