Jump to content

Dragon Age: Origins (PC, XBox 360, PS3)


Crusader
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 181
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 2 weeks later...
Tja

Jag la ner DA ett tag, fråga mig inte varför. Grejen är den nu att, jag har en rogue som är speccad inom swords/dagger och jag skulle egentligen vilja specca om henne till en archer.

Är det möjligt att göra?

Jag har inte valt något sorts "job" till henne ännu!

Kör du på dator? Om inte, nej. Dock inte direkt en rekommendation att specca till archer. Archer suger stenhårt i DA.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör på Dator.

Och dual hand rogue var nog det sämsta jag nånsin lagt mina fingrar på. Även fast jag har grym armor, grym speccad, grymma vapen så dör jag på ett slag. Skitspel!

Då är min fråga, varför blir du slagen? Du måste använda dig av pause-funktionen och få en tank att ta bort dem från dig så du kan få backstabs. Du ska även vara i stealth när du drar igång en fight. Om du inte gillar dual wield, då kommer du hata archer. Tänk dig dual-wield rogue fast utan någon som helst stabil skada.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då är min fråga, varför blir du slagen? Du måste använda dig av pause-funktionen och få en tank att ta bort dem från dig så du kan få backstabs. Du ska även vara i stealth när du drar igång en fight. Om du inte gillar dual wield, då kommer du hata archer. Tänk dig dual-wield rogue fast utan någon som helst stabil skada.

Jadu, jag använder mig av pause-funktionen så mycket jag bara kan, förutom när det är mindre slagsmål och det är typ bara 3 stycken som jag möter.

Även fast jag får tanken att aggra dom och jag smyger upp bakom lyckas jag ändå aggra dom på ett sätt eller annat :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ey folks!

Har lirat Dragon Age på PC nu ett tag men efter att jag köpt PS3 så har jag glidit ifrån PCn en del. Tänkte höra lite om någon vet hur Dragen Age är till PS3? krångliga kontroller osv. osv. då jag är väldigt sugen på att köpa det till PS3 och lira framför TVn istället :D.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ey folks!

Har lirat Dragon Age på PC nu ett tag men efter att jag köpt PS3 så har jag glidit ifrån PCn en del. Tänkte höra lite om någon vet hur Dragen Age är till PS3? krångliga kontroller osv. osv. då jag är väldigt sugen på att köpa det till PS3 och lira framför TVn istället :D.

Konsoll-versionerna är 13 miljarder gånger buggigare och krångligare än PC. Och dessutom enligt vad jag har hört - löjligt mycket lättare för att kompensera för att du inte har en paus-funktion-grej såvitt jag har förstått.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Är det sant som Gamereactor säger att vissa quests är 15h långa? :)

Gillar inte spel som är över så fort man börjat spela dem. Jag vill ha ett långt äventyr!

Får man slåss mot stora drakar också? Har alltid velat fightas mot en eldsprutande drake :P

15 timmar långa quests lät weird. Men det är ett långt spel! Jag klarade ut mainstoryn på drygt 24 timmar, och då hade jag gjort ytterst få sidoquests.

Och såklart finns det drakar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det sant som Gamereactor säger att vissa quests är 15h långa? :ermm:

Gillar inte spel som är över så fort man börjat spela dem. Jag vill ha ett långt äventyr!

Får man slåss mot stora drakar också? Har alltid velat fightas mot en eldsprutande drake :P

lol, 15 timmar långa quest. Nej så långa är dom inte. Vissa av dom kan vara rätt långa, upp mot 1-2 timmar beroende på om man vet vart man ska gå/göra osv.

Och ja, det finns drakar i spelet. dock rätt så få. Har bara mött 3 st genom mina playthroughs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

lol, 15 timmar långa quest. Nej så långa är dom inte. Vissa av dom kan vara rätt långa, upp mot 1-2 timmar beroende på om man vet vart man ska gå/göra osv.

Och ja, det finns drakar i spelet. dock rätt så få. Har bara mött 3 st genom mina playthroughs.

1-2 timmar är väl ändå att underdriva?

Vad jag vet finns det bara 1 quest som kan ta upp till 15 timmar att klara, om man vill vara god :ermm:

Väljer man att vara lite elakare hest och gör rätt val, så går det på 4-6 timmar, men.. Den andra förlorade

delen måste man ändå ta igen, förr eller senare.

Det har att göra med att quests kan vara länkade samman och att något quest kan fungera som huvud-quest

och ha flera underquests som man måste klara för att klara huvud-questet.

Agh, I hate svengelska :P Men skulle jag skriva "sökande" skulle någon inom RPG världen

knappt förstå vad man menar. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...