Jump to content

Hur och var föddes 'era' nick/användarnamn?


kicken
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 70
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Panimala. Jag tror det myntades fram i femman när jag och en kompis diskuterade simspråket i the Sims, och hur ungjävlarna där sa "Panimala...!" när de var besvikna eller griniga, tror de egentligen sa nånting annat, men det var med liknade vokaler/konsonanter. Hursomhelst sa vi det ett litet tag och jag visste inte riktigt vad för namn jag skulle ta när jag skulle registrera mig på ett forum sedan, det blev det. Det betyder verkligen ingenting. Däremot har jag blivit bemöt av flera ryssar som påstår att det är femininum av "förstått, eller ursäkta", första gången när jag spelade SWAT 4-demot online. :confused: En annan gång i World of Warcraft. Namnets grund känns rätt löjlig och har därför aldrig talat om det förens nu. =P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Typ, bebis? Vet faktiskt inte riktigt. :lol:

Är väl mest känt som smeknamnet på en gammal spelare i IFK Göteborg. Killen som inte brydde sig om det var straff eller frispark, han satte ju bollen ändå.

Förutom Frusciante efter John Frusciante här, så har jag massa ex-nick, Butters Stotch efter karaktären i South Park. Xavinho, sammansattning av Xavi och Ronaldinho, plus att jag beskrevs av en tränare som lagets egna Xavi (blick för spelet och bra passningsspel), och inho betyder ju lille (Xavi är en fotbollspelare för er okunniga).

Har även hetat Kloak-Einar på några ställen, en karaktär i ett bildprojekt jag gjort (andra karaktärer inkluderar Äcklige-Göran, Hårige-Sverker, Tabasco-Åke, Kines-Kennet. Nu håller vi på med reklam, och jag gör en fiktiv skiva för en fiktiv rappare, The Rapping Beaver. Har även skrivit en låtlista, som jag ägnat mesta lektionerna åt, min bildlärare hatar mig nu).

Tror jag hette Zack nånstans också, efter RATMs sångare. Varför finns det förresten ingen tråd om RATM på forumet? Finns det ens några bandtrådar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...