Jump to content

2012


ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Också hört det, men vet man vilket datum än?

Nej, men såg att de ska hålla en presskonferens nästa vecka där de tillkännager mer information om det hela.

Jag tror att jag hört 10:e september, men det var kanske bara rykten? :naughty:

Vilken dag och tid? Är, liksom SilentViper, intresserad av att veta mer om denna katastrof.

P-C skriver 21 december i sitt inlägg på sidan 2 i tråden.

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...t&p=1099725

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 92
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Man börjar ju undra om saker och ting står rätt till nu, även om jag är jävligt skeptisk till hela det här 2012 jippot.

Svininfluensan, jordbävningen i Haiti, jordbävningen i Chile, tusentals kilo fiskar dör... vad fan är det som pågår? Är det en ren slump att så mycket skit händer med så jämna mellanrum?

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ang. 2012. Jag tror inte att något övernaturligt kommer att ske. Det enda jag skulle oroa mig över är terrorister. När Soviet föll sålde väl alla dess stater sina nukes och grejjer för att tjäna pengar. Och dom måste ju ha tagit vägen någonstans. Jag tror personligen att terrorister har lagt händerna på dom, ingen vet var alla har tagit vägen. Det var ju ett tag sedan det var en större terroristattack, så något kan ju vara på gång. Vintern skulle ju vara en bra tid för en sådan attack, rör och ledningar och stuff går sönder, det blir ingen värme eller något vatten och det blir svårt att överleva. Så yeah, det är vad jag tror.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man börjar ju undra om saker och ting står rätt till nu, även om jag är jävligt skeptisk till hela det här 2012 jippot.

Svininfluensan, jordbävningen i Haiti, jordbävningen i Chile, tusentals kilo fiskar dör... vad fan är det som pågår? Är det en ren slump att så mycket skit händer med så jämna mellanrum?

Svinfluensan var inte farligare än vanlig flunsa. Det är alltid flera jordbävningar varje år. Och angående fiskarna, grattis vi har miljöproblem.

Det är inte mer skit än det redan varit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu blir jag ta mig fan rädd :P. Ännu en grej att lägga till på min "domedagslista" :cry:

Jajamänsan!

"Fimbulvintern (av fornnordiska fimbulvetr = ”den mäktiga/stora vintern”) var i nordisk mytologi ett tecken på att Ragnarök obevekligen var i antågande. Ordet används även för att beskriva det kalla klimatet i Norden under järnåldern.

Fimbulvintern sades vara en vinter som varade i tre år utan någon sommar. Den hade trollats fram av Valand, som hade vinterviste i Finland hos Snö den Gamle."

"Ragnarök ("Gudarnas sista öde"[2]) refererar inom nordisk mytologi till en serie händelser, inklusive en avgörande strid, som förutspås leda till jordens undergång. Detta innebär många gudars och andra mytologiska personers död, inklusive Odens, Tors, Frejs, Heimdalls och Lokes. Till detta kommer ett antal naturkatastrofer, med bland annat en översvämning som ställer hela världen under vatten. Därefter reser sig världen igen, varvid de överlevande gudarna slår sig samman. Samtidigt utgör de enda överlevande människorna, en man och en kvinna, förutsättningen för en ny befolkning. Ragnarök är ett av de mest avgörande elementen i fornnordiskt religionshänseende."

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jajamänsan!

"Fimbulvintern (av fornnordiska fimbulvetr = ”den mäktiga/stora vintern”) var i nordisk mytologi ett tecken på att Ragnarök obevekligen var i antågande. Ordet används även för att beskriva det kalla klimatet i Norden under järnåldern.

Fimbulvintern sades vara en vinter som varade i tre år utan någon sommar. Den hade trollats fram av Valand, som hade vinterviste i Finland hos Snö den Gamle."

"Ragnarök ("Gudarnas sista öde"[2]) refererar inom nordisk mytologi till en serie händelser, inklusive en avgörande strid, som förutspås leda till jordens undergång. Detta innebär många gudars och andra mytologiska personers död, inklusive Odens, Tors, Frejs, Heimdalls och Lokes. Till detta kommer ett antal naturkatastrofer, med bland annat en översvämning som ställer hela världen under vatten. Därefter reser sig världen igen, varvid de överlevande gudarna slår sig samman. Samtidigt utgör de enda överlevande människorna, en man och en kvinna, förutsättningen för en ny befolkning. Ragnarök är ett av de mest avgörande elementen i fornnordiskt religionshänseende."

It's funny, I can swear I'v read that somwhere before :P

Wikipedia räddar dagen än en gång!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...