Jump to content

Dragon Age: Origins (PC, XBox 360, PS3)


Crusader
 Share

Recommended Posts

Hur många timmar tog det?

45 timmar + en hel del omtagningar på grund av att auto-save brukar jävlas ibland. :D

Blir väl att starta en ny karaktär så småningom, först en liten paus från spelet så ja kan njuta av

det nästan lika mycket med nästa karaktär. :o

Main-storyn går lite i vågor. "långt kvar, nu borde det snart vara slut, långt kvar, nu borde det snart vara slut, låååångt kvar, what?? is this the end?"

Nåja allting har sitt slut. Storyn är absolut den bästa storyn jag någonsin spelat igenom. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 181
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 2 weeks later...

Spelade detta några timmar igår som elf rogue. Nu är jag ju hysteriskt trött på allt som handlar om dvärgar och elfs och skit men måste säga att det här spelet verkar vara ganska bra, iaf i förhållande till allt skit som görs nuförtiden. Det är ju inte Baldurs precis meeeen bra iaf. Det är fint att det görs lite hyfsade singelplayer-rpgs fortfarande.

Hur är det på konsol?

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelade detta några timmar igår som elf rogue. Nu är jag ju hysteriskt trött på allt som handlar om dvärgar och elfs och skit men måste säga att det här spelet verkar vara ganska bra, iaf i förhållande till allt skit som görs nuförtiden. Det är ju inte Baldurs precis meeeen bra iaf. Det är fint att det görs lite hyfsade singelplayer-rpgs fortfarande.

Hur är det på konsol?

Lättare och buggigare. (För att göra det 100% förståeligt, jag har inte spelat det på konsoll, men jag vet att det är de två största skillnaderna.)

Alltså, Dragon Age levde absolut inte upp till mina förhoppningar. Med stor sannolikhet pga. EA's krok i BioWare numera. Men det är definitivt roligt. Inte nog många optional-bossar men fungerar absolut med de som finns.

Spelet är även lite för lätt när du kan arbeta med AIn på ett sätt som gör det nästan för enkelt. Och vet hur man ska bygga sin karaktär - det är ju givetvis powerplay, men rollspels aspekten är låg i det här också. :/ Generellt lite besviken, men jag hade många timmar skoj med det här - absolut.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh vad jag har lust att spela det här spelet! :wub:

Problemet är bara att det tar sån tid.

Först tänkte jag, har Siana bytt namn? sen tänkte jag, men han har ju redan spelat det här... sen tänkte jag, moget att ta samma ava + sign innan ajg tog mig en titt i reborn-tråden :confused:.

OT: Äsch, visst tar det tid att klara det men sen är det ju bara dra ner på det varje gång du tänkt spela (även om det kan vara svårt ibland). Bara att spela, jag har spelat ett tag nu och jag ångrar mig inte :wub:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Dragon Age: Origins - Awakening

Nu har de pressenterats spelets första riktiga Expansion Awakening som ska släppas i Mars.

Awakening kommer ta vid efter huvudspelets slut. Som en Grey Warden kommer du till Amaranthine för att bygga upp orden igen och försöka lista ut varför Darkspawn fortfarande infekterar världen.

Man kan välja att fortsätta med sin tidigare skapade karaktär (de kommer höja Levelcapen) eller skapa en helt ny Grey Warden från landet Orlais inklusive nytt Origin.

Det kommer dessutom finnas 5 nya companions att värva samt en gammal.

Nya fiender kommer pressenteras som t ex Inferno Golem, Spectral Dragon och, en fiende som är välkänd för alla som läst andra Dragon Age boken The Calling, den mystiska intelligenta Darkspawn kallad "The Architect".

Källa

Officiella Hemsidan

På den negativa sidan så är tyvärr Return To Ostagar, som skulle ha släppts idag, försenat och kommer inte släppas fören tidigast i slutet på månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På den negativa sidan så är tyvärr Return To Ostagar, som skulle ha släppts idag, försenat och kommer inte släppas fören tidigast i slutet på månaden.

Åhh vafan, jag som sitter och väntar med sista uppdraget bara för att kunna lira det! Suck, mer väntan då!

förövrigt verkar Awakening riktigt skoj! Dessvärre hatar jag alla förbannade jävla äckliga magiska monster, min warrior har trots jävligt bra stats + templar rätt svårt att ta sig an Mage's och liknande djävulskap. Fyfan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

köpte spelet i måndags och jag fullkomligt älskar det (w00t)

har spelat i ca 20 timmar och jag har bara

rekryterat dvärgen

vilket i sig tog typ 2-3 timmar (kalla mig seg).

så jävla epic! synd bara att skolan börjar imorrn, då kan man inte sitta uppe hela natten och spela(även fast man vill)

dock så förstör det mina sovtider, har lagt mig typ 3-4 sen jag skaffade det. "ska bara göra det sen så slutar jag" :innocent:

nu måste jag bara koppla up 360:n till live så att jag kan ladda ner stone prisoner :rolleyes:

Redigerad av -Razz-
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...