Jump to content

Resetråden


RavenE
 Share

Recommended Posts

Tack för tipset, jag testade en shooting range i Las Vegas, kan tänka mig att det är typ likadant? Dom tar överpriser för ett magasin? för det gjorde dom i Vegas iaf.

Vad har Denver annars att bjuda på? för mig är det bara en mellanlandning innan vi åker vidare typ, finns inget direkt där som lockar mig, stan är säkert jättefin, nu vet vi ju inte exakt hur länge vi blir där, kanske redan åker morgonen efter.

Men blir det att vi stannar en dag eller två så vill man ju gärna ha nått att göra än att bara gå runt.

Jag skulle kunna tänka mig ett besök till Georgetown som iofs ligger ett par mil utanför stadskärnan, det är en gammal västern/guldruschstad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipset, jag testade en shooting range i Las Vegas, kan tänka mig att det är typ likadant? Dom tar överpriser för ett magasin? för det gjorde dom i Vegas iaf.

Vad har Denver annars att bjuda på? för mig är det bara en mellanlandning innan vi åker vidare typ, finns inget direkt där som lockar mig, stan är säkert jättefin, nu vet vi ju inte exakt hur länge vi blir där, kanske redan åker morgonen efter.

Men blir det att vi stannar en dag eller två så vill man ju gärna ha nått att göra än att bara gå runt.

Jag skulle kunna tänka mig ett besök till Georgetown som iofs ligger ett par mil utanför stadskärnan, det är en gammal västern/guldruschstad.

Jag har också varit i Vegas och skjutit, behöver väl knappt nämna att det var skit. Banan i Denver var tusen gånger bättre. De tillåter inte någonting annat än patronvis eld. Vi sköt i 15 minuter, sedan avbröt de så att alla kan gå fram och markera tavlorna, skjuter 15 till, osv. Det var relativt billigt att hyra vapen där med, trots att de flesta tog med sig egna.

--

Har tyvärr inga generella tips när det kommer till Denver. Vi kom dit sent på kvällen och checkade in, dagen efter åkte vi till skjutbanan innan vi åkte vidare. Mellanlandning, liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också varit i Vegas och skjutit, behöver väl knappt nämna att det var skit. Banan i Denver var tusen gånger bättre. De tillåter inte någonting annat än patronvis eld. Vi sköt i 15 minuter, sedan avbröt de så att alla kan gå fram och markera tavlorna, skjuter 15 till, osv. Det var relativt billigt att hyra vapen där med, trots att de flesta tog med sig egna.

--

Har tyvärr inga generella tips när det kommer till Denver. Vi kom dit sent på kvällen och checkade in, dagen efter åkte vi till skjutbanan innan vi åkte vidare. Mellanlandning, liksom.

Håller med om att det inte var någon höjdarbana, inte helt otippat var tavlorna porträtt av Bin Laden, Hussein och andra fiender till landet, den som hade mest träffar i huvudet fick en t-shirt med någon text om Amerika på.

Nåväl, vi hittar nog något att göra i Denver

Satt och kollade på flygpriser ikväll, vi beställer enkelbiljetter och just nu, 10 månader innan låg Sthlm - Denver på 4225:- och New York - Sthlm på löjliga 2200:-, då var det iofs ett stopp på 2 timmar i Reykjavik både dit och hem, men det kan man ta för dom priserna.

Men andra priser och flygvägar brukar dyka upp ju närmare man kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gå på NHL-hockey i Denver, Colorado har ju inlett med sex raka segrar. Patrick Roy i båset. Sevärt.

Jo fast i Augusti/September finns det inte så mycket till hockeysäsong ;)

Är mer och mer inne på att besöka Georgetown, det ligger utanför Denver och man kan ta den på väg upp till Salt Lake City och Boise vidare till Seattle.

Verkar hur mysigt som helst.

HighTrackingGeorgetownColorado_1253061_0.jpg

5388-georgetown-vfiles19474_1253061_1.jpg

20120721-224716_1253061_2.jpg

Colorado-Georgetown-5f6912f5bb_1253061_3.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Två månader kvar till min första utlandsresa någonsin. Jag, två pojkar och två flickor åker till Thailand i 30 dagar den 17e december för att hälsa på två kompisar som pluggar thailändska i Phuket. Desto kallare det blir här desto mer längtar jag till värmen där.

Jag åker till Koh Samui exakt samma dag, längtar som fan!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jo fast i Augusti/September finns det inte så mycket till hockeysäsong wink_684833_0.gif/>

Är mer och mer inne på att besöka Georgetown, det ligger utanför Denver och man kan ta den på väg upp till Salt Lake City och Boise vidare till Seattle.

Verkar hur mysigt som helst.

Jääääääävlar vilken mysig liten stad!
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Två månader kvar till min första utlandsresa någonsin. Jag, två pojkar och två flickor åker till Thailand i 30 dagar den 17e december för att hälsa på två kompisar som pluggar thailändska i Phuket. Desto kallare det blir här desto mer längtar jag till värmen där.

Vart i phuket ska ni bo? :)

Halvplaner på att fira min flickväns 25årsdag där i februari med ett par kompisar. Värmen ska det bli i alla fall!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Åker över till London med bl.a. Ma__Cipriani över nyår,! Vilka ställen är värda att se? Vilka pubar är värda att gå på? :)

Hör förövrigt världens klaustrofobi och världens flygrädsla. Kombinerat gör de själva flygresan fruktansvärd, har faktiskt lite smått panik redan nu. Funderar på att knapra i mig nåt mg Xanor alternativt dricka mig salongs innan vi går på planet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi hade det väldigt trevligt i London fast jag tycker nog egentligen att det var främst p g a sällskapet och inte p g a staden i sig. Nästa gång kanske man skulle ha planerat lite bättre men som partystad tyckte jag inte den var något märkvärdigt och tunnelbana i rusningstimmar var inte så najs.

Vi var och besökte gamla klasskamrater som arbetar där och nu har en gammal klasskamrat fått jobb i Prag till vår, så det blir en ny tripp med gänget då! Kommer nog bli ett jävla drag, längtar redan! Förslag på var vi ska gå (matställen, shopping, fest) både dagtid och nattetid tas självklart emot med öppna famnar, krav är väl främst att det är lättillgängligt och billigt. biggrin_1182204_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske åker tillbaka till USA nästa sommar för att spendera ca en månad i de sydvästra staterna. Om inte så planerar jag att lifta runt Europa och se hur långt jag kan ta mig på en månad. Oavsett resmål så blir det säkert fantastiskt.

Edit: Såg att jag hade skrivit om USA för bara några dagar sedan. Lustigt värre.

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi var och besökte gamla klasskamrater som arbetar där och nu har en gammal klasskamrat fått jobb i Prag till vår, så det blir en ny tripp med gänget då! Kommer nog bli ett jävla drag, längtar redan! Förslag på var vi ska gå (matställen, shopping, fest) både dagtid och nattetid tas självklart emot med öppna famnar, krav är väl främst att det är lättillgängligt och billigt. biggrin_1182204_0.gif

Cross Club! Ett par tyskar drog med oss dit under vår senaste tågluff. En labyrintliknande pub/klubb som är inrett med en massa metallskrot av olika slag. Riktigt schysst ställe. En god öl, 50 cl, kostade 1,5 euro. Vill ni köpa annat gjordes även det under disk och folk rökte gräs lite överallt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi hade det väldigt trevligt i London fast jag tycker nog egentligen att det var främst p g a sällskapet och inte p g a staden i sig. Nästa gång kanske man skulle ha planerat lite bättre men som partystad tyckte jag inte den var något märkvärdigt och tunnelbana i rusningstimmar var inte så najs.

Vi var och besökte gamla klasskamrater som arbetar där och nu har en gammal klasskamrat fått jobb i Prag till vår, så det blir en ny tripp med gänget då! Kommer nog bli ett jävla drag, längtar redan! Förslag på var vi ska gå (matställen, shopping, fest) både dagtid och nattetid tas självklart emot med öppna famnar, krav är väl främst att det är lättillgängligt och billigt. biggrin_1182204_0.gif

Shopping, ???, var faktisk bara in i en butik mitt i stan, det var ändå sjukt mycket billigare än i sverige.

Normalt om ni ska äta är det bara att gå typ 100-200m från huvudgatorna där turisterna är,då är det mycket billigare. Samma med pubbar. Det lättaste sättet att hitta billiga ställen att äta är att jämföra ölpriserna som alla skyltar med. Vi råkade aldrig ut för någon dålig restaurang. Är sjukt nice att alla resuranger också anger hur stora portionerna är i gram!

Rekommenderar starkt "free-tour", lätt bästa rundvandringen i staden. Den är gratis men man förväntas ge driks.

Växla inte pengar i sverige, ta hellre ut pengar i en bankomat, mycket billigare.

Vi planerade vår nästa dag på kvällen/morgonen vilket var rätt bra!

Prag:

+Billigt!

+Kollektivtrafik, tunnelbanan och buss kostar ca 10kr att åka med i 90 minuter.

+Bra mat

+Billig sprit att ta hem, finns dessutom upp till 70%.

+trevlig stad

+billigt som fan, typ 1/3 av priset här på det mesta som tillverkas i landet, utländska saker kostar som i Sverige.

+wifi på alla matställen

-Växel, sjukt svårt att betala bussen på flygplatsen utan mynt första dagen.

-dyra ställen nära turisthäng (vi lämnade en resturang efter vi satt oss ner och fått menyn)

-inte så trevliga mot utlänningar om man inte hälsar på tjeckiska, att säga hej på tjeckiska ökar trevligheten 10 gånger.

Kan svara mer om du har några mer specifika frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...