Jump to content

PRAO


Grumpy
 Share

Recommended Posts

Förklara detta för mig! (Kommer spendera 8 veckor på sjukan i sommar :> )

Jobba tillsammans med polare + stängd avdelning + rullstolar - annan personal = Race! :D

..gummispår efter däcken är inte lika mycket win, då man måste börja om från början med nypolerade golv :mellow:

Kollar du inte på scrubs? :P

1 rullstol + 10 soptunnor uppställda som käglor = rullstolsbowling!

Rullstolar är häftiga grejor, önskar nästan man var förlamad så man fick en ursäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 135
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kollar du inte på scrubs? :>

1 rullstol + 10 soptunnor uppställda som käglor = rullstolsbowling!

Rullstolar är häftiga grejor, önskar nästan man var förlamad så man fick en ursäkt.

Jag har lyckats missa detta, ett senare avsnitt?

Haha, sant.. I alla fall för en dag, sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag praoade i den lokala livsmedelsbutiken märkte jag näst sista dagen att chipshyllan var fylld med 2-3 år gamla chips. I uppgift fick jag att ta bort alla gamla och slänga i en vagn. Sista dagen får jag frågan "vill du ta en chipspåse där ute, eller två kassar fyllda med chips inne på lagret istället?".

Givetvis tror jag att han skämtar och säger med ett leende "två kassar gärna". Vandrar glatt hem för att hemma märka att det var chipsen jag plockade bort dagen innan.

Gubbjävel.

Hahaha, var de ätbara?

När jag slutade där så fick jag en hel kasse full med massa saker, jag minns nötter, chips, läsk, choklad och pepparkakor. Men jag vet att det fanns mer godsaker där i.

Hoppas att jag får något från Posten, kanske en TV som inte har någon mottagare.. :mellow:

Var inte orolig, det kommer vara roligt, vem har du förresten som handledare?

Jag tror hon hete Caisa. Hur så? :P

Dissa mig då, gör det. :D

Men..busgods låter inte lika roligt som Carlings, plus att Åhléns låter urtråkigt.

Men du kan väl inte ha Praot 2 gånger i 8:an? :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men..busgods låter inte lika roligt som Carlings, plus att Åhléns låter urtråkigt.

Men du kan väl inte ha Praot 2 gånger i 8:an? :>

Åhléns restaurangen var.. okej, men inte mer.

Bussgods är bästa praostället jag haft, mest pga de sköna personerna som jobbar där, men det är även rätt skoj arbetsuppgifter.

Och jo, vi hade två gånger. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen aning, tror det är första säsongen.

In glider Scrubs-nörden.

Var fjärde avsnittet på första säsongen (kommer ihåg det då det var ett av dom bästa på den säsongen). JD, Turk och Elliott får varsin patient och allas dör (JD får en gammal kärring, Elliott nån spanjor och Turk får en ung kille som han bowlar med).

Ska ha prao v.17, men ska vara inlämnat vilken praoplats redan den här veckan. Mailade Nerikes Allehanda men har inte fått svar. Mamma känner en som jobbar på en mindre tidning här i Kumla, så kanske ska praoa där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

8an: Jobbade på ICA i en vecka. Det ända jag gjorde var att plocka upp varor på hyllor.

Belöningen var iallafall bra. (3 liter Pepsi och 3 påsar chips) :>

3/5

9an: Jobbade på biblioteket i en vecka. Väldigt avslappnande och om man fick tid över så fanns det alltid något intressant att läsa.

Dock så fick jag ingen belöning.:P

3/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag praoade i den lokala livsmedelsbutiken märkte jag näst sista dagen att chipshyllan var fylld med 2-3 år gamla chips. I uppgift fick jag att ta bort alla gamla och slänga i en vagn. Sista dagen får jag frågan "vill du ta en chipspåse där ute, eller två kassar fyllda med chips inne på lagret istället?".

Givetvis tror jag att han skämtar och säger med ett leende "två kassar gärna". Vandrar glatt hem för att hemma märka att det var chipsen jag plockade bort dagen innan.

Gubbjävel.

Men vadfan trodde du? Att han skulle ge dig två kassar helt nya chips eller?

Du får väl tänka lite. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bussgods är bästa praostället jag haft, mest pga de sköna personerna som jobbar där, men det är även rätt skoj arbetsuppgifter.

Vad fick du göra?

Ska ha prao v.17, men ska vara inlämnat vilken praoplats redan den här veckan. Mailade Nerikes Allehanda men har inte fått svar. Mamma känner en som jobbar på en mindre tidning här i Kumla, så kanske ska praoa där.

Kul att man inte är ensam åtta. :confused:

Hur kommer det sig att ni har så sen prao?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

What?

Proa du i en hel vecka då?

Nej, det var bara i tre dagar.

Vad fan, här är man pepp och glad inför PRAO och så kommer ni och säger att eran prao var dålig, nu blir jag ju orolig.. :confused:

Hey, let's face it. Många som låter ungdomar praoa hos sig utnyttjar dem till fullo, det är i alla fall den uppfattningen jag har fått. Känns som att praoarbetarna får göra antingen all skitgöra eller absolut ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det var bara i tre dagar.

Hey, let's face it. Många som låter ungdomar praoa hos sig utnyttjar dem till fullo, det är i alla fall den uppfattningen jag har fått. Känns som att praoarbetarna får göra antingen all skitgöra eller absolut ingenting.

Höhö, jag fick en låda med skruvar och muttrar som jag fick sitta och sortera, tog en dag :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det var bara i tre dagar.

Hey, let's face it. Många som låter ungdomar praoa hos sig utnyttjar dem till fullo, det är i alla fall den uppfattningen jag har fått. Känns som att praoarbetarna får göra antingen all skitgöra eller absolut ingenting.

Tänkte väl, 1 vecka låter lika mycket om går på mellanstadiet.

Jag kommer låta dem utnyttja mig bäst de vill, bara jag får köra en sån där skojig gul postbil/moped.

Skulle gissa på att det var bäst före-datumet han gick efter, tror inte han öppnade påsarna i affären och genom det märkte att de var gamla.

Det kan stå fel på påsen.. :confused:

Höhö, jag fick en låda med skruvar och muttrar som jag fick sitta och sortera, tog en dag :D

Låter ju sämst, vart PRAOADE du?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...