Jump to content

Har du en bästa vän?


Tweak
 Share

Recommended Posts

Jag har ett par vänner som jag vet att jag kan lita på till 100%, men jag vill inte kalla någon för min bästa vän. Jag är fortfarande ganska olik mina vänner, men vi funkar som hand i handske ändå. Måste jag stryka några så har jag väl två, kanske tre personer kvar, men inte ens då är vi så lika till personligheten. Jag vet inte om det är de eller jag som har förändrats på senaste tiden, men jag känner att jag blir mer och mer olik alla mina vänner.

När vi ändå är inne på vänner så är jag ganska ledsen över att min vän jag har känt absolut längst i livet (Han är tre dagar äldre än mig, och vi bodde grannar när vi kom hem från BB, gick på samma dagis och samma klass i nio år) börjar glida ifrån mig. Sånt känns jobbigt, och jag trodde inte att det kunde hända. Vi var, liksom.. Vi. Nämnde man honom så tänkte man på mig direkt efter. Så tighta var vi, men nu är han så jäkla annorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 43
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag brukade ha en men jag insåg att hon inte är den 'bästa' vän bland mina vänner. Jag var så fel att lita på henne mina hemligheter, hon spillt mjölk ut till alla hon känner bakom min rygg. Det var redan på högstadiet, nu när jag har vuxit upp som vuxen har jag ett gäng vänner och ingen av dem är det bästa för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle inte kalla någon "bästis", men den som ligger närmast hjärtat är antepanteboy (Andreas Olsson) som jag gått i samma klass i tio år med.

Han är den enda man kan ta en promenad i skogen med och bara njuta av vädret, som förstår ens innersta tankar och vi har inga hemligheter för varandra.

Så om du läser detta; Tack för allt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle inte kalla någon "bästis", men den som ligger närmast hjärtat är antepanteboy (Andreas Olsson) som jag gått i samma klass i tio år med.

Han är den enda man kan ta en promenad i skogen med och bara njuta av vädret, som förstår ens innersta tankar och vi har inga hemligheter för varandra.

Så om du läser detta; Tack för allt :D

Aw! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Handlar detta om bästa vän som i ranking, eller bästa vän som i "kanprataomalltmed"?

Ja, jag kan läsa igenom och (kanske) hitta något svar, men orka.

*harkel*

Klausul 2.4 i tråden proklamerar klart och tydligt att definitionen för en bäst... Äsch - det är loungen! Ta det inte så allvarligt, skriv om den sortens bästa vän du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*harkel*

Klausul 2.4 i tråden proklamerar klart och tydligt att definitionen för en bäst... Äsch - det är loungen! Ta det inte så allvarligt, skriv om den sortens bästa vän du vill.

Felåt Aksel.. :lol:

Min bästis är nog min flickvän; hon förstår mig och hjälper mig när det är jobbigt. Mina andra vänner är mer funfunfun-polers. Alltid. Inget riktigt allvarligt diskuteras någonsin. Lite jobbigt faktiskt, man vill ju faktiskt ha någon att prata tjejproblem med också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle inte kalla någon "bästis", men den som ligger närmast hjärtat är antepanteboy (Andreas Olsson) som jag gått i samma klass i tio år med.

Han är den enda man kan ta en promenad i skogen med och bara njuta av vädret, som förstår ens innersta tankar och vi har inga hemligheter för varandra.

Så om du läser detta; Tack för allt ;)

Säger desamma om dig, du har alltid varit ett stöd för mig i dåliga tider och tagit hand om mig när jag druckit för mycket (lät det där bögigt? :doh:) Man kan som sagt göra allt med dig, bara promenera utan något mål och bara snacka över en snus eller två. Skulle inte heller säga att jag har någon bästa vän, men om jag skulle förlora Ma__Cipriani (Alexander Bergman) så skulle jag må dåligt i hela mitt liv. Tack själv, och tack på förhand för allt kul vi ska göra i framtiden :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Bästa vän går att diskutera, jag har haft mina ups and downs på den fronten. Av nån anledning verkar många, speciellt fjortisar (fail..), bry sig mycket om mina allmänna problem, men jag har tryckt in en idé i huvudet som säger att inget varar för evigt, så jag förlitar mig inte på såna längre. Genom livet har jag haft två st, en som fortfarande existerar, som faktist jag känt att jag kunde/kan lita på.

Den som inte finns på min lista längre var, tro det eller ej, en fjortis. En kristen en, dessutom. Och satan vad vi kunde diskutera det där, men när vi väl var med varandra, satan vad vi kunde prata. Jag spenderade natten mellan den 23-24 december hos henne förra året, och vi låg från klockan 19 till 04 och bara pratade, om allt. Sen gick jag, den diskussionsbara sträckan på 9 km, hem, klockan 4 på julaftonsmorgonen. Det var det enda bra jag i princip såg med den julen. Dock var problemet att innan den kvällen hade vi inte umgåtts på runt 6 månader, och nu har vi inte umgåtts sen dess. Men vi tappade kontakten som vänner iaf. Vi säger fortfarande hej när vi ses, men längre diskussioner verkar inte finnas. Hon började gymnasiet och blev annorlunda, som vi alla blir. Damn, nu börjar jag sakna henne.

Den andra är en pojke, i samma ålder som mig, som jag började umgås med som mest i sjuan när vi hamnade i samma klass. Vi kan umgås i timtals, och vi har alltid varit ett team. Han vet allt om mig. Alla mina brister, alla mina misstag. Jag vet i den vändan allt om han också. Utan han skulle jag inte vara den jag var idag.

Så, en kan jag säga att jag har.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...