Jump to content

Lite smyginfo om GTA 5


Weener
 Share

Recommended Posts

Hoppas på San Andreas med fallskärmar och flygplan. Lite omgjort såklart, men vissa saker får gärna kännas igen.

Om de gör om San Andreas och gör städerna större etc. så är det enda jag skulle vilja vara lite liknande GTA San Andreas San Fierros flygplats, av någon dum anledning. Och just det. Området närmast Mt. Chilliad.

Resten får gärna se helt annorlunda ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NEJ! Inte Frankrike! Var som helst förutom Frankrike! Jag hatar det landet något så fruktansvärt! Jobbiga, stöddiga, fjolliga människor, extremt fult språk, fjantig musik, och en motbjudande kultur. Tvi!

Det enda bra som Frankrike bidragit med imo är LeParkour

haha ännu större anledning till att mörda alla man ser! :( viva la france!

haha fan,snacka me min kompis igår om detta, så ser jag detta idag :P haha coolt.

e fett spänd på hur nästa blir, men tyvärr kan vi nog vänta närmare 2 år innan ngn release.. skulle ja tippa på..

men ja hade vellat se ett spel som har en gnutta san andreas över sig. då menar jag med plan,fallskärmar(som användstrovärdigare.) landskap,berg ect!

OCH DJUR FFS!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NEJ! Inte Frankrike! Var som helst förutom Frankrike! Jag hatar det landet något så fruktansvärt! Jobbiga, stöddiga, fjolliga människor, extremt fult språk, fjantig musik, och en motbjudande kultur. Tvi!

Det enda bra som Frankrike bidragit med imo är LeParkour

Din chans att löpa amok och förinta allt du hatar. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

asså ja, vice city är fet.

MEN är jag den enda som vill se ngt nytt typ?

hmm, fan kom ut med info o att det släpps om ett år. de hade gjort min dag! ^^

De skulle kunna göra om Vice City på samma sätt som de gjorde med Liberty City! VC skulle med andra ord se mer ut som riktiga Miami, plus att de skulle kunna lägga till Everglades (där man skulle kunna jobba för någon galen hillbilly från i äkta "Sista färden" anda) :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att det kommer bli antingen London eller Chicago. Något helt nytt blir det nog iallafall.

Vice City eller San Andreas tror jag inte alls på, främst p.g.a. den här intervjun med Rockstar Norths Art Director Aaron Garbut:

Garbut: "We've moved slowly in that direction through each Grand Theft Auto. In GTA III, Liberty City was very much its own place. It obviously had elements of New York along with other cities but there were no landmarks and nothing deliberately recognizable. In Vice City, and then more so in San Andreas, we started to take real landmarks and mix them in to our versions of the city. I think this is just us continuing down that path we had already started on. It's one of the reasons we felt comfortable redoing Liberty City. We spend years of our lives making these worlds we don't want to retread old ground and "up-res" something we had already done, that would be soul destroying. By going back to basics, throwing away the original Liberty City and building an entirely new city based on New York we were able to keep it fresh for ourselves and by extension for the people that will play it."

http://xbox360.ign.com/articles/863/863028p1.html

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att det kommer bli antingen London eller Chicago. Något helt nytt blir det nog iallafall.

Vice City eller San Andreas tror jag inte alls på, främst p.g.a. den här intervjun med Rockstar Norths Art Director Aaron Garbut:

Garbut: "We've moved slowly in that direction through each Grand Theft Auto. In GTA III, Liberty City was very much its own place. It obviously had elements of New York along with other cities but there were no landmarks and nothing deliberately recognizable. In Vice City, and then more so in San Andreas, we started to take real landmarks and mix them in to our versions of the city. I think this is just us continuing down that path we had already started on. It's one of the reasons we felt comfortable redoing Liberty City. We spend years of our lives making these worlds we don't want to retread old ground and "up-res" something we had already done, that would be soul destroying. By going back to basics, throwing away the original Liberty City and building an entirely new city based on New York we were able to keep it fresh for ourselves and by extension for the people that will play it."

http://xbox360.ign.com/articles/863/863028p1.html

Medlem på GTAForums också?

Förstår inte vad tjaffset är där. Alla nämner den här meningen:

"We spend years of our lives making these worlds we don't want to retread old ground and "up-res" something we had already done, that would be soul destroying."

Men läser dom / ni inte texten runt ikring?

I think this is just us continuing down that path we had already started on. It's one of the reasons we felt comfortable redoing Liberty City...

...By going back to basics, throwing away the original Liberty City and building an entirely new city based on New York we were able to keep it fresh for ourselves and by extension for the people that will play it.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Medlem på GTAForums också?

Förstår inte vad tjaffset är där. Alla nämner den här meningen:

"We spend years of our lives making these worlds we don't want to retread old ground and "up-res" something we had already done, that would be soul destroying."

Men läser dom / ni inte texten runt ikring?

I think this is just us continuing down that path we had already started on. It's one of the reasons we felt comfortable redoing Liberty City...

...By going back to basics, throwing away the original Liberty City and building an entirely new city based on New York we were able to keep it fresh for ourselves and by extension for the people that will play it.

Ja, jag är medlem på GTAForums. Där kallar jag mig Columbo.

Hursomhelst, man kan tolka texten på flera sätt. Jag säger inte att jag sitter inne med lösningen. Min personliga tolkning är dock som följer; Rockstar tyckte inte att man hade gjort New York rättvisa med GTA III. Liberty City i GTA III var mer av en egen stad, som inte liknade någon verklig stad särskilt mycket. Där fanns väldigt få byggnader och landmärken som liknade några verkliga motsvarigheter.

Med GTA Vice City, och i synnerhet GTA San Andreas, liknade städerna Vice City, Los Santos, San Fierro och Las Venturas sina verkliga förebilder i mycket högre utsträckning. Att återkomma till Liberty City i GTA IV är en sak, eftersom Rockstar ville göra en stad som verkligen såg ut som, och kändes som, New York. Vice City däremot, var verkligen Miami. Miami-känslan var perfekt. Detsamma kan sägas om städerna i San Andreas. GTA IV är inte en remake av GTA III, men att återbesöka t.ex. Los Santos i näst GTA vore att återkomma till något som man redan gjort på rätt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag är medlem på GTAForums. Där kallar jag mig Columbo.

Hursomhelst, man kan tolka texten på flera sätt. Jag säger inte att jag sitter inne med lösningen. Min personliga tolkning är dock som följer; Rockstar tyckte inte att man hade gjort New York rättvisa med GTA III. Liberty City i GTA III var mer av en egen stad, som inte liknade någon verklig stad särskilt mycket. Där fanns väldigt få byggnader och landmärken som liknade några verkliga motsvarigheter.

Med GTA Vice City, och i synnerhet GTA San Andreas, liknade städerna Vice City, Los Santos, San Fierro och Las Venturas sina verkliga förebilder i mycket högre utsträckning. Att återkomma till Liberty City i GTA IV är en sak, eftersom Rockstar ville göra en stad som verkligen såg ut som, och kändes som, New York. Vice City däremot, var verkligen Miami. Miami-känslan var perfekt. Detsamma kan sägas om städerna i San Andreas. GTA IV är inte en remake av GTA III, men att återbesöka t.ex. Los Santos i näst GTA vore att återkomma till något som man redan gjort på rätt sätt.

Låter som om du tagit mina ord från GTAForums och översatt dem till svenska. x)

Jag håller med, om Vice City. Inte San Andreas dock. Visst VC och SA hade mer landmarks och kändes mer som dess verkliga motsvarigheter, men de var fortfarande inte lika perfekta som Vice City var. Så därför tror jag snarare på att det kommer att bli San Andreas, troligare än Vice City. Men det är också mycket möjligt att det är någonting helt nytt.

Är dock tveksam till ett icke-USA-baserat GTA. Visst skulle Rockstar lyckas helt perfekt, men det känns bara inte rätt när jag tänker på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som om du tagit mina ord från GTAForums och översatt dem till svenska. x)

Jag håller med, om Vice City. Inte San Andreas dock. Visst VC och SA hade mer landmarks och kändes mer som dess verkliga motsvarigheter, men de var fortfarande inte lika perfekta som Vice City var. Så därför tror jag snarare på att det kommer att bli San Andreas, troligare än Vice City. Men det är också mycket möjligt att det är någonting helt nytt.

Är dock tveksam till ett icke-USA-baserat GTA. Visst skulle Rockstar lyckas helt perfekt, men det känns bara inte rätt när jag tänker på det.

Din kommentar om detta på GTAForums tror jag inte att jag läst. :)

Kanske du har rätt. Om San Andreas skulle komma tillbaka, så tror jag inte att det blir alla tre städerna, utan kanske "bara" en av dem, men inklusive en hel del landsbygd med småstäder. Las Venturas på 70-talet vore underbart...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Din kommentar om detta på GTAForums tror jag inte att jag läst. :)

Kanske du har rätt. Om San Andreas skulle komma tillbaka, så tror jag inte att det blir alla tre städerna, utan kanske "bara" en av dem, men inklusive en hel del landsbygd med småstäder. Las Venturas på 70-talet vore underbart...

Heter samma sak här som där. VickeX.

Jag tror att de, om de gör San Andreas igen, slopar Los Santos och bara kör San Fierro och Las Venturas. Delvis för att då skulle de båda städerna kunna bli totalt omgjorda och större (kanske ungefär dubbelt så stora som det är nu), ungefär som IV om man jämnför med GTA III's LC. Och då med landsbyggd i mellan dessa två städer. Tror inte Los Santos skulle vara med pga att även om SA var väldigt framgångsrikt så fick de mycket kritik om att spelet var för mycket fokuserat på gangster-stilen och hipphopp och skit som många inte gillade, och då det var Los Santos hemmet för. Gängen osv. Och så skulle de inte ha tid och plats (på skivan/skivorna) att göra om tre städer till samma utsträckning som de gjorde om Liberty City, och samtidigt lägga till stor landsbyggd mellan städerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen får man chansen in att börja spekulera om nästa gta. Förhoppningsvis kanske man senare får flashbacks från gta sa hype-tiden.

Rent allmänt tror jag inte att Vice City kommer att bli nästa stopp eftersom det vore väldigt förutsägbart. Å andra sidan är det en stor favorit bland gta fans så chansen bör väl ändå finnas. Om det blir en ny version av Vice City blir den förmodligen mer realistisk och lik Miami som LC var lik New York. Rent logiskt så brukar Rockstar bryta gamla mönster och trender.. Därför blir nästa stad uppenbarligen en stad med ''sand, ljusa ytor, glasklart väder, palmer''och kanske lite neon belysning... Chansen att det blir en ''grå stad, kylig stad med kalla gator och dimma'' är nog rätt så liten.

Det som är mest intressant är hur stort steg i frihet och möjligheter att göra saker i spelet Rockstar kommer att ta. Vad jag vet så har gta IV topprecensioner av ign, gamespot etc. men att det däremot har fått mycket kritik av fansen. Rätta mig om jag har fel. Jag själv såg gta iv som något jag var onödigt hypad över och jag kände faktiskt en stor besvikelse eftersom det tagits bort så mycket från SA och övriga gta-spel samt att uppdragen var lite been there done that.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...