Jump to content

Spotify


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...

Den här "Discover Weekly"-spellistan är ju helt fenomenal.

För de som inte känner till så verkar det som man nu får en veckovis spellista anpassad efter vad man tycker om att lyssna på (den går efter det du faktiskt spelar och inte efter vad du har i dina spellistor). "Big deal, radiofunktionen har ju funnits länge", säger ni. Ja, fast radiofunktionen suger. Den spelar konstiga låtar och låtar du redan har hört. Den här listan består bara av låtar jag inte hört och jag tycker om typ 90% av dem, vilket seriöst är mer än någon lista jag lyssnat på som en vanlig person knåpat ihop. Någon har filat på den här algoritmen som attan, två tummar upp!

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den här "Discover Weekly"-spellistan är ju helt fenomenal.

För de som inte känner till så verkar det som man nu får en veckovis spellista anpassad efter vad man tycker om att lyssna på (den går efter det du faktiskt spelar och inte efter vad du har i dina spellistor). "Big deal, radiofunktionen har ju funnits länge", säger ni. Ja, fast radiofunktionen suger. Den spelar konstiga låtar och låtar du redan har hört. Den här listan består bara av låtar jag inte hört och jag tycker om typ 90% av dem, vilket seriöst är mer än någon lista jag lyssnat på som en vanlig person knåpat ihop. Någon har filat på den här algoritmen som attan, två tummar upp!

Ja den är verkligen bra! Första veckan, som jag såg den, så var den mest reggae. Så jag fick höra en del låtar som jag redan hört, fast utanför Spotify, då den genren inte verkar vara sådär oerhört stor på just Spotify. Men det var fortfarande väldigt välkommet! Lite som den listan man fick mot slutet av 2014, tummar upp på det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag älskar också den featuren dom la till, först så tänkte jag bara "Va fan är det här för lista jag har lagt till..?" men sen när jag läst (Och fattat va det var) så blev jag mest glad bara. Många bra låtar i listan som jag visserligen hört förut men kanske inte lyssnat på Spotify.

Tummen upp för dom la till den featuren!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den här veckans lista var en riktig besvikelse jämfört med förra veckans lista. Många pruttiga låtar och kanske två okej låtar.

Kan tänka mig att det kommer bli så några gånger faktiskt, i och med att listan blir baserad på vad du lyssnar på så kan det ju inte finnas tusentals likadana artister med samma sound. Menmen, får väl hoppas nästa vecka är bättre iaf, jag älskar den saken iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Veckans tips" fungerar ju inte överhuvudtaget. Har aldrig varit med om så mycket lustigt skit i en och samma lista. Lyssnar nästan uteslutande på hiphop från 90-talet och ändå är halva listan full med Björn Rosenström (som jag avskyr), AIK-trubaduren (vilket jävla skämt), och låtar som "Min Sista Snus" av Michael Nyberg, vem det nu än kan vara. Känns som agenten och errols_trumma har hijackat min Spotify och fyllt den med värdelös epa-musik. Bläää.

  • Gilla 6
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Veckans tips" fungerar ju inte överhuvudtaget. Har aldrig varit med om så mycket lustigt skit i en och samma lista. Lyssnar nästan uteslutande på hiphop från 90-talet och ändå är halva listan full med Björn Rosenström (som jag avskyr), AIK-trubaduren (vilket jävla skämt), och låtar som "Min Sista Snus" av Michael Nyberg, vem det nu än kan vara. Känns som agenten och errols_trumma har hijackat min Spotify och fyllt den med värdelös epa-musik. Bläää.

Det är helt klart din lillebror som lyssnat på Eddie Meduza när han suttit vid din dator och spelat BF3 och fuckat upp dina loadouts. :D

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den här veckans lista var en riktig besvikelse jämfört med förra veckans lista. Många pruttiga låtar och kanske två okej låtar.

Instämmer, den hade några guldklimpar här och där för mig men överlag innehöll den mest ointressanta saker. Hoppas det bara var en fluke.

@Lajnux, beklagar, men pröva igen nästa vecka! Som sagt verkar den vara lite hit & miss.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Fick just en ny programvaruuppdatering. Efter att ha installerat den kan jag inte längre gå in på artistsidorna. Får ett artist-error-message-TypeError: Cannot read property 'addClass' of null... Panikuppdatering? Trodde att de testade koden noggrannare än såhär. :$ wäääää d e röva precis när jag skulle lyssna igenom veckans tips-listan som jag för övrigt håller med om är fett go och nice. Hur som helst, är det någon mer som får felet eller är det jag som klickar snett? mvh

Gäller Windows-klienten förresten.

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Ni borde testa använda den här featuren; https://spotify-foundthemfirst.com/en-GB

Och se vad ni får för resultat, jag fick i varje fall 54 artister & 27%, det är basiclly en "ny" feature på Spotify där den tittar hur många artister man lyssnade på innan dom blev "stora".

En hipsters våta dröm!

Fick i alla fall fram två artister, Deorro och Major Lazer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni borde testa använda den här featuren; https://spotify-foundthemfirst.com/en-GB

Och se vad ni får för resultat, jag fick i varje fall 54 artister & 27%, det är basiclly en "ny" feature på Spotify där den tittar hur många artister man lyssnade på innan dom blev "stora".

Major Lazor 4%

Klingande

Bastille

Robert Schulz 10%

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...