Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Jag laddade ner den sk. "FUP":en från Arboga målet.

Det är själva förundersökningen, polisens förhör, bilder etc. vad står "FUP" för?

Tex: Jag kan begära ut FUP:en från tingsrätten.

Har försökt räkna ut vad det kan står för, och kommit fram till att "Förundersökningsprotokoll", är det rimligaste allternativet, mend det känns ändå inte rätt. Nån som vet?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag laddade ner den sk. "FUP":en från Arboga målet.

Det är själva förundersökningen, polisens förhör, bilder etc. vad står "FUP" för?

Tex: Jag kan begära ut FUP:en från tingsrätten.

Har försökt räkna ut vad det kan står för, och kommit fram till att "Förundersökningsprotokoll", är det rimligaste allternativet, mend det känns ändå inte rätt. Nån som vet?

Jag tycker det kändes rätt rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag laddade ner den sk. "FUP":en från Arboga målet.

Det är själva förundersökningen, polisens förhör, bilder etc. vad står "FUP" för?

Tex: Jag kan begära ut FUP:en från tingsrätten.

Har försökt räkna ut vad det kan står för, och kommit fram till att "Förundersökningsprotokoll", är det rimligaste allternativet, mend det känns ändå inte rätt. Nån som vet?

Förundersökningsprotokoll förkortas FUP, ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tog mig friheten att fråga en polis angående detta. Vad han svarade var att så länge som det är tjejerna som besitter drogerna och det inte ligger droger någon annanstans i huset, så är det tjejerna som åker dit för det. Samtidigt är din kompis inte mer inblandad än som ett vittne eller anmälare.

Paragraf 6 i narkotikastrafflagen stödjer detta.

Det låter mycket rimligt. Det att anmälaren skulle behöva pissa i burk och få lägenheten genomsökt, om han inte från tididgare har brottslig/drogrelaterad bakgrund, låter dock osannolikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har tänkt på detta ett tag. Kan man inte ladda upp signaturer på forumet så man slipper en massa andra upplandingssidor? Skulle vara emd praktiskt och så strejkar beffo nu. har bytt bort beffo för läänge sedan.

Edit: fungerar inte

Snälla, byt bort beffo!

Exprimernterarpost-6197-1221491204_thumb.gif

Edit: Hur får man bilden dit man vill ha den och inte längst upp? Förutom ctrl+x och ctrl+v? Vill ju ha den till rätt ställe direkt.

Edit: fungerar inte

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan vara lite olika, fråga läraren exakt vad han/hon är ute efter. Men det brukar vara uppdelat typ såhär:

Innehållsförteckning

Inledning

Syfte

Metod

Resultat

Diskussion

Källförteckning

Där resultatet är faktadelen som man sen kommenterar och diskuterar i diskussionsdelen (ingen ny fakta här)

Haha, aj fan. 35st frågor och alla ska vara uppdelade sådär. Aja, tackar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3. På en högerstyrd bil växlar man ju med vänsterhanden. Ligger ettan till längst ut till vänster (som på våra bilar) eller spegelvänt, närmast föraren?

Växellådan är likadan, dvs att ettan ligger till vänster.

Pixiegnom ; fear and loathing in las vegas, tror jag.

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...