Jump to content

Cigaretter - kanske inte alls så dumt?


Tux
 Share

Recommended Posts

Den enda kryddan du får är ju i princip att kunna bestämma när du inte vill ha abstinens...? Själva drogen i sig är ju inte så jäkla kul.

Kanske, kanske inte. Det där får jag avgöra när jag provat på ett tag. Jag får lära mig att jag hade fel "the hard way" om inte annat. Vissa saker måste man lära sig själv antar jag.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 81
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Träna gör jag, fiske är svårt pga min sjukdom, wow är för nördar utan liv, umgås med folk gör jag. Nu liknar du rökning vid alla dessa saker, vilket är fel. Rökning är enligt mig ingen stor jävla grej, som en hobby vilket du verkar tro att jag tror. Snarare en smågrej.

För övrigt skrev jag i min första post "Låter det helt åt helvete dumt? Det är det också, men det skiter jag blankt i" Så jag vet att det låter dumt :mf_doof:

Vad har du för sjukdom? För träning lär ju knappast vara så mycket jobbigare än att fiska. Såvida du inte har fiskallergi, förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har du för sjukdom? För träning lär ju knappast vara så mycket jobbigare än att fiska. Såvida du inte har fiskallergi, förstås.

Muskelsjukdom (limb/girdle muskeldystrofi). Den träning jag kör är anpassad efter min muskelstyrka. Men det är klart, har aldrig prövat att fiska sittandes i rullis. Skulle nog funka om jag försökte, men det är inget direkt intresse :mf_doof:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ingen läkare, men du tror inte att din muskelstyrka kan försämras ytterligare om du börjar röka, då kolmonoxid ganska lätt binder sig vid röda blodkroppar vilket leder till minskad kondition vilket i sig leder till förminskad möjlig träningsdos?

Det får jag prata med min läkare om. Vet inte så mycket om min sjukdom, eftersom läkarna inte vet särskillt mycket. Men det kansek är sant det du säger.

FerkuZ: Man kan väl förskylla vardagen på offentliga platser också?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det får jag prata med min läkare om. Vet inte så mycket om min sjukdom, eftersom läkarna inte vet särskillt mycket. Men det kansek är sant det du säger.

FerkuZ: Man kan väl förskylla vardagen på offentliga platser också?

Precis, vad ger mest kick, mastrubera publikt eller röka?

Jag stavade fö ordet förgylla fel.

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis, vad ger mest kick, mastrubera publikt eller röka?

Jag stavade fö ordet förgylla fel.

Haha, runkar man offentligt riskerar man böter/fängelse, det gör man inte om man röker, men det är inte den kicken jag är ute efter. Det är faktiskt inte någon direkt kick jag vill ha, bara något att "förgylla" vardagen med :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, runkar man offentligt riskerar man böter/fängelse, det gör man inte om man röker, men det är inte den kicken jag är ute efter. Det är faktiskt inte någon direkt kick jag vill ha, bara något att "förgylla" vardagen med :mf_doof:

MEN DU FÖRSTÖR DIG SJÄLV NÄR DU RÖKER. OKI?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är det forumet vs Renard i varje tråd jag kollar nu för tiden? :innocent:

Jag tror att de flesta har fått fram sin åsikt om Renard ska börja röka eller ej nu... Låt människan göra som han vill.

Exakt... och vafan kan folk verkligen inte alls relatera till att man vill börja röka för att "ha nånting att göra"? Jag har själv lekt med tanken (röker ej) och jag har fan inte ett tråkigt liv, tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är det forumet vs Renard i varje tråd jag kollar nu för tiden? :angry:

Jag tror att de flesta har fått fram sin åsikt om Renard ska börja röka eller ej nu... Låt människan göra som han vill.

Så har det varit sen jag reggade mig i princip :innocent:. Folk tycker om att ta ut sin undertryckta aggressivitet på mig helt enkelt. Jag är ju bara en text på ett Internetforum ^_^.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så har det varit sen jag reggade mig i princip :innocent:. Folk tycker om att ta ut sin undertryckta aggressivitet på mig helt enkelt. Jag är ju bara en text på ett Internetforum ^_^.

Jag har verkligen inget emot dig, men börja inte röka för 'att ha något att göra' - det är så urbota dumt. Tänk över saken, och prata med din läkare. Jag är säker på att hen säger samma sak som de flesta här på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...