Jump to content

Gävlebocken!


Vice.
 Share

Gävlebocken!  

68 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Senast bocken utsattes för mordbrand var 2005 då två gärningsmän, utklädda till tomte och pepparkaksgubbe, sköt eldpilar på bocken.

Haha, alltså det är ju verkligen humor på hög nivå.

Själv votade jag innan jag läste de första inläggen - trodde att den hade samma gelé och så vidare så jag röstade på att den inte alls börjar brinna. Nu är jag osäker...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 42
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Heh, den har ju en egen blogg också. Själv tror jag att den brinner i år (vote: 19-23 December), och att anledningen till avsaknaden av flamskydd ligger dels i att den såg fulare ut, men jag tror också att tanken att det är bra PR om den brinner säkerligen har slagit anordnarna.

Måhända att det ligger en del PR bakom, men tycker bara inte det ska vara varken för lätt eller för svårt att tutta på den. Om benen varit insmetade t.ex. hade ju inte vilken tjomme som hellst kunnat gå dit och vifta med en tändare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick precis in uppgifter från en källa att Bocken brinner precis nu!

Vet dock inte hu pålitlig källan är! Han skickade en bild som bevis, men jag kan inte avgöra om den är photoshopad eller ej. Ser verkligen trovärdigt ut, men att den skulle ha börjat brinna så här tidigt känns skumt. =/

Nån som kan bekräfta uppgifterna? =)

Bocken_1066459_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick precis in uppgifter från en källa att Bocken brinner precis nu!

Vet dock inte hu pålitlig källan är! Han skickade en bild som bevis, men jag kan inte avgöra om den är photoshopad eller ej. Ser verkligen trovärdigt ut, men att den skulle ha börjat brinna så här tidigt känns skumt. =/

Nån som kan bekräfta uppgifterna? =)

Haha, sött :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

NÄ!?

Edit: JO!!! HAHAHAHAHAHAHHAHAHHA

zczczczczc_1073137_1.jpg

Bockens blogg:

27 december

Kära vänner! Det hettade till för mycket i natt och det är dags för mig att ta farväl för denna gång. Den sista halmen ryker fortfarande när jag med sorg i hjärtat skriver till er. Någon kunde tydligen inte hålla fingrarna i styr i natt, utan tände eld på mig. Jag vaknade av en intensiv värme och insåg att klockan var slagen. Var väldigt trött efter förra nattens oroligheter, så jag måste ha sovit hårt i natt. Har du sett något? Hör gärna av er till Bockkommittén som läser min mejl: gavlebocken@merjuligavle.se

Det har varit en fantastisk jul tillsammans med er och jag önskar er alla ett Gott Nytt År och ser fram emot när vi ses i Gävle igen.

Med brinnande kärlek från

Gävlebocken

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...