Jump to content

Hur och var föddes 'era' nick/användarnamn?


kicken
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 70
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

1. Aler700

Ett stort misstag, jag reggade mig men skrev FEL. Istället för Alex700 så vart det Aler700. Men siffran 700 kommer ifrån att jag var 7 år när jag började med msn och skit. :confused:

Så jag använda det till en dag Hultan faktsikt svarade på ETT av mina PM och döpte om mitt konto till

2. Alle090

Jag behövde ett ENKELT och snabbt användarnamn, så jag skapade en ny mail som hetta Alle090@h-mail.com. Därefter så tyckte jag namnet var perfekt så jag använder det även i spel och på forum. Alle är ju ett smak namn jag ofta får och 090 är för att jag är född 90 men 90 enbart efter alle var upptaget, så det vart 090.

Jag tycker det är snabbt och enkelt.

Sedan har ju några as kul med att säga balle090 vilket jag inte finner störande men lamt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min första tid hette jag Packe_88 efter att en väns farsa hade registrerat mig på hotmail med den mailadressen och då var det lättast att komma ihåg.

Sen bytte Hultenius mitt namn tillFriberg då jag ville vara lika cool som alla andra och ha mitt efternamn som nick.

Numer heter jag ju Plaisir vilket betyder typ glädje, njutning osv på franska. Letade helt enkelt efter det franska ord jag gillade allra mest och använder det i stort sett överallt nu :confused:

Redigerad av Plaisir
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj hur ska man börja.

För er lite mer erfarna forumiter som har hängt med ett tag så minns ni nog mitt första namn BILLIG_SVETS det var inte jag som kom på namnet själv utan det var ERROLS_TRUMMA som kom på det.

Under den tiden hade jag min flummperiod och jag umgicks även rätt mycket med honom.

Efter ett tag här på forumet så började jag fundera på att byta ut det mot nått litet mer bättre nick.

BILLIG_SVETS blev till ZcruweN

Under min cs-era så behövde jag ett ordentligt nick som folk kunde känna igen mig med m.m. så en kompis kom på att jag kunde nicka skruven. Detta övergick till att bli ZcruweN istället då bra många tyckte att jag var rätt skruvad så då blev det ett litet mer zcruwat nick.

:confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag reggade mig på lunarstorm efter att de flesta jag kände hade skaffat det och det var det enda sättet att kontakta dem på eftersom vi inte gick i samma skola längre. Eftersom jag motvilligt gick med behövde jag ett fjortisnick som satiriserade hela skiten. Mitt förnamn avkapat (eller mitt smeknamn ibland) plus det perfekt fåniga Bojj gav mitt nick. Sen behöll jag det även här och efter att jag började tycka det nästan var lite tufft började jag med det på andra ställen också.

Neverwinter Nights slumpade fram "Eranduil Siana" som förslag till min karaktär. Sedan dess har jag använt Eranduil som manligt namn på de flesta RPG-gubbar jag gör, och Siana som kvinnligt namn. Det är sällan jag nickar Siana på hemsidor; förr nickade jag Flugfarfar och nu nickar jag Me0w. Flugfarfar finner ni här.

Sålänge du inte byter ut ditt nuvarande nick!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ajax = Favoritkaraktären i The Warriors. Nästan ingen som känner till The Warriors här i Sverige verkar det som men på alla andra internationella forum får jag ibland komplimanger för mitt namn.

Jag kopplade det till Ajaxwarrior till någon som bekämpade tvättmedlet ajax :confused:

Joe Dirt: Är mitt tidigare namn, skulle ha ett bra namn men kunde inte hitta på något, så då tog jag namnet efter en film... Lågt men så var det

FlaTheR: Nu är detta mitt namn på internet, mer unikt, bättre och det är enbart mitt... Jag satt bara och tänkte på ett namn plussade ihop olika saker, eller rättare sagt babblade random...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ganska tråkig historia. =/

När jag skickade sms förr i tiden på de gamla mobilerna, så kunde man inte skriva så långa sms som idag.

Så victor fick inte plats i slutet.

Så jag avslutade smsen med: "Ha det fint//Vice. Menade Vike men eftersom jag stavas med ett c i mitt namn skrev jag Vice. Tänkte inte på att med enbart c så blir det vise.

Så började polare säga vise till mig, sen har det utvecklats till vajs.

Så nu kallas jag för det mesta för vajjs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...