Jump to content

Några nya smilies?


Kebab
 Share

Recommended Posts

Möjligtvis: :innocent: , trots att den är bra att ha när man skriver regler/instruktioner och liknande.

Ja den suger våta sockar. ta bort denna ------> :(

Håller med ang. den.

Edit: Eller ja, alla kan naturligtvis läggas till under "Show All". Men bara 3x12 får vara "klickbara" "snabbklickbara".

Skulle den nickande då ta " ^_^ " plats i "snabbklicklistan"?

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 66
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Den nickande kan läggas till, men i så fall måste en tas bort - vilken?

Edit: Eller ja, alla kan naturligtvis läggas till under "Show All". Men bara 3x12 får vara "klickbara" "snabbklickbara".

Snälla, ta bort ^_^ och :innocent: i listan och ersätt dem med den nickande och den grubblande! Den grubblande är nästan viktigare än den nickande med tanke på allt filosoferande och tänkande som dagligen görs på det här forumet. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att :( ska bort, eftersom ingen använder :) längre.

eller tvärt om, spelar ingen större roll bara de att(w00t) är mysigare.

Jag misstycker, för mig passar de in i helt olika sammanhang är därför båda värda sin plats i smiley-lådan

Finns en poäng i att hålla arga/sura smilies borta.

God poäng, fast den med hyttande näve har i alla fall jag svårt att ta på allvar. :) och :) är mycket värre imo.

Nåväl, den här smilien har hur som helst inte lika hög prioritet som de andra två. Jag håller kvar vid mitt förslag att ta bort ;) och :whistling: , jag ser aldrig dem användas ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara att instämma med er övriga om att :whistling: kan tas bort, och vad gör den som smilie ett i listan? :D Finns dessutom som post icon, och den passar bättre som "inläggs-karaktär" tycker jag. Däremot, rör inte "nuke"! :) Om det nu ändå ska donas med dessa smilies kanske de vanligast använda smilisarna man använder kan flyttas upp till den "första avdelningen"? Tex " :) " och " :( " används inte lika ofta som " :) " och " ;) "

Kebab, jag blir lite förvirrad av den där grubblarsmilien, ibland har den ju kaninöron? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tex " :whistling: " och " :) " används inte lika ofta som " ;) " och " :) "

Kebab, jag blir lite förvirrad av den där grubblarsmilien, ibland har den ju kaninöron? :(

Men " :) " och " :D " kan man ju snabbkommandot i huvudet eftersom det är likadant på nästan alla ställen som har smileys, så att det är högt upp i snabbvalslistan behövs nästan inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kebab, jag blir lite förvirrad av den där grubblarsmilien, ibland har den ju kaninöron? :whistling:

Den med öron var bara något jag fann när jag googlade på "hmm gif" och jag tycke den var lite ful så jag har använt den några gånger. :( Det är självklart den utan öron som jag vill ha här på forumet.

Som väntat är vi inte överrens om vilken/a som skall plockas bort. Alltså är det bättre att göra som Hultenius sa, att de läggs till under "Show All". Men bara 12 får vara "snabbklickbara".

Jag insåg precis att jag inte bryr mig alls om vilka smilies som ska synas här till vänster, eftersom jag alltid skriver ut kommandona för hand. Så jag håller med dig; lägg till dem men strunta i att ha med dem i listan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men " :whistling: " och " :( " kan man ju snabbkommandot i huvudet eftersom det är likadant på nästan alla ställen som har smileys, så att det är högt upp i snabbvalslistan behövs nästan inte.

Det har du förståss mycket rätt i, det är väl jag som tycker det är jobbigt att trycka på mellanslag mellan en enkel komandosmilie jag använder ofta.

;)

Den med öron var bara något jag fann när jag googlade på "hmm gif" och jag tycke den var lite ful så jag har använt den några gånger. :) Det är självklart den utan öron som jag vill ha här på forumet.

Hä! Ok, hade kännts mysko att ha med den med öron... Man kan ju fråga sig varför kaninöron. Kaniner är väl mera "just do it!" än eftertänksamma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...