Jump to content

Gjort-illa-sig-tråden!


Complex
 Share

Recommended Posts

-Sätt ditt finger där, Niklas.

-Nej du kommer bara sy mig i fingret.

- Nej, jag lovar!

Jag lägger ett finger under nålen och brorsan sätter foten på...pedalen(?).

Svårare än så är det inte. >_<

Vafan, villken snäll bror du har. ^_^

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 99
  • Ålder
  • Senaste inlägg

1. Fått en hammare i huvudet så att det sprutade blod och jag fick sy 3 stygn utan bedövning.

2. Sprungit in i en glasvägg och kört framtänderna genom överläppen vilket resulterade i fläskläpp i 2 veckor samt

3 stygn utan bedövning.

3. Åkt med cykel ner för grusväg och slog upp ett stort sår på armbåden, förlorade en stor skinnbit. Dumjävlen till läkare

tog bara ett stygn så det blev ett stort ärr. Fick 15.000 i skadestånd för det. Köpte en dator ^_^

4. Slagit upp ögonbryndet så jag körde med snowboard i röd backa första dagen jag åkte. Resulterade i 2 stygn utan bedövning.

5. Vrickat vänster fot så hårt 2 ggr så jag inte kunde gå på 1 vecka.

6. Rammlat otaliga gånger på cykel och slagit upp armbåge och knä.

7. Fick en hårdplastflaska i bakhuvudet så jag började blöda. Tog en halvtimme innan det slutade.

8. Slog ut en framtand när jag skulle visa mormor att jag kunde svänga på cykeln.

9. Otaliga skateboardolyckor med uppslagna axlar, skadade knän, skrapsår och vrickade fötter. Hade

en fot jag vrickade och kunde inte åka på hela sommaren för att det gjorde så ont när jag gjorde trix.

10. Fick en fet blånagel som gjorde in i helvete ont i vintras när jag åkte skidor, den lossnade för en vecka sen...

fkmfvza52ow9.jpg

En skateboardskada...

0saom9bohc8h.jpg

Ärret ovanför läppen sedan galsväggs incidenten

ocp5y5u1dtdb.jpg

Ingen bra bild men detta är mitt ärr på armbågen sedan min cykelolycka som ledde till skadeståndet.

eth4wa9qpb4e.jpg

Nageln, förstoring krävs!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle sätta mig ner på sängen en gång (jag var trött och sängen var rätt så låg). PANG! Knät åker ur led och jag sitter där ensam hemma i över en kvart innan mamma kommer och ringer 112. Hade ont i veckor! Ush. Råkade väl vrida benet i någon konstig vinkel när jag satte mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hmm:

  • Slagit upp bakhuvudet, och fått sy ihop det utan bedövning.
  • Trillat på ett galler i skolan, fick två ärr på en knoge (som ser ut som två "djävulshorn" >_<
  • Trillat, fått ett sår på benet som jag har kliat upp ett antal gånger, så nu är det ett fint ärr där.
  • Hällt vatten på ett bastuaggregat utan att tänka mig för... Fick all ånga direkt på underarmen, vilket resulterade att halva armen var täckt av en stooor blåsa ^_^
  • Stukat tummarna ett antal gånger... (studsmatta)
  • Vrickat diverse fötter och handleder..

Det var väl typ allt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gick vilt till på en fest en gång. Det var så att fönstret i lokalen hade en fönsterkarm på insidan också, och den råkade jag gå rakt in i så att den slog mig på adamsäpplet. Inte nog med det, jag ramlar baklänges och slår huvudet i ett jävla pingisbord till på köpet. Låter som hämtat ur en komediserie but it's true ^_^

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag åkte runt lite med sparkcykel i lägenheten i fredags. En väldigt knepig del är när man ska runt biljarbordet eftersom man måste svänga väldigt skarpt. Just där fastnade jag med foten under bromsen (sitter ovanför bakhjulet) och allt fucka sig så jag flög över cykeln. Jag lyckade skrapa upp en tå ganska illa faktiskt. ^_^

Annars är det rätt lugnt på skadofronten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är väl det enda jag har bilder på, och dessutom det enda jag orkar skriva nu.

Minns ni denna? Såhär ser det ut idag. Kommer det nånsin gå bort, tro? Jag antar det ^_^

fcg17tv7ga40.jpg

Annars är det väl mest hemmaoperationer med fickkniv några gånger i veckan när man ska skära upp huden och få bort fragment av tånaglar som satt sig på tvären...

EDIT: Åh, just det. Brände mig rejält på värmeelementen (heter de så?) i ungnen när jag för en gångs skull skulle laga nåt som INTE vara makaroner eller köttbullar. Sista gången jag gör kyckling i ugnen kan jag säga, numera tar jag alltid Thinsulate-vantar på mig förutom grytlappar. Vi har inga såna vantar i korridoren, så det får bli vintervantar hela tiden.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blivit biten i ansiktet av en hund och jag har någrä ärr efter de storaste tänderna.

Ramlat med hela min tyngd på knät så det svullnade upp ganska rejält.

Åkt pulka in i ett träd så jag började blöda.

Blivit stucken i halsen av en geting.

Sen har jag en massa ärr på knogarna. Ett av dem är från när jag torkade av massa smör på min brors byxor, då slog han mig med en matkniv. De andra är jag inte säker var de har kommit ifrån.

Har ärr på ankeln efter att en kompis prejade in mig i en annan kompis när vi cyklade. Jag skar mig på på kugghjulet. Det ser ut som jag blivit riven av en tiger vilket jag gärna berättar om för intresserade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det inte någon GTASajtare som varit med om en bilolycka (när han körde upp)?

Jag har väl inte varit med om allt för mycket.

Migrän har jag, en gång svimmade jag i några timmar.

Sedan så har jag fått höra att jag ramlade ur barnstolen när jag var liten och slog näsroten/mellan ögonen på ett lådhantag. Har ett ärr vid näsroten nu, från det ena ögat till det andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lyckades när jag var liten (7-8 år) trampa på en flaska som var av på mitten, den låg mitt på bryggan på en fullsatt strand och jag, just JAG skulle trampa på den... tror det blev 5 stygn och kryckor i två veckor, sen skadades nog stämbanden för jag skrek nåt fruktansvärt ^_^

sen när jag var kanske 3-4 år gick jag in i grannens spis. var som sagt väldigt liten och jag vet inte om näsan var bruten men ärret är kvar fortfarande >_<

När jag var 10-11 var jag ute och cyklade med några kompisar och det var sommar så jag tog av mig tjocktröjan för det var varmt och så knöt jag fast den på styret eller nåt och sen cyklade vi och så fick vi damp på varann och skulle tävla och när jag fått upp farten så glider tröjan in i framdäcket. Skrapade upp båda armbågarna och fick ett gäng skrubbsår i ansiktet.

Sen sent förra året var jag på badhuset med några polare så skulle vi åka rutchkana och sen blev det att man skulle göra konster och styla och sånt och jag åker på mage med fötterna först och lyckas på nått sätt slå skallen i kanten. när jag kom upp på ytan skulle jag blåsa vatten ur näsan och då såg man hur bassängkanten blev rödprickig :D Trodde först att jag hade brutit näsan men det hade jag inte utan det var en lätt hjärnskakning som gjorde mig groggy i två dar. Nu ser jag det mest som en pinsam händelse (så jävla korkat gjort) :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag cyklade i full rulle ner för en backe barfota på cykeln, kolla över axeln och vägen svänga medans jag fortsatte rakt fram. Jag lyckades slå i en brevlåda med endast lilltån så den blev bruten och stod rakt ut. Både jag, cykeln och brevlådan låg i diket sen.

Om ni tar upp handen framför ansiktet och sträcker ut tummen från resten av handen, ungefär så var min lilltå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ni varit med om att helt förlora kontrollen över styret på er cykel? Det hände mig en gång när jag var liten. Jag skulle tävla med en kompis, han sprang och jag cyklade. Självklart så åker jag långt före honom efter ca 30 sekunder, men jag vänder på huvudet för att se var han är i alla fall. Då börjar styret åka fram och tillbaka och jag kan inget göra. Till slut måste jag släppa taget om styret för att inte vrida armarna ur led. Självklart leder detta till att jag flyger av cykeln och landar på hakan. Gick hem och grät :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...