Jump to content

Cigaretter - kanske inte alls så dumt?


Tux
 Share

Recommended Posts

Eftersom jag verkligen ogillar hälsoeffekterna skulle jag inte kunna tänka mig cigarettrökning för den sociala bitens skull. Jag känner mig ändå ofta för introvert för att ta intiativ till att snacka med folk. Allt är ett bloss nån gång eller ytterst sällan en hel cigarett. Däremot brukar jag ofta ta med en tändare eftersom det ofta efterfrågas om man tar en nypa luft utanför en klubblokal. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 81
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är det beef på gång mellan er två?

Absolut inte! :o

Fortsätt förklara! Det jag tänker på är att han är en vuxen man, som tänker att han struntar i allt hälsosnack och ser sig själv som en livsnjutare till fullo. Skriver och säger vad han tycker samt dricker och röker vad han vill.

På så sätt har du rätt. Men jag ser ingen "coolhet" i att röka, eller överhuvudtaget bruka någon tobaksvara.

Det är ju personen i sig som är "cool", inte pinnen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. http://www.champixinfo.co.uk/smoking-and-health.shtml ... DUH!

2. Det utgår ifrån att man redan har MS vilket enligt studier är ärftligt.

3. Får du MS är du körd i alla fall så varför inte ta några bloss innan du blir instängd i din egen kropp?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På så sätt har du rätt. Men jag ser ingen "coolhet" i att röka, eller överhuvudtaget bruka någon tobaksvara.

Det är ju personen i sig som är "cool", inte pinnen.

Jag vet inte, jag håller nog inte med. Jag tror att nästan alla ofrivilligt tycker att en kille med cigg i munnen är coolare än om han inte haft den. Det sätter karaktär på honom, det ger honom någon slags dekadensfaktor som tyvärr är väldigt glorifierad i vårt samhället. Jag skriver 'honom' för att det inte är lika coolt när kvinnor röker, då är det mest inattraktivt. Men på den punkten skiljer sig nog åsikterna mer än när det gäller rökande män.

Själv gillar jag verkligen inte rökning och den coolhetsgrad den har, särskilt i fotografier och annan konst, men förnekar inte att den finns där. Men jag främjer den inte, och har gjort ett aktivt beslut att nästan aldrig fota rökande människor, då det bara spär på glorifieringen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte, jag håller nog inte med. Jag tror att nästan alla ofrivilligt tycker att en kille med cigg i munnen är coolare än om han inte haft den. Det sätter karaktär på honom, det ger honom någon slags dekadensfaktor som tyvärr är väldigt glorifierad i vårt samhället. Jag skriver 'honom' för att det inte är lika coolt när kvinnor röker, då är det mest inattraktivt. Men på den punkten skiljer sig nog åsikterna mer än när det gäller rökande män.

Själv gillar jag verkligen inte rökning och den coolhetsgrad den har, särskilt i fotografier och annan konst, men förnekar inte att den finns där. Men jag främjer den inte, och har gjort ett aktivt beslut att nästan aldrig fota rökande människor, då det bara spär på glorifieringen.

Jag vene med den där punkten, när det gäller både tjejer och killar i typ 15 årsåldern så brukar dem se väldigt idiotiska ut när dem röker (säker gjorde man det själv), dem ser liksom ovana ut och håller ciggen lite skevt som om deras föräldrar luktar på deras fingrar eller något när dem kommer hem, men när vana rökare röker ser det både vettigt ut och ger "karaktär" även hos tjejer. Fast det är hur jag ser det, tjejer som röker brukar oftast ha lite mer gemensamt med en själv och dem brukar oftast vara lite bad av sig.

Rökning är en del av mitt liv lika mycket som att andas och även om jag i vissa stunder verkligen vill sluta röka så kommer jag nog inte göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En av anledningarna till att folk röker, tror jag, är att det är en säkerhet i vardagen. "Om allt annat går åt helvete idag så har jag alltid min abstinens som jag kan tillfredställa bara genom att stoppa en liten cigarett i munnen"

Själv behöver jag en sådan liten säkerhet och har därför bestämt mig för att eventuellt börja röka. Är det inte min grej så litar jag på att jag med hjälp utav min järnvilja kommer kunna sluta. Låter det helt åt helvete dumt? Det är det också, men det skiter jag blankt i :mf_doof:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En av anledningarna till att folk röker, tror jag, är att det är en säkerhet i vardagen. "Om allt annat går åt helvete idag så har jag alltid min abstinens som jag kan tillfredställa bara genom att stoppa en liten cigarett i munnen"

Själv behöver jag en sådan liten säkerhet och har därför bestämt mig för att eventuellt börja röka. Är det inte min grej så litar jag på att jag med hjälp utav min järnvilja kommer kunna sluta. Låter det helt åt helvete dumt? Det är det också, men det skiter jag blankt i :mf_doof:

....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En av anledningarna till att folk röker, tror jag, är att det är en säkerhet i vardagen. "Om allt annat går åt helvete idag så har jag alltid min abstinens som jag kan tillfredställa bara genom att stoppa en liten cigarett i munnen"

Själv behöver jag en sådan liten säkerhet och har därför bestämt mig för att eventuellt börja röka. Är det inte min grej så litar jag på att jag med hjälp utav min järnvilja kommer kunna sluta. Låter det helt åt helvete dumt? Det är det också, men det skiter jag blankt i :mf_doof:

börja inte röka för det är coolt, det är bara onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En av anledningarna till att folk röker, tror jag, är att det är en säkerhet i vardagen. "Om allt annat går åt helvete idag så har jag alltid min abstinens som jag kan tillfredställa bara genom att stoppa en liten cigarett i munnen"

Själv behöver jag en sådan liten säkerhet och har därför bestämt mig för att eventuellt börja röka. Är det inte min grej så litar jag på att jag med hjälp utav min järnvilja kommer kunna sluta. Låter det helt åt helvete dumt? Det är det också, men det skiter jag blankt i :mf_doof:

retard..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En av anledningarna till att folk röker, tror jag, är att det är en säkerhet i vardagen. "Om allt annat går åt helvete idag så har jag alltid min abstinens som jag kan tillfredställa bara genom att stoppa en liten cigarett i munnen"

Själv behöver jag en sådan liten säkerhet och har därför bestämt mig för att eventuellt börja röka. Är det inte min grej så litar jag på att jag med hjälp utav min järnvilja kommer kunna sluta. Låter det helt åt helvete dumt? Det är det också, men det skiter jag blankt i :mf_doof:

Känner inte för att börja röka, men kan faktiskt se vad du menar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

börja inte röka för det är coolt, det är bara onödigt.

Du verkar inte ha läst mitt inlägg ordentligt. Det är ju "röka för att det är coolt" som jag inte gör! Utan snarare för att ha något att göra då och då. En liten krydda i vardagen om jag säger så.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du verkar inte ha läst mitt inlägg ordentligt. Det är ju "röka för att det är coolt" som jag inte gör! Utan snarare för att ha något att göra då och då.

Träning, fiske, fotboll, wow, spela musik, umgås med folk - det är inget du har funderat på istället? "för att ha något att göra då och då" är utan tvekan det dummaste argumentet jag har hört. I din ålder borde hjärnan vara utvecklad nog för att du ska förstå hur dumt det låter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Träning, fiske, fotboll, wow, spela musik, umgås med folk - det är inget du har funderat på istället? "för att ha något att göra då och då" är utan tvekan det dummaste argumentet jag har hört. I din ålder borde hjärnan vara utvecklad nog för att du ska förstå hur dumt det låter.

Träna gör jag, fiske är svårt pga min sjukdom, wow är för nördar utan liv, umgås med folk gör jag. Nu liknar du rökning vid alla dessa saker, vilket är fel. Rökning är enligt mig ingen stor jävla grej, som en hobby vilket du verkar tro att jag tror. Snarare en smågrej.

För övrigt skrev jag i min första post "Låter det helt åt helvete dumt? Det är det också, men det skiter jag blankt i" Så jag vet att det låter dumt :mf_doof:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du verkar inte ha läst mitt inlägg ordentligt. Det är ju "röka för att det är coolt" som jag inte gör! Utan snarare för att ha något att göra då och då. En liten krydda i vardagen om jag säger så.

Den enda kryddan du får är ju i princip att kunna bestämma när du inte vill ha abstinens...? Själva drogen i sig är ju inte så jäkla kul.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...