Jump to content

Dragon Age: Origins (PC, XBox 360, PS3)


Crusader
 Share

Recommended Posts

Jepp. :P

Tog mig tre-fyra tries. Var nära på att ge upp när jag försökte en sista gång och lyckades. Hur jag gjorde:

Min setup bestod av mig (dps mage), Wynn (healer), Alistar (tank) och Sten (melee dps/off tank). Om du någonsin har spelat WoW så är det ganska lik taktik på drakar i WoW som i Dragon Age faktiskt. Tanken riktar drakens ansikte bort ifrån resten av partyt för att undvika att alla får eld på sig, och ingen står nära svansen eftersom den knockbackar. Sten fick således stå på drakens sida. Sedan är det mellanslag - sätt ut spells - mellanslag - vänta - mellanslag - sätt ut spells och så vidare. Det viktigaste är förstås healingen. Jag höll regenerate uppe på tanken hela tiden, och sparade alltid heal till när det var kris. Den attack jag tyckte gjorde mest skada var när draken plockade upp tanken i munnen. Hade man inte en heal tillgänglig då var det kört, eftersom tanken inte kan dricka en potion. Det där var min taktik i teorin, även fast den pajade lite - Alastir dog rätt tidigt men jag lyckades klara av fighten med bara Sten som tank. Det var förmodligen eftersom jag efter någon minut insåg att jag kunde poppa en fire resistance-salva :( vips så var alla drakens eldattacker fett lama mot Sten. Det tog tid och många mana potions att få ner draken, men när jag väl visste hur jag skulle göra så var det en cakewalk.

tl;dr - Spamma regenerate, spara heals för de farligaste drakattackerna och POPPA FIRE RESISTANCE.

Okay, tack :P

Tyvärr så har jag ingen grym healer,

då Wynn vände ryggen till så fort vi kom till camp. Vet inte varför, hon kanske inte gillade någon där. Nu har jag däremot problem med tuttlisa :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 181
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Okay, tack :P

Tyvärr så har jag ingen grym healer,

då Wynn vände ryggen till så fort vi kom till camp. Vet inte varför, hon kanske inte gillade någon där. Nu har jag däremot problem med tuttlisa :/

Åfan.

Wynn är tbh en av de viktigaste personerna i mitt party, skulle aldrig swappa henne... Man behöver en healer som fan. Wynn tycker att jag är helt ok, och Morrigan har man ju satt på ett antal gånger

:P den enda som jag inte kommer överens med är Sten som gnäller om det mesta, men han är sen länge kickad ur partyt ändå.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åfan.

Wynn är tbh en av de viktigaste personerna i mitt party, skulle aldrig swappa henne... Man behöver en healer som fan. Wynn tycker att jag är helt ok, och Morrigan har man ju satt på ett antal gånger

:P den enda som jag inte kommer överens med är Sten som gnäller om det mesta, men han är sen länge kickad ur partyt ändå.

Jag säger nästan detsamma. Alistar har fått sån cool armor (templar) så han måste jag ha med vilket som

:( Attityd.

Morrigan... ja.. börjar bli lite använd. Fick 100 på henne för ganska länge sen, men det ger ju bonus i magi.

Sten hatar jag, så jag har dumpat honom. Har en dvärg istället :P

Men tiden jag hade Wynn så var hon riktigt grym.

But finally, I WON!

post-3900-1258073363_thumb.jpg

Shit.. Paint+JPG totalrapade bildkvalitén.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fina stories ni har. :P

Känner mig ganska tvungen att använda spoiler-tag. :P

Här är den korta versionen (med många bortfallna bitar) av min stads-alv krigares story.

Det hela börjar med att jag blir uppväkt och ska bli bortgift, jag försöker käfta emot

så mycket som möjligt, men det slutade ändå med att jag blev tvungen att gifta mig :P

Sen kommer ett svin och slår mig på käften och drar iväg med alla tjejerna + min blivande fru,

vilken lättnad :) Men kände endå mig tvungen att dra in med min polare och rädda dem och mörda svinet,

Allt gick fint, men sen kommer en massa vakter och ville döda alla olydiga alver, jag kände mig tvungen

att lämna upp mig själv (sa inget om min polare), då räddar en Grey Warden mig.

Vi drar iväg och gör allt skit, sen *main story things* och allt slutar med att Morrigan, Allistar och jag hatar varandra.

Sen såg jag Sten, och tog ett litet snack med honom, men sket i honom, sen träffade jag Leliana.

Så drar jag iväg till Redcliffe och räddar byn sen slottet, naturligtvis orkande jag inte med några fler äventyr så pojkspolingens morsa fick offra sig. (sen var det byebye Sten, när jag såg att Lothering hade blivigt förstört av Darkpwns)

Sen åkte jag iväg till den där eländiga cirkelns torn, och för bort all ondska och Morrigan fick mig att döda Wynn :P. Och sen drar jag iväg till

dom där inavlade alverna mitt ute i skogen (stadsalv själv :P ) , räddar dom från sina

förbannelse-problem. Sen letade jag upp dom där heliga askorna, och räddade Arl:en av Redcliffe.

Och nu hjälper jag dom små feta dvärgarna med sina problem, har vunnigt arenan, mördat vartenda Carte och deras ledare,

och nu ska jag leta efter något cp som har sprungit bort på någon "hemsk" väg, wish me good luck! :P

Leliana och jag är typ tillsammans, Allistair hatar mig, Morrigan och jag kommer mycket bra överäns,

och den där mördaren (haha, gillar hur hjärtlöst jag fick med honom. "Allistair, if you want to kill him, kill him then" :D ) kommer ganska bra överäns.

I love this game! :D

Ganska trevligt att det sparar bilder av sig själv också, då man kan bläddra igenom och tänka

"ahh, those were memories :( "

En gullig varelse jag stötte på, en gång i tiden

afafademonth_1137281_0.jpg

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, jag har inte spelet så länge nu. Blev precis lvl 7 på min kära mage, men nu har jag fastnat på riktigt!

Har ingen av ni haft problem i redcliffle?

De första zombiewaves som kommer är ganska enkla, dock så får morrigan och jag helt snustort slut på mana så vi måste stå och vänta ett tag där uppe innan man kan springa ner (vilket är synd, då jag har hört att om man inte låter någon dö så får man ett reward), men väl där nere blir det helt omöjligt. Blir verkligen sönderslaktad, har dött säkert tio gånger nu, och då försökte jag använda pots så ofta jag kunde. Har även tänk på om jag försökt gjort detta i för tidig lvl, plus att jag inte har en healer ännu.

Hur gjorde ni? ._.

nvm, klarade det!

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, jag har inte spelet så länge nu. Blev precis lvl 7 på min kära mage, men nu har jag fastnat på riktigt!

Har ingen av ni haft problem i redcliffle?

De första zombiewaves som kommer är ganska enkla, dock så får morrigan och jag helt snustort slut på mana så vi måste stå och vänta ett tag där uppe innan man kan springa ner (vilket är synd, då jag har hört att om man inte låter någon dö så får man ett reward), men väl där nere blir det helt omöjligt. Blir verkligen sönderslaktad, har dött säkert tio gånger nu, och då försökte jag använda pots så ofta jag kunde. Har även tänk på om jag försökt gjort detta i för tidig lvl, plus att jag inte har en healer ännu.

Hur gjorde ni? ._.

nvm, klarade det!

För mig buggade det så den andra vågen slutade aldrig. :)

Var tvungen att ladda gammalt savegame och sen klarade jag det på första försöket...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet var någonstans jag kan få tag på en vettig healer? Har väl kanske inte kommit jättelångt (lirat sex timmar) men lite hjälp skulle sitta fint. Finns det något bra/snabbt sätt att få bra relation med sina vänner?

Gifts är ju bra. Sedan blir Wynn tillgänglig senare i spelet. Du kan även göra som jag gjorde, ladda ner den lilla modden som heter Raven:

http://social.bioware.com/project/469/

Sedan kan du respecca. Jag respeccade Morrigan eftersom jag tycker att SS är värdelöst, så nu är hon healer istället. :)

---

Damn, Orzammar var episkt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...