Jump to content

Vuxenpoäng


Kebab
 Share

Recommended Posts

Det finns tydligen något "riktigt" sätt att räkna ut vuxenpoäng men det vet jag inte hur det fungerar. Här är det helt enkelt tänkt att vi ska lista saker som du gjort/gör/äger/etc. men som man vanligtvis inte gör i din ålder.

  • Förra veckan var jag själv på ByggMax och köpte cement! :mellow:
  • Jag äger en frack.
  • När jag var på Maxi (själv) använde jag självscanningsgrejen.
  • Jag äter allt jag blir bjuden på. Och rikligt med sallad till det.
  • Jag har varit VD i ett företag. (UF, men ändå)

Kör hårt. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 42
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • Jag brukar oerhört ofta gå och handla
  • Jag kan få nå råspunk och börja städa utan att nån säger till mig
  • Jag beter mig moget på fyllan, dvs jag håller inte på och kladdar på nån endast för att jag är full
  • Jag lade halva golvet i mitt rum själv när det var renovering här, vilket jag är rätt stolt över att jag har gjort
  • Jag köpte innehållet till min garderob, målade och inredde den helt och hållet själv
  • Många finner mig väldigt mogen overall.
  • Jag har blivit oerhört mycket bättre på att spara pengar har jag märkt! :mellow:

Mer kommer jag inte på!

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Jag rakar mig varje morgon
  • Dricker mycket kaffe, svart kaffe (usch för socker och mjölk) och gör det helst när jag sitter ner
  • Jag äger två kostymer och kanske 10 skjortor
  • Går inte upp senare än 9 på morgonen, för annars tycker jag att jag kastar bort dagen
  • Jag har ett fast jobb
  • Jag är förlovad (var nära att skriva att jag var sambo också, men Johanna flyttade tyvärr hem för 1 vecka sedan)
  • Jag äter allt jag blir bjuden på. Och rikligt med sallad till det. (Jag tycker inte att något i matväg smakar illa. Jag menar verkligen det när jag säger att jag tycker om ALLT. (Allt jag smakat på alltså, och det sträcker sig så långt som till hönshjärna.)
  • Jag är väldigt pendant. Det ska vara rent och städat runt mig.
  • När jag är med min kompis som är 28 år tror folk att jag är den äldre av oss två (OMG, LOL)

Redigerad av Karatemorfar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Jag dricker mitt kaffe nattsvart.
  • Jag står för införskaffandet av mat i nio fall av tio. Betalar alltid med kort.
  • Så fort jag letar efter något/behöver hjälp/behöver mer information/någonting annat ringer jag organisationer och företag för att få reda på det jag vill. E-mail är visserligen smidigare, men man tjänar så mycket mer på att ringa, tro mig. Kanske inte räknas som vuxenpoäng, yay.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Handlar vuxenpoäng bara om sånt som jämnåriga inte gör? :mellow: I så fall har jag nästan minuspoäng - jag menar, jag är ju 21 och anser mig vara vuxen men jag har ändå till exempel inget körkort och är inget större fan av kaffe. Däremot går jag ju på universitetet osv så på så vis kan jag ju scora poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

+ Jag läser tidningen varje morgon när jag äter frukost

+ Jag har många skjortor, och dras inte för att använda dem ofta

+ Läser böcker så ofta jag kan

+ Har en pärm där jag sparar alla viktiga papper jag får genom åren (betyg, pliktverket, jobb, löner osv)

Sen är det lika många minuspoäng på det, så jag ligger på noll..

- Har ett väldigt stökigt rum, och jag städar det ytterst sällan

- Går aldrig och handlar

- Kan inte laga mat

- Gillar att vara uppe så sent jag orkar och sova så länge jag kan

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

- Jag läser morgontidningar

- Jag gillar 'På spåret' starkt, och tycker att Ingvar Oldsberg verkar vara en hyvens karl!

- Jag använder order 'hyvens'

- Körkortsinnehavare

- Jag lagar den mesta av maten i hushållet

- Jag planerar min ekonomi rätt väl

- Jag har eget företag

- Högt hårfäste (score)

- P1 har blivit min nya favoritradiokanal

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

~ Svart kaffe minst 3 koppar om dagen. (Och jag tycker inte att det är märkvärdigt, vilket jag märker att många jämnåriga gör)

~ Morgontidningen läses samtidigt med frukosten.

~ Körkort har jag och det används flitigt. (Kör dessutom relativt moget)

~ Har gjort mycket själv vid renoveringen av mitt rum.

~ Jag har bra hand med små barn. (Och kan lätt se mig själv med en egen inom närmsta åren)

~ Har varit på visning av boende tillsammans med flickvän.

~ Dömmer väldigt sällan folk efter utseende.

... sedan finns det självklart många andra saker, även en lång lista på saker som säger motsatsen om mig, men det känns inte som att det skulle gynna mig själv att rabbla direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har själv aldrig druckit kaffe och känner inte för att göra det heller, men får nog hålla med dom som säger att det är lite vuxnare att dricka kaffet svart, har några kompisar som dricker som drar i mjölk och socker i stora mängder.

Tydligen ska Eddie Murphy vara emot alla droger, även koffein så han hade aldrig druckit kaffe, men när dom spelade in Snuten I Hollywood så arbeta dom sent en kväll och för att hålla sig vaken sippa han i sig lite kaffe. Han fick en otrolig energikick och gjorde "Super cops-scenen".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...