Jump to content

Modern Warfare 2


VickeX
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 691
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

"As announced at last year's E3 trade show, the downloadable content will come to Xbox Live first. The announcement of the release date was given through the cleverly named mapathy.com, which gives no indication as to when the maps will be coming to the PS3 or how much this download will cost. " - Källa

Dem nämner aldrig PC..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Modern Warfare 2 Stimulus Package is coming to Xbox LIVE on March 30th!

The multiple Game of the Year award-winner Call of Duty: Modern Warfare 2 just got bigger, with more epic multiplayer content, first on Xbox LIVE! The Modern Warfare 2 Stimulus Package will deliver additional action-packed multiplayer maps, including brand-new battlegrounds and legendary fan-favorites from Call of Duty 4: Modern Warfare.

Image

Look for the new gameplay trailer coming soon at http://www.ModernWarfare2.com.

http://www.xbox.com/en-GB/news-features/ne...2_sp_110310.htm wrote:Stimulus Package is available on Xbox LIVE Marketplace a full 30-days ahead of anywhere else.

Release Date Xbox 360: March 30th 2010, Xbox 360 only.

Earliest Possible Release Date PS3 & PC: April 29th 2010, PS3 and PC

Xbox Live Exclusive Period: 30 days

Price: Unknown

Related Content

Free Xbox Live Promotion: 4 days of Free Xbox Live on Modern Warfare 2 for Silver memebers "From 12-15 March, Xbox LIVE Silver subscribers can take part in two-player co-op mode, or with up to 18 friends in versus mode across Xbox LIVE. " (Only Modern Warfare 2)

Avatar Attire: This includes nifty Xbox LIVE Avatar clothing and accessories, among them a Riot Shield, Night Vision Goggles, Gas Mask, and full Army Ranger Uniform. Will be rolling out over the month of March.

Topic will be updated regularly, with the promised DLC updates to come this week.

Note:Xbox Live Service will get the DLC first, and PlayStation Network & PC players will get it after a timed exclusive period. The release date for the PC and PS3 users is unknown. Microsoft paid for an exclusive period.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lagomt boycott det blir nu... Map Packet kommer att kosta 1200 microsoft points, eller $15...

Det är 5 banor... 3st nya, var av en endast kommer att finnas i Free For All (som väldigt få spelar), samt Crash och Overgrown från CoD 4.

Jag och nästan alla som var online på IW-forumet när det blev bekräftat har lollat sönder oss själva i de forumen... Alla skriver om hur jävla bullshit det är och att de ska boycotta skiten... Och det ska jag också... WaW har 3 Map Packs, som alla har 3 banor som är väldigt bra och finns i alla spellägen, samt en ny bana till Nazi Zombies som också varje gång innehöll en massor utav nya funktioner... Måste ha kostat något så enormt mycket mer att göra både banorna samt Nazi-Zombies-levlarna än det gör för IW att praktiskt taget porta två banor från CoD 4...

Och ÄNDÅ tänker dom ta 400 microsoftpoints mer betalt för skiten...

Nä... Detta, plus att jag ärligt talat inte haft kul med spelet sedans den första månaden jag hade spelet, och att de aldrig fixar de buggar/glitchar och obalansen som finns i spelet har lett mig till beslutet att sälja min kopia av spelet innan map packet ens kommer ut, så att jag inte dras in i fällan och köper map packet ändå.

Har inte spelat MW2 mycket alls de senaste två månaderna... Och när jag gjort det så har jag ärligt talat inte haft speciellt kul alls... Och nu när jag går tillbaka till CoD 4 och WaW så märker jag hur enormt mycket bättre det är... Så jag är ganska självklar på min sak... Blir en försäljning av spelet.

Läskigt också att säkert 10 miljoner personer, minst, kommer att köpa varje map pack, även om de kostar såhär mycket. Usch.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lagomt boycott det blir nu... Map Packet kommer att kosta 1200 microsoft points, eller $15...

Det är 5 banor... 3st nya, var av en endast kommer att finnas i Free For All (som väldigt få spelar), samt Crash och Overgrown från CoD 4.

Jag och nästan alla som var online på IW-forumet när det blev bekräftat har lollat sönder oss själva i de forumen... Alla skriver om hur jävla bullshit det är och att de ska boycotta skiten... Och det ska jag också... WaW har 3 Map Packs, som alla har 3 banor som är väldigt bra och finns i alla spellägen, samt en ny bana till Nazi Zombies som också varje gång innehöll en massor utav nya funktioner... Måste ha kostat något så enormt mycket mer att göra både banorna samt Nazi-Zombies-levlarna än det gör för IW att praktiskt taget porta två banor från CoD 4...

Och ÄNDÅ tänker dom ta 400 microsoftpoints mer betalt för skiten...

Nä... Detta, plus att jag ärligt talat inte haft kul med spelet sedans den första månaden jag hade spelet, och att de aldrig fixar de buggar/glitchar och obalansen som finns i spelet har lett mig till beslutet att sälja min kopia av spelet innan map packet ens kommer ut, så att jag inte dras in i fällan och köper map packet ändå.

Har inte spelat MW2 mycket alls de senaste två månaderna... Och när jag gjort det så har jag ärligt talat inte haft speciellt kul alls... Och nu när jag går tillbaka till CoD 4 och WaW så märker jag hur enormt mycket bättre det är... Så jag är ganska självklar på min sak... Blir en försäljning av spelet.

Läskigt också att säkert 10 miljoner personer, minst, kommer att köpa varje map pack, även om de kostar såhär mycket. Usch.

This. Fast jag säljer inte, of course. Jag kommer bara inte köpa mappacken. Men jag när jag började spela lite mer troll-igt, dvs ACR med GL, RPG eller Thumper, danger close pro, scavenger och harrier/stealthbomber/chopper eller AC, shit got fun. Roligt att se folk skrika så förjävligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lagomt boycott det blir nu... Map Packet kommer att kosta 1200 microsoft points, eller $15...

Det är 5 banor... 3st nya, var av en endast kommer att finnas i Free For All (som väldigt få spelar), samt Crash och Overgrown från CoD 4.

Jag och nästan alla som var online på IW-forumet när det blev bekräftat har lollat sönder oss själva i de forumen... Alla skriver om hur jävla bullshit det är och att de ska boycotta skiten... Och det ska jag också... WaW har 3 Map Packs, som alla har 3 banor som är väldigt bra och finns i alla spellägen, samt en ny bana till Nazi Zombies som också varje gång innehöll en massor utav nya funktioner... Måste ha kostat något så enormt mycket mer att göra både banorna samt Nazi-Zombies-levlarna än det gör för IW att praktiskt taget porta två banor från CoD 4...

Och ÄNDÅ tänker dom ta 400 microsoftpoints mer betalt för skiten...

Nä... Detta, plus att jag ärligt talat inte haft kul med spelet sedans den första månaden jag hade spelet, och att de aldrig fixar de buggar/glitchar och obalansen som finns i spelet har lett mig till beslutet att sälja min kopia av spelet innan map packet ens kommer ut, så att jag inte dras in i fällan och köper map packet ändå.

Har inte spelat MW2 mycket alls de senaste två månaderna... Och när jag gjort det så har jag ärligt talat inte haft speciellt kul alls... Och nu när jag går tillbaka till CoD 4 och WaW så märker jag hur enormt mycket bättre det är... Så jag är ganska självklar på min sak... Blir en försäljning av spelet.

Läskigt också att säkert 10 miljoner personer, minst, kommer att köpa varje map pack, även om de kostar såhär mycket. Usch.

mw2-boycott-fail_1161637_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla de där som nu säger att de kommer bojkotta kommer ändå köpa det på release.

Det är det som är läskigt.

Jag tänker då inte göra det...

Om man tänker efter så är map packs även vid 800 microsoft points (alltså 71kr) rätt dyrt....

4 banor i COD 4s variety map pack... 4 banor för 71kr (800msp)...

Hela spelet kostar 600kr och där är 16 banor med. 4 gånger så många banor...

Det skulle alltså betyda att om man räknar att bara banorna i orginalspelet skulle kosta lika mycket som map-pack banorna så skulle det kosta 280kr. Bara för banorna... Och tänk då på att det måste kostat enormt mycket mer att gjort själva spelet i sig... Koden, HUDen/UIn, alla vapnen, hela multiplayersystemet, samt hela jävla single player, som består av 23 banor som vissa är större än multiplayerbanorna, samt kräver en jävla massa scriptande för scener och så storyn på det...

Så skulle man säga och gå efter att ett "vanligt" map pack som kostar 800 microsoft points vore det "vanliga" priset och det rätta, så skulle nog spelet kosta enormt mycket mer i sig... 800-1000kr kanske... Och det är bara om man går efter mappacket som kostar 800 microsoftpoints...

Hoppas någon förstår iaf ungefär hur jag tänker...

Visst, jag vet att de säkert måste eller borde ta lite mer betalt eftersom att det funkar och 800msp är ändå en överkomlig summa... Det är acceptabelt, men ändå snudd på ett rån om man tänker över det jag skrev tidigare... Vid 400 microsoft points ytterligare, 150% av det "vanliga" priset, för bara 3 nya banor och 2 portar...

Då har det gått över gränsen om ni frågar mig.

Det är därför jag inte tänker köpa skiten. Och anledningen till att jag säljer det är för att jag länge funderat på att sälja det då jag inte har speciellt kul i spelet om jag ska vara helt ärlig... De fixar sällan alla buggar, glitches, exploits och all obalans som finns i spelet, de säger att de lyssnar på communityn... Jo visst... Senast Någon av gubbarna var inne på forumet var i början av februari, och det var community managern, och då skrev han inte ens en enda post... Han har inte svarat på någon utav communityns miljontals frågor sedan release. Förfärligt.

Dessutom så har jag problem med mitt internet (säkert 75% av anledningen till lagget) och de återstående 25%en är för att matchmakingen suger, man bara hamnar i amerikanska lobbys samt att spelet är relativt laggigt overall...

Det (att jag inte har specielt kul när jag kör), samt att jag är rädd att som säkert många andra ramla dit och köpa skiten ändå när alla köper det... Jag tänker inte tolerera sådant här bullshit... Även om det är microsoft eller activision som bestämt priset... Det är bullshit, och jag tycker knappt spelet är roligt. Bleh.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det hjälper heller inte att microsoft points inte är balanserade efter svenska kronor online heller, utan efter dollarn. Vilket gör det mycket dyrare för oss än vad det är för dem. Om jag kom ihåg rätt, eller om de har fixat det nu.

Precis... Med dagens valutavärde (eller vad det heter) så är $14,99 (1200msp) 106kr... Men om vi i sverige ska köpa msp så kostar det 113kr att köpa bara 1000msp... Ska vi köpa mappacket så måste vi köpa 2000msp för 226kr eller 1000msp för 113kr samt 500 eller 800msp för ännu mer (i jämnförelse till värdet på mspn)...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...