Jump to content

Trubadur-Tråden


Weener
 Share

Recommended Posts

Okej, jag har lite låtar på G nu, men innan jag postar så vill jag har ER hjälp! >_<

Lägg upp en text, ganska lång. Exakt vad som helst, så ska jag göra en låt av det! :confused:

baser

baser, inom kemin ämnen som kan ta upp protoner (t.ex. OH-, NH3, CO32-). Motsatsen, ämnen som kan avge protoner, kallas syror. Denna generella definition av syra och bas (Brønsted 1923) kan uttryckas enligt reaktionsschemat: syra A bas + H+. T.ex. svarar kolsyra (H2CO3) mot basen vätekarbonatjon (HCOr) enligt H2CO3(syra) A HCOr(bas) + H+. Men HCOr kan även reagera som syra (den är en amfolyt) enligt

HCOr(syra) A CO32-(bas) + H+. Karbonatjonen CO32- kan följaktligen ta upp två protoner och är en tvåvärd bas. En ytterligare generalisering av syra-basbegreppet (Lewis 1923) är definitionen av en syra som en elektronpartagare och en bas som en elektronpargivare. Jfr syror. Enligt en tidigare definition (Rouelle 1774) var baser närmast en synonym till alkali, dvs. ämnen som reagerar med en syra under saltbildning.

GO!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Voilà! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villain by the vicissitudes of Fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished. However, this valorous visitation of a by-gone vexation, stands vivified and has vowed to vanquish these venal and virulent vermin van-guarding vice and vouchsafing the violently vicious and voracious violation of volition. The only verdict is vengeance; a vendetta, held as a votive, not in vain, for the value and veracity of such shall one day vindicate the vigilant and the virtuous. Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it's my very good honor to meet you and you may call me V.

GO!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den här då?

And how fucking dare ANYONE out there make fun of Britney? After all she's been through? She lost her hair, she went through a divource, she had two fucking kids! Her husband turned out to be a user and a cheater and now she's going through a custody battle.. All you people care about is readers and making money out of her! SHE'S A HUMAN! What you don't realize is that Britney is making you all this money and all you do is write a bunch of crap about her. She hasn't performed on a stage in YEARS, her song is called "Gimme More" for a reason because all you people want MORE, MORE, MORE, MORE! LEAVE HER ALONE! You're lucky she even performed for you, BASTARDS! LEAVE BRITNEY ALONE! Please...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Varför känns det som att du försökte sjunga någorlunda seriöst i början, och sedan när din röst sprack så började du fjanta dig för att inte det skulle verka lika dåligt? ^_^

Jag hade tänkt löjla mig även från början. Men när jag skulle sjunga dom första orden så blev det inte den rösten jag hade tänkt mig. Då försökte jag på ett bra sätt komma ifrån den, och snabbt och enkelt till rösten jag från början tänkt. Så det fick spricka efter första versen eller någonting sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...