Jump to content

Dragon Age: Origins (PC, XBox 360, PS3)


Crusader
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 181
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Fast jag inte gillar WASD +/peka-klicka spel

Så är det här spelet.. Helt... Finner inga passande ord :P

Det är magiskt, och allt känns så levande.

Soelar som en alv och blev

Grey Warden

för några timmar av spelande sen,

hör detta till main-story eller är det olika öden för alla klasser/raser? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast jag inte gillar WASD +/peka-klicka spel

Så är det här spelet.. Helt... Finner inga passande ord :P

Det är magiskt, och allt känns så levande.

Soelar som en alv och blev

Grey Warden

för några timmar av spelande sen,

hör detta till main-story eller är det olika öden för alla klasser/raser? :(

Det är samma för alla (tror jag). För jag är människa och blev det ganska tidigt i början av spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var ju rätt beroendeframkallande, det här spelet! Fantastisk presentation. Jag är en alvmagiker. :)

Min story än så länge:

Magiker ses på lite annorlunda i det här spelet. Deras magi är en gåva och samtidigt en förbannelse. Man var tvungen att gå igenom ett test för att se om man verkligen kunde behärska sin förmåga (annars blev man mördad eller gjord till känslolös slav). Medan jag passerade mitt test prima så hade det inte gått lika bra för min kompis i spelet, som aldrig fick göra sitt test eftersom att de högre magikerna trodde att han hade alldeles för mörk magi inom sig - blodmagi (blood mage). Min vän berättade sedan att han och en kvinna i tornet var kära, och att de båda tillsammans ville rymma (dels eftersom att deras kärlek var förbjuden, och dels eftersom att de trodde att min vän snart skulle dödas p g a den misstänkta blodmagin, något som han själv nekade). Men som den paragrafryttare jag är, och med rädsla för att lämna magikersällskapet med huvudet före á la DrStupid så bestämde jag mig för att tjalla. Ärkemagikern sa då till mig att förräda min vän, att hjälpa honom fly - rakt in i armarna på vakterna. Sagt och gjort, vi blev påkomna. Då visade det sig att min vän hade ljugit, han kunde en del blodmagi - han attackerade vakterna och flydde sedan. Hans älskade blev förstörd eftersom han hade ljugit för henne, och hon blev sedan bortförd. Grey Warden-snubben var imponerad av mig och tog med sig mig till att bli en av dem. Ungefär så långt har jag hunnit än så länge, jag har tyvärr inte tid att spela mer idag.

Berätta gärna era historier också, varje person får ju en helt unik berättelse så det är ju helt omöjligt att få uppleva allt själv.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är helt sjukt hur lång den här posten hade blivit om jag skrivit allt som hänt mig.

Men alla verkar sammanlänkas på något sätt med

Grey Warden

.

En sak kan jag då säga, det här spelet är som.. 5-6 stycken i sig.

Jag har många gånger trott att "jahapp. Jävligt bra spel, synd att det är slut nu".

Men inte då, jag har inte änns kommit iväg till

isklädda världen. (Vet inte var det är, bara sett på trailern).

Det är verkligen ett långt spel, och man njuter, det är grymt bra!

Men mest av allt, jag älskar min Mabari War Dog :)

@ Siana: Om du precis joinat

Grey Warden, så kan jag säga, grattis, nu är du färdig med intron, typ.

:confused:

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

chucky.swe: Är du i drömmen? Jag tyckte inte det var särskilt svårt, däremot jävligt rörigt.

@ Siana: Om du precis joinat

Grey Warden, så kan jag säga, grattis, nu är du färdig med intron, typ.

:P

Tack :P fast det var ett tag sen nu. Jag har kommit en bra bit längre in nu, och det är precis som du säger, omöjligt att skriva ner den långa storyn. :P

Det där draken som finns i diverse trailers. Är det EN drake eller möter man flera drakar genom spelets gång?

Sjukt sugen att spela det här men jag tvivlar på att jag hinner spela ett 60+ timmars äventyr i nuläget... :(

Jag fick döda en drake ganska tidigt i spelet (level 9). Spoiler för hur du får göra det:

När du är i mage tower frågar Morrigan dig om ni kan kolla efter en bok. Detta leder i sin tur till att hon vill att du ska döda hennes mamma, och när du attackerar Flemeth (Morrigans mamma) så förvandlas hon till en drake.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GAHH!

Får nåt fel! Normal är grymt brutalt svårt ju! Ska sätta mig och skriva historian sen ikväll för

the fade

våldtar en brutalt ibland.

Syftar du på

Collins fade

eller

din egna fade i circle of mage

?

@ Siana: Jag är lite nyfiken, då du

dräpte draken, det har jag aldrig upplevt och jag är level 13, och jag har precis kommit från det tornet, fast jag dödade nån Ulrich som hade tagit över hela tornet. Har du återupplivat Arl Eamon med askan?

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@ Siana: Jag är lite nyfiken, då du

dräpte draken, det har jag aldrig upplevt och jag är level 13, och jag har precis kommit från det tornet, fast jag dödade nån Ulrich som hade tagit över hela tornet. Har du återupplivat Arl Eamon med askan?

Nej det har jag inte. Min story är lite annorlunda. Gick till Arl Eamon, men för att rädda hans son så löste jag det utan att behöva offra sonens mamma. Lösningen var att hämta Lyrium från mage tower. När jag kom dit så var det demoner överallt, och när jag då pratade med Morrigan så frågade hon om boken (kan vara så att hon måste ha ett visst förtroende för dig). Så efter att jag hittat boken och rensat tornet så gick jag och dödade Flemeth, och sedan gick jag tillbaka till Arl Eamon och räddade sonen... Men Arl Eamon är fortfarande sjuk, så nu är jag på jakt efter askan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det har jag inte. Min story är lite annorlunda. Gick till Arl Eamon, men för att rädda hans son så löste jag det utan att behöva offra sonens mamma. Lösningen var att hämta Lyrium från mage tower. När jag kom dit så var det demoner överallt, och när jag då pratade med Morrigan så frågade hon om boken (kan vara så att hon måste ha ett visst förtroende för dig). Så efter att jag hittat boken och rensat tornet så gick jag och dödade Flemeth, och sedan gick jag tillbaka till Arl Eamon och räddade sonen... Men Arl Eamon är fortfarande sjuk, så nu är jag på jakt efter askan.

Ok!

Precis när for till campen så bad hon mig om samma sak, och då hade jag redan hittat boken när jag gjort ett tidigare uppdrag i Tower. Men fy satan så svår draken är :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok!

Precis när for till campen så bad hon mig om samma sak, och då hade jag redan hittat boken när jag gjort ett tidigare uppdrag i Tower. Men fy satan så svår draken är :/

Jepp. :P

Tog mig tre-fyra tries. Var nära på att ge upp när jag försökte en sista gång och lyckades. Hur jag gjorde:

Min setup bestod av mig (dps mage), Wynn (healer), Alistar (tank) och Sten (melee dps/off tank). Om du någonsin har spelat WoW så är det ganska lik taktik på drakar i WoW som i Dragon Age faktiskt. Tanken riktar drakens ansikte bort ifrån resten av partyt för att undvika att alla får eld på sig, och ingen står nära svansen eftersom den knockbackar. Sten fick således stå på drakens sida. Sedan är det mellanslag - sätt ut spells - mellanslag - vänta - mellanslag - sätt ut spells och så vidare. Det viktigaste är förstås healingen. Jag höll regenerate uppe på tanken hela tiden, och sparade alltid heal till när det var kris. Den attack jag tyckte gjorde mest skada var när draken plockade upp tanken i munnen. Hade man inte en heal tillgänglig då var det kört, eftersom tanken inte kan dricka en potion. Det där var min taktik i teorin, även fast den pajade lite - Alastir dog rätt tidigt men jag lyckades klara av fighten med bara Sten som tank. Det var förmodligen eftersom jag efter någon minut insåg att jag kunde poppa en fire resistance-salva :P vips så var alla drakens eldattacker fett lama mot Sten. Det tog tid och många mana potions att få ner draken, men när jag väl visste hur jag skulle göra så var det en cakewalk.

tl;dr - Spamma regenerate, spara heals för de farligaste drakattackerna och POPPA FIRE RESISTANCE.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...