Jump to content

Vuxenpoäng


Kebab
 Share

Recommended Posts

Svart kaffe = beskt. Att tycka om beska smaker brukar väl räknas som vuxet (?) :D

Känns som att det är mer "manligt" att tycka om den beska smaken. Borde skrivits i 'vad gör dig manlig' - tråden!

-

MY FIVE CENTS

Redigerad av Umberto
+1 /Umb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 42
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Känns som att det är mer "manligt" att tycka om den beska smaken. Borde skrivits i 'vad gör dig manlig' - tråden!

-

MY FIVE CENTS

Verkligen inte, barn ogillar som jag förstått det beska smaker för att skydda oss från gifter (som "ofta" smakar beskt). Vuxna lär sig tycka om dessa smaker, inte män specifikt. Skulle vilja gissa på att mäns och kvinnors smaksinnen fungerar likadant?

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkligen inte, barn ogillar som jag förstått det beska smaker för att skydda oss från gifter (som "ofta" smakar beskt). Vuxna lär sig tycka om dessa smaker, inte män specifikt. Skulle vilja gissa på att mäns och kvinnors smaksinnen fungerar likadant?

Well, jag läste i antingen lokaltidningen eller Illustrerad Vetenskap att enligt en undersökning är kvinnors smaksinnen i tidigare ålder är bättre utvecklat än hos män... någon som kommer ihåg och vet var hen har läst det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, jag läste i antingen lokaltidningen eller Illustrerad Vetenskap att enligt en undersökning är kvinnors smaksinnen i tidigare ålder är bättre utvecklat än hos män... någon som kommer ihåg och vet var hen har läst det?

Kvinnor utvecklas väl genomsnittligt snabbare än män rent generellt, så det tror jag absolut på. Dock är det väl inte skillnad på ett fullt utvecklat smaksinne hos en man och en kvinna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har semester från mitt stabila jobb och idag lagade jag rost på min bil.

Jag dricker mest öl och kaffe svart som natten.

Betalar hyra, och massa andra tråkiga utgifter. Handlar mat själv, om inte tjejen gör det, oftast på ICA. Ingen självscanning dock. (Är väl inte nån stressad pensionär heller)

I min umgängeskrets finns inte mer än 5-6 personer under 25.

Prenumenerar på och läser morgontidningen.

Blir säkert många poäng. Men så är jag ju vuxen också, om än en ung vuxen. (26) :confused:

Vad är egentligen meningen med detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har semester från mitt stabila jobb och idag lagade jag rost på min bil.

Jag dricker mest öl och kaffe svart som natten.

Betalar hyra, och massa andra tråkiga utgifter. Handlar mat själv, om inte tjejen gör det, oftast på ICA. Ingen självscanning dock. (Är väl inte nån stressad pensionär heller)

I min umgängeskrets finns inte mer än 5-6 personer under 25.

Prenumenerar på och läser morgontidningen.

Blir säkert många poäng. Men så är jag ju vuxen också, om än en ung vuxen. (26) :)

Vad är egentligen meningen med detta?

Ptja, är väl ganska många unga på detta forum, alltid skoj att berätta vad för något man gör för att verka vuxen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det vuxet? Jag har vart morbror/farbror i sju omgångar, tidigast när jag var 8. Så nja, jag skulle inte vilja påstå att det är vuxenpoäng på att vara morbror.

Titeln morbror berättar att man tillhör den vuxna generationen tycker jag. Så jag skulle nog vilja hålla med Kebab om att det finns vuxenpoäng att hämta där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Titeln morbror berättar att man tillhör den vuxna generationen tycker jag. Så jag skulle nog vilja hålla med Kebab om att det finns vuxenpoäng att hämta där.

Så jag har varit vuxen i den bemärkelsen sen jag var 8 år då? Låter idiotiskt i mina öron.

T: Jag kan byta bajsblöjor. Där ni, det är vuxenpoäng som heter duga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så jag har varit vuxen i den bemärkelsen sen jag var 8 år då? Låter idiotiskt i mina öron.

T: Jag kan byta bajsblöjor. Där ni, det är vuxenpoäng som heter duga.

Jag tyckte om kaffe när jag var på öppna förskolan med mamma, så alla som har skrivit upp att de dricker kaffe är också idioter. :confused:

Att skaffa barn måste ju ändå vara det ultimata vuxenpoänget fast jag misstänker att ingen forumit här har det, än!

Tror inte det, vi får vänta på Vice. som tydligen är på g :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorterar in alla viktiga papper i pärm.

Arbetar minst 7 veckor varje sommarlov.

Dricker mycket kaffe (svart).

Tycker whiskey är riktigt gott som sällskapsdryck.

Betalar mina egna räkningar via internet.

Kommer förhoppningsvis ta körkort i höst direkt efter att jag fyllt 18.

Ska köpa min första bil snart.

Har mogna och med jämnårigas mått ofta ansett som "tråkiga" intressen.

Klarar mig väldigt bra när jag bor själv. Handlar, lagar mat, håller snyggt runtikring mig m.m.

Väldigt duktig på att prata med vuxna och arbetskamrater. Har ett väldigt företagskorrekt tal.

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...