Jump to content

SPORE


Rixxz
 Share

Recommended Posts

Det är i stort sett samma, fast du äter inte upp de du dödar utan du äter ifrån träd och buskar typ. I början iallafall.

Tänkte inte mest på dom första faserna, det blir bara lättare att bli vän med andra raser och svårare att attackera. Jag lyckades dock fixa dom tre 250hp "rare" raserna så jag hade dom i min grupp, så jag länsade ön på raser och sjönk ner till allätare när den fasen var slut.

Men iaf, jag syftade mest på dom "traits" man får beroende på vad man ligger. T.ex. så hade jag i stamfasen en skill som hette djurtämjare vilket var effektivt om jag skulle döda en annan by. Ställa sig mitt bland en massa djur som direkt följde efter och attackerade byn jag ville ha förstörd.

*edit*

Kan meddela att det inte är lätt att vara kvar i den gröna fältet hela vägen fram till rymdåldern. Höll på att åka ner på rött efter jag klarat civilisationsfasen. Stora skillnader är att man på blå(och antagligen också grön) kör som handel istället för krig för att ta över världen. Sen fick man superskills som man kunde köpa upp hela världen för en stor summa pengar.

Så jag lyckades inte med vad jag ville testa, så det får bli att skapa ännu en gubbe som jag promt ska ha i grönt fält hela vägen till rymdfasen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 175
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har vart röd hela vägen till Space.

I Space vet jag inte vad jag är nu, men jag har iaf lyckats bli allierad med en dålig ras (som inte verkar ha någon armé :P) och samtidigt startat krig mot ett stoooort och mäktigt folk som attackerar min hemplanet med jämna mellanrum ... I deras hemplaneter har dom oftast ~5 städer med turrets och massor med skepp.

Som tur är har jag hittat en planet med mer militär, fast dom är en svår nöt att knäcka eftersom dom vägrar alliera sig med mig. :(

Ska bli kul att se hur man löser detta!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet var kul, dock lite för snabbt, och allt handlade om ett och det samma.

Var i "rymd-åldern" någon timme efter att ha börjat spela, har bara gjort några uppdrag på "rymd-åldern"

så tröttnade jag.

Det är helt enkelt ett kort spel där allt är jävligt roligt första gången, sen blir allt tråkigt.

Hehe, när jag var ute på en liten utflykt med min varelse gick jag typ rakt fram, så såg jag en

stor fot som landade bredvid mig. Och så tittade jag vad det var för något, så var

det en älgliknande varelse på 2 ben, han var enorm. Blev lite skrajj då :P

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet var kul, dock lite för snabbt, och allt handlade om ett och det samma.

Var i "rymd-åldern" någon timme efter att ha börjat spela, har bara gjort några uppdrag på "rymd-åldern"

så tröttnade jag.

Det är helt enkelt ett kort spel där allt är jävligt roligt första gången, sen blir allt tråkigt.

Hehe, när jag var ute på en liten utflykt med min varelse gick jag typ rakt fram, så såg jag en

stor fot som landade bredvid mig. Och så tittade jag vad det var för något, så var

det en älgliknande varelse på 2 ben, han var enorm. Blev lite skrajj då :P

Screen plx. Btw kan man fortsätta med spore efter man har gjort alla faser utan att börja om?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:lol:

Whatever happened to the days when National Geographic simply showed us footage of all of Gods beautiful creation all around the world?

Tomorrow night they are featuring a show called “How to build a better being“. They will attempt to give credibility to the flawed theory of evolution through … A VIDEO GAME. Yes, they are crediting the creator of Spore, Will Wright, with the discovery of the secrets of life.

I can tell you right away there is no way to build a better being. We were created in Gods image. You can’t get any better than that.

8,500 people all working together and not a single one with enough Jesus to stand up and say what they are doing is wrong.

It makes me sick.

Haha, some people are truly unbeliavable

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...