Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Vad är den där Quote knappen till? den bredvid reply

var fan kom den där quoten ifrån??

Du trycker på den, och när den färgas röd, betyder det att du citerar det inlägget i ditt nästa inlägg. Innan jag just nu tryckte på 'post' tryckte jag alltså på 'quote'-knappen i ditt inlägg.

Väldigt behändig funktion då den betyder, i stil med mitt inlägg nu, att du kan citera många olika posts i din egen post. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är den där Quote knappen till? den bredvid reply

var fan kom den där quoten ifrån??

Du trycker på den, och när den färgas röd, betyder det att du citerar det inlägget i ditt nästa inlägg. Innan jag just nu tryckte på 'post' tryckte jag alltså på 'quote'-knappen i ditt inlägg.

Väldigt behändig funktion då den betyder, i stil med mitt inlägg nu, att du kan citera många olika posts i din egen post. -_-

Tämligen behändig! Och jag vill med detta inlägg bevisa att det går att inte bara citera tre inlägg, utan även sina egna! Wow!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet varför Bot inte besöker forumet mer?

Han är lite skum, han var borta en längre period för några år sedan också kommer jag ihåg men kom tillbaka igen. Så det kan ju hända att historien upprepar sig. Eller så har han helt enkelt inte utbyte av forumet längre. Tror ingen kände honom närmare här?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han är lite skum, han var borta en längre period för några år sedan också kommer jag ihåg men kom tillbaka igen. Så det kan ju hända att historien upprepar sig. Eller så har han helt enkelt inte utbyte av forumet längre. Tror ingen kände honom närmare här?

Allt jag vet om honom är att han har en av de största vidarebefodrarna av porr i hela landet. Han stog bakom flera stora torrentsidor och ja .. lite skum är rätt ord.

(och nej, det är inte som ni tror - hittade honom på FB)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. En kompis till mig brukar ha fest ibland, och några gånger har det kommit några småjobbiga tjejer som intar hans toa och röker brajj (har hänt två-tre gånger). Skulle kompisen då kunna ringa polisen utan att själv bli misstänkt för/inblandad i något?

2. Om jag inte är helt ute och cyklar så finns det fler kvinnor än män på jorden. Jag kan inte de exakta sifforna, men vi säger att 51% är kvinnor och 49% är män. Är det då 51/49 procents chans att ett barn blir ett visst kön, eller är det ändå 50/50 (som det ju är i teorin)? :mf_doof:

3. På en högerstyrd bil växlar man ju med vänsterhanden. Ligger ettan till längst ut till vänster (som på våra bilar) eller spegelvänt, närmast föraren?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2. Om jag inte är helt ute och cyklar så finns det fler kvinnor än män på jorden. Jag kan inte de exakta sifforna, men vi säger att 51% är kvinnor och 49% är män. Är det då 51/49 procents chans att ett barn blir ett visst kön, eller är det ändå 50/50 (som det ju är i teorin)? :mf_doof:

Beror inte överskottet av kvinnor på hur man ser på pojke vs. flicka i framförallt Kina men också många u-länder, då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hänger inte riktigt med, skulle du kunna utveckla? :mf_doof:

Kina hade, och har, kraftiga problem med överbefolkning vilket ledde till att man införde sin ett-barns-politik, där familjer med mer än ett barn får betala pengar för det. Och när familjer bara får ha ett barn lönar det sig, främst för fattiga människor på landsbygden, att föda en pojke som kan ta hand om föräldrarna när de blir äldre, och jobba inom familjens lantbruk eller vad de nu tjänar pengar på, istället för en flicka som i princip bara blir bortgift. Därför utförs många olagliga aborter när man ser att fostren är tjejer, eller så föder man i hemlighet och sätter ut spädbarnet i skogen/dödar det på annat sätt om det blir en flicka. Detta har lett till att förhållandena i Kina, som ju står för typ en femtedel av jordens befolkning, är 48% kvinnor och 52% män (typ). Tror jag.

Detta finns även i andra fattiga länder, och jag trodde i alla fall det var därför det såg ut som det gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I Indien så är det ju också negativt att föda en flicka. Jag vet att, åtminstone förr i tiden, så var det så att om en flicka och en pojke skulle gifta sig så var flickans familj tvungna att dels betala bröllopet och dels att ge presenter till pojkens familj. Vilket gjorde att många långt mycket hellre tog hand om pojkarna de fick medans flickorna sattes ut i skogen eller något liknande. En tjej var alltså bara till besvär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, okej, det var det ni syftade på. Men enligt detta så borde det alltså finnas fler män än kvinnor i världen? För jag är ganska säker på att det är tvärtom. hmm_1046272_3.gif

Krig är ju ett skäl till att det går bort fler män än kvinnor, dock vet jag inte om det är ett försumbart antal i den här frågan. Men det är ju helt klart en orsak till att kvinnor har längre medellivslängd än män, i de flesta (om inte alla?) länder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2. Om jag inte är helt ute och cyklar så finns det fler kvinnor än män på jorden. Jag kan inte de exakta sifforna, men vi säger att 51% är kvinnor och 49% är män. Är det då 51/49 procents chans att ett barn blir ett visst kön, eller är det ändå 50/50 (som det ju är i teorin)? :mf_doof:

Din egen unge har ju fortfarande den ~50% chansen att bli pojke eller flicka, det påverkas ju inte av vad alla andra ungar är för nåt.

Beror inte överskottet av kvinnor på hur man ser på pojke vs. flicka i framförallt Kina men också många u-länder, då?

Eftersom man inte "gillar" kvinnor där borta borde det ju vara ett överskott av MÄN istället?

Jag hade nån fråga men den har jag glömt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...