Jump to content

Dragon Age: Origins (PC, XBox 360, PS3)


Crusader
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 181
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Dragon Age II: 1 Feb. 2011?

Vad sägs om det här? Jag hade haft svårt att tro det om det inte hade varit för att EA nyligen pressenterade att en Dragon Age: Origins uppföljare skulle komma i början av nästa år.

Det här datumet (1 Feb. 2011) kommer från Dragon Age: Origins - Awakening boxen. På insidan finns ett reklam-kort med just det datumet.

243_1161192_0.jpg

Nu kan det hela handla om ännu en Expansion eller DLC men det faktum att det kallas för en "Sequel" tyder på annat.

Källa 1

Källa 2

Så, vad tror ni? Det låter nästan för bra för att vara sant. Men samtidigt så vet vi inte hur länge de har jobbat på 2:an redan. Dragon Age: Origins var ju typ klart långt innan det släptes och sista tiden gick mäst till finputsning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad sägs om det här? Jag hade haft svårt att tro det om det inte hade varit för att EA nyligen pressenterade att en Dragon Age: Origins uppföljare skulle komma i början av nästa år.

Det här datumet (1 Feb. 2011) kommer från Dragon Age: Origins - Awakening boxen. På insidan finns ett reklam-kort med just det datumet.

Kommer Awakening i box-form? eller är det bara inom europa vi inte får expansionen i box?

En tvåa i övrigt skulle vara riktigt fett.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det hade ju minst sagt varit otroligt grymt. Dragon Age: Origins är nog DET bästa spelet jag någonsin spelat. Helt jävla makalöst vilken fängslande, obeskrivligt gryyyym upplevelse det var!

Känns bra att någon annan tänker i liknande banor, så jag inte känner mig helt galen. :) Finns inget PC-spel jag rankar högre i alla fall.

Ser fram emot att börja med expansionen i helgen, har dock inte bestämt mig om jag ska fortsätta på min rogue eller om jag ska starta en ny karaktär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Någon som spelar/spelat Awakening?

Jajjemen! Klarade ut det idag! Helt underbart! Tog cirka 19 timmar för mig att klara ut och då gjorde jag nog åtminstone 90% av alla sidequests. Dock så är det några quests man ska göra innan man gör vissa andra quests för annars blir det så att de aldrig går att klara, det har inte BioWare informerat om (möjligtvis att de inte vill det?) och det stjärtknullade lite av spelupplevelsen för mig <_<

Men det är lika skarpt som Origins, och man vill verkligen inte att storyn ska ta slut, så jag drygade ut allt med sidequests.. Sidequests nå så inihelvete också. Det hade varit kul om det hade fortsatt och vävt in sig i Origin, eller så att man åtminstone kunde använda alla DLC's från Origin till Awakening. Jag som hade mestadels DLC vapen och armor var helt näck och det var rätt jobbigt innan man fick tag på ordentligt gear.

Jag fick allvarlig abstinens pga avsaknaden av alla äldre kompanjoner. Talar förstås om Morrigan, Alistair, Dog, Leilana, Zevran och Shale.. Som tur är fick man Oghren som kompanjon så abstinensen blev inte allt för stor!

:)

Nu börjar jag få cravings efter TES4: Oblivion.. Fan. :)

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mja, sure.

Fast man får ju reda på allt i början ändå.

Må så vara, men för mig som inte vet (visste) någonting alls så hade det varit en stor överraskning. Inget ont eller så, men tycker ändå man ska vara försiktig med det man skriver om spel eller filmer utan spoilers <_<.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...