Jump to content

Saker ni har köpt/önskat er och använder jätteofta


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Som kontrast till Kebabs tråd...

Jag vet inte att jag har många exempel här, men jag är nyfiken på andras svar.

PS3

Används mer än datorn. All musik har jag på den, alla filmer som går att överföra/konvertera slängs in här, den används som minneskortläsare för kamerabildvisning, och nu när datorn varit paj i en och en halv månad har jag använt den för all mailkontakt och en hel del foruminlägg. DVD (och en enstaka bluray) spelas genom PS3an. Spel blir det ju förstås en hel del också, men inte så mycket på sistone. Köpte en Dualshock 3 för 300 när jag fick syn på en importlänk här, och det har jag heller aldrig ångrat.

Jag köpte den då ganska dyra 60GB-versionen med bakåtkompabilitet och minneskortläsare, och aldrig nånsin har jag ångrat de extra ~2000 det innebar.

Mobiltelefon

Alla har väl mobil, och alla använder den väl rätt ofta. Jag använder den inte enbart för att ringa och smsa med, utan all planering och de flesta småanteckningar finns i mobilen. Kalender, alarm, anteckningar, påminnelser och alla andra småfinesser används flera gånger om dagen och jag känner mig näck utan den. Och då är det ändå en mobil som inte är hypermodern. K750i is the shit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

iPhone 2G 16GB. Mina bäst spenderade 3000 kr.

Grado SR-60. Trotjänare.

Whyredparkas. Tycker fortfarande det är den mest cleana parkas jag har skådat.

N.D.C-skinnskor. För priset jag var uppe och nosade på hade jag kanske kunnat köpa ett par brogues från ett traditionellt engelskt märke, men jag ångrar inte köpet. Blir snyggare med tiden.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Korta svaret; bärbar dator och iPhone.

Men lite mer udda saker jag använder väldigt ofta är Plackers och Lypsyl. Otroligt avslappnade att gnola runt mellan tänderna när man sitter vid datorn, läser, ser på TV, eller bara när man har händerna fria. Och lypsyl... Ptja, jag vet inte, men jag är inget stort fan av frasiga/torra läppar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Korta svaret; bärbar dator och iPhone.

Men lite mer udda saker jag använder väldigt ofta är Plackers och Lypsyl. Otroligt avslappnade att gnola runt mellan tänderna när man sitter vid datorn, läser, ser på TV, eller bara när man har händerna fria. Och lypsyl... Ptja, jag vet inte, men jag är inget stort fan av frasiga/torra läppar.

Lypsyl torkar ju bara ut huden, vilket du märker om du slutar. Använd apotekets hudsalva istället, eller vaselin. Skulle du sluta efter att de gett mjuka läppar kommer du inte bli torr igen, vilket är fallet med Lypsyl.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...