Jump to content

2012


ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Goder afton.

Jag förmodar att dom flesta av er har åtminstone hört talats om årtalet 2012, det årtal jorden kommer gå under(?)!

För ett tag sedan råkade jag komma in på nån sida där det var nått skrivet om årtal 2012, jag scrobblade snabbt igenom sidan och såg ordet "doomsday" skrivet i texten vilket fick mig att läsa igenom mer och mer.

Enligt en gammal maya skrift så kommer det ske nån sorts ändring på jorden år 2012, vad för ändring kan det då vara?

Forskare hävdar att en planet (planet x eller med finare ord planet Nerubian) kommer kollidera med våran jord eller åtminstone hamna nånstans i omloppsbanan inuti vårat solsystem vilket kan skapa kaos på våran jord.

Maya skriften pratade även om nån sorts kalender (som jag tyvärr inte är så insatt i) som tydligen ska ta slut årtalet 2012 den (osäker på datumet här också, då det står olika på flera olika ställen) 21/23 december!

Här är även några exempel om vad som kan hända just år 2012

"Jesus varnade Såsom det skedde på Noas tid, så skall det och ske (innan han kommer tillbaka?) Luk. 17:26-27.!

Här är några exempel:

A. Den högtstående Mayakulturen

De räknade också ut jordens undergång till den 23 December år 2012.

Ref:

http://www.diagnosis2012.co.uk/" Vilket är just Planet X teorin jag pratade om.

"B. Finska Kalevala, nationalepos

... en metafor för en Gyllene Tidsålder av överflöd och den stjärnglittrande himlen snurrande runt Polstjärnan (känd som polstjärnan i norr), vilken i det fjärran norr är rakt upp.

Kvarnen blir störd vid någon tidpunkt, dess stöttepelare rycks ur sitt fäste,

och en ny - Tidsålder - måste skapas.

Ref:

http://www.levity.com/eschaton/Why2012.html"

"C. Edgar Casey, känd amerikansk profet

1936 startade en stor förändring i jordens inre magma, som började rotera snabbare än jordytan. Den inre magman har roterat nästan ett kvarts varv snabbare än jordskorpan sedan år 1900. Denna kraft kommer att orsaka enorma spänningar i jordskorpan och till sist dra jordskorpan med sig.

Detta orsakar i så fall en totalt förändrad global vädersituation= En helt Ny Värld!

Detta är den tid vi alla har förberett för under de senaste 13000 åren -1998 till 2012 en femtonårsperiod. Om allt vad profeterna sagt om denna period uppfylls, så kommer vi alla att förändras till en ny mänsklighet!

Solförmörkelsen den 11 Aug. 1999, kommer att bli den sista detta århundrade. I det ögonblicket går vi in i Tidsålderns slut fram till den 24 Dec 2012.

Kommentar: 1936 var året då Sun Myung Moon av Jesus tog emot missionen, messiansk Återkomst."

Detta är något som jag verkligen tycker är värt att tas upp här på sajten, för det är intressant att se era tankar och åsikter om just detta ämne.

Vad tror ni?

Bluff och båg?

Eller kan en ny tidsålder skapas?

Av allt detta som är skrivet så tror jag mer på Planet X teorin, eftersom det låter mer rimligare (om det nu skulle hända nått just det årtalet).

Jag överlåter ordet till er kära forumiter!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 92
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Många årtal har väl nämnts i olika sammanhang vad gäller jordens undergång, hittills har det väl inte hännt så mycket. Millenieskiftet någon? Har dock aldrig hört talas som just detta årtal. Man ska väl i och för sig inte vara högmodig och säga att man vet bättre. Händer det något om 3 år kanske man ska söka sig till den gamla Maya-religionen. :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ju ingen riktig (jag tvivlar på profetens kunskaper om kontinentaldrift) vetenskaplig efterforskning och således inget stöd till varför några slumpmässiga tal av ett folk som sinsemellan fastar på chili skulle kunna stava jordens undergång. Att något så befängt som att 13 alltid ska blandas in i domedagshistoier bekräftar bara motsatsen... men det skulle onekligen göra sig bra på filmduken, det fungerade i Assassins Creed.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.imdb.com/title/tt1190080/

http://www.youtube.com/watch?v=lKbEI8pDz0A...feature=channel

"the movie referes to the cataclysem as a result of planet X passing the earths path around the sun. as from what i've heard theres proof suggesting that the planet has an orbit that takes about 3600 years to circulate around the sun and so it passed about 1600BC last time. though this is all theory for all we know... maya calendar ends in 2012, lets not forget they managed to calculate the distance from the moon within a margin of 1cm.."

norsk ordbajs, vet inte om det står något vettigt.

http://itpro.no/art/13346.html

nibirukretslop_1099581_0.jpg

- - -

New Age jiddrar ju om att vattumannens tidålder kommer bli något sort och att det ska infalla snart..

Ett samtals ämne .. iallafall, jag vet inte

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg något på Discovery igår om någon Solstorm som ödelägger el skiten och alla blir utan el i över hela jorden. Nästa skulle komma 2011.. Har någon lite mer "fakta" på en Solstorm?

Wait what?

Solen har inget med el att göra i större utsträckning än solenergi. Vatten/Vind/Kärn-kraft skulle fungera även om solen inte fanns (Nej, inte egentligen för då hade jorden varit fryst).

Sen kollade jag igenom hela Discoverys tablå för hela denna veckan och inga program har handlat om någon "solstorm". Trolla mer Khan, håll dig till CS! :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wait what?

Solen har inget med el att göra i större utsträckning än solenergi. Vatten/Vind/Kärn-kraft skulle fungera även om solen inte fanns (Nej, inte egentligen för då hade jorden varit fryst).

Sen kollade jag igenom hela Discoverys tablå för hela denna veckan och inga program har handlat om någon "solstorm". Trolla mer Khan, håll dig till CS! :w000t:

http://www.tvinfo.se/show/perfekta-naturkatastrofer/1697836/

Vad sager du om det Stellhell?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wait what?

Solen har inget med el att göra i större utsträckning än solenergi. Vatten/Vind/Kärn-kraft skulle fungera även om solen inte fanns (Nej, inte egentligen för då hade jorden varit fryst).

Sen kollade jag igenom hela Discoverys tablå för hela denna veckan och inga program har handlat om någon "solstorm". Trolla mer Khan, håll dig till CS! :w000t:

Aboooo! Right on, Khan! High five, brother! Där fick du så du teg, Stell!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pga trötthet hoppar jag över allt andra har skrivit.

Maya var ju ett ganska smart folk, och det var kanske nån komet eller nått som flög förbi jorden då för länge sedan och drog med sig massa asteroider eller va fan det heter som slog ner på jorden. På nått sätt lyckades dom kalkylera att nästa gång den kommer förbi är 2012?

Teori från min del

bajs

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wait, är Mayafolket ens på samma årtal? Mayafolket levde väl före jesus och kan därför inte ha samma tideräkning.

Annars vet jag att det är rent BS, lixom alla andra tusen gånger detta ämne varit uppe.

Det lär ju knappast stå "2012" i deras skrifter (som för den delen inte använder sig av arabiska siffror), så 2012 är vad jag förstått det det omvandlats till enligt vår tideräkning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kollade nyss på en liten film om detta.

Där hävdar dom att vi inte ska oroa oss för att nått katastrofalt kommer hända men det är ändå vist att bry sig om varningen för att nånting kommer hända eftersom Maya folket var så duktiga inom astronomi!

Not once in any Mayan text or sculpture do they say "the end of the world" so don't freak out.

They predict the end of "A time", "An Age".

The Vatican confiscated every Mayan, book all but 4, so hundreds are missing presumed lost, not a chance they are lost or destroyed. They are deep in the Vatican Library under lock and key and they have the real knowledge.

2012 is about the loss of the power structure's of greed, a return to the Golden Age.

There is nothing to loose and everything to gain.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...