Jump to content

Dragon Age: Origins (PC, XBox 360, PS3)


Crusader
 Share

Recommended Posts

Dragon Age: Journeys - Chapter 1: The Deep Roads finns nu gratis att spela på www.dragonagejourneys.com (trodde jag) och du kan låsa upp Ringar och andra saker som du sedan kan använda i Dragon Age: Origins när det släpps 5:e November.

Dragon Age: Journeys, ska vara skapat av marknadens bästa Flashskapare.

I spelet spelar man som en medlem i "Legion of the Dead" (Dvärgar som är dömda att i underjordiska gångar slås mot Darkspawn till de dör) och deras eviga kamp mot Darkspawn.

Trailer

Ett tipps. Ladda ned karaktärsgenatorn till PC, skapa en egen karaktär och lägg ut den på BioWare Social Network så får ni en unik ring till själva spelet när det släpps.

Efter vad jag har förstått så loggar man in på BioWare Social Network via sitt XBox 360 (eller PS3) i spelets huvudmeny och därmed kan ladda ned det. Troligen är det meningen att man ska kunna ladda upp och visa upp sin karaktär som man skapar i spelet.

Föresten, i höst/vinter släpps den första Dragon Age Rollspelsboken av Green Ronin.

64-sidor Player's Guide, 64-sidor Gamemaster's Guide, karta över landet Ferelden och 6-sidig tärning.

dragon_age_450_1133318_0.jpg

Missa inte Penny Arcade Dragon Age: Witch Hunt serien som handlar om bla Morrigan (från Dragon Age: Origins) och räknas som canon. En ny sida släpps varje vecka.

På tal om serier, IDW ska göra Dragon Age serietidningar och släppa månadsvis. Skriven av Orson Scott Card (Ender's Game, Ultimate Iron Man) och teknad av Humberto Ramos (Crimson, Runaways Vol. 3).

Källa

The Stone Prisoner trailer (DLC som finns tillgängligt vid spelsläppet och är gratis med varje köp av DA:O)

Warden's Keep trailer (DLC som finns att köpa vid spelsläppet)

Maxim gjort en The Girls of Dragon Age: Origins med bilder både på karaktärerna samt de som var modeller för karaktärernas utseende (Morrigan och Leliana).

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 181
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 2 weeks later...

För alla som spelar/har spelat Dragon Age Journeys:

Som ursäkt för alla buggar och att folk ändå spelade spelet så har de släppt de upplåsbara grejorna för alla som...:

Embri's Many Pockets: Alla som började spela under första Beta veckan.

Helm of the Deep: Alla som spelade igenom spelet med 2 olika klasser.

Amulet of the War Mage: Alla som har gjort 2 survays.

Ni som ännu inte spelat Dragon Age Journeys får låsa upp grejorna till Dragon Age: Origins på det gammla sättet.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Crusader: Nog för att du vill hålla topicen uppdaterad, men, femdubbellposta? :D

Jag har precis installerat PC-versionen och börjat spela. Bra första intryck, förutom det att grafiken har för få options! Det är jävligt suddigt, som om HDR-bloom skulle ha sabbat krispigheten a la 2006. :o Får leta runt i någon config.ini senare. Men det flyter ju otroligt bra iallafall. Bra stämning och PC-interface!

Kommer med största sannorlikhet köpa det här. :P

post-4004-1257168850_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket spel alltså, helt fantastiskt so far. Under min första speltimme så hann jag som dvärg följande:

*Ha trekant med 2 dvärgkvinnor.

*Beordra att en dvärg ur en rivalfamilj skulle dödas på öppna gatan.

*Vinna en turnering dedikerad till mig själv.

*

Döda min egen bror.

*

Bli utslängd ur dvärgriket av min egen far.

EPISKT!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket spel alltså, helt fantastiskt so far. Under min första speltimme så hann jag som dvärg följande:

*Ha trekant med 2 dvärgkvinnor.

*Beordra att en dvärg ur en rivalfamilj skulle dödas på öppna gatan.

*Vinna en turnering dedikerad till mig själv.

*

Döda min egen bror.

*

Bli utslängd ur dvärgriket av min egen far.

EPISKT!

Haha, låter.. intressant. Ska nog testa det :confused:

Är det online hela tiden eller är storyn osv i singleplayer?

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

någon som har det på 360/PS3?

kollade nyss på ign's recension och visst, dom sa att pc versionen var den mest taktiska versionen medans konsoll versionen verkade vara mer inriktad på realtime action.

funderar på att skaffa det till 360:n då jag inte har någon bra spel dator.

Den enda stora skillnaden mellan konsol- och PC-versionen är att du i konsolversionen inte har möjlighet att zooma ut till en mer isometrisk vy alá BGII. Sen är grafiken bättre på sina ställen på PC, men det är inte mycket.

Sen är det inte lika smidigt interface som på PC.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den enda stora skillnaden mellan konsol- och PC-versionen är att du i konsolversionen inte har möjlighet att zooma ut till en mer isometrisk vy alá BGII. Sen är grafiken bättre på sina ställen på PC, men det är inte mycket.

Sen är det inte lika smidigt interface som på PC.

ok, av det jag har läst om grafik skillnaden så är det rätt så många som har sagt att det är mycket sämre än pc versionen.

visserligen så kör dom väll på datorer för typ 20k så :confused:

men låter rätt så lovande, kanske blir ett köp :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ok, av det jag har läst om grafik skillnaden så är det rätt så många som har sagt att det är mycket sämre än pc versionen.

visserligen så kör dom väll på datorer för typ 20k så :D

men låter rätt så lovande, kanske blir ett köp :P

Min dator kostade 8000kr för 2,5 år sen och den glider spelet på högsta utan större problem... :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får kanske ta och pröva detta lir. ^_^

Är det endast singleplayer? Finns det inte LAN-läge eller någonting?

Finns inget behov att ett multiplayerläge. Möjligtvis att var och en kunde ta kontroll över varsin karaktär fast då skulle spelet bli allt för lätt, plus att den helt fantastiskt rika världen och grymma storyn skulle hamna i skymundan. En stor del av spelet ligger i de val du gör som faktiskt påverkar handlingen, och jag tror inte det skulle funka med flera spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...