Jump to content

Gjort-illa-sig-tråden!


Complex
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 99
  • Ålder
  • Senaste inlägg

En barndomskompis till mig hade ett knepigt hemmabygge till cykel med en form utav växelspak till växlarna. Den funkade bara uppåt och nedåt dårå, men jag tyckte det var sjukt fräsigt back in the days.

Eftersom att jag blev så fascinerad skulle jag givetvis testa skapelsen, och det gjorde jag. Blåste ned för en backe och tänkte lägga i en annan växel med spaken/den konstiga grejen vilket resulterade i att jag istället kom åt frambromsen. Jag har nog aldrig flygit så högt och så långt någon gång tidigare - eller senare -, och har heller inte landat så illa. Vaknade med ögonen upp i skyn och en sten på kanske en centimeters omkrets fastnaglad vid insidan av min högra armbåge, och den har jag ett ärr kvar utav än idag. :confused:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har bara gjort mig illa på klantiga sätt.

Kollat bakåt och sprungit i i saker och så.

När jag hade köpt min moped så fixade jag neon på den.

Första kvällen med det så skulle jag kolla hur det såg ut.

Kom i full rulle ner för en stor backe som finns hos mig.

Dum som jag är så kollar jag bakåt ner, lixom vid hjulet på mopen för att se neonet.

När jag sen tittar fram så är jag rakt på väg mot ett broräcke.

Kör rätt in i det och flyger och rullar ner i ett dike.

Ligger stilla ett tag och fattar inte vad som hände.

Kollar runt lite och ser min moppe ligga och puttra på vägen.

Det var exakt som i ett spel, när man är bombad, typ som i call of duty.

Man ser suddigt och det känns som slowmotion.

jag vaknar till och ställer mig upp. Men känner att mitt ben inte funkar som det ska, gör jävligt ont att gå på det. Jag sa till mig själv att det nog var en stukning.

Går/hoppar upp mot moppen och drar upp den och kör hem.

Mopeden var totalt sönder repad. Fick åka hem med snett styre.

När jag kom till min uppfart så parkerade jag moppen, drog t.o.m upp moppen på stödet (med det benet som var skadat).

Gjorde ont som fan, rammlade ner på marken av smärta och fick kräla in.

låg i hallen och ropade på pappa. Vi åkte in till akuten och jag hade brutit benet.

Kompisarna skrattar fortfarande åt min klumpiga vurpa :confused:

Om jag ska prata om cykel krashar så kommer det bli 3 dagars läsning så orkar inte skriva om det :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har bara gjort mig illa på klantiga sätt.

Kollat bakåt och sprungit i i saker och så.

När jag hade köpt min moped så fixade jag neon på den.

Första kvällen med det så skulle jag kolla hur det såg ut.

Kom i full rulle ner för en stor backe som finns hos mig.

Dum som jag är så kollar jag bakåt ner, lixom vid hjulet på mopen för att se neonet.

När jag sen tittar fram så är jag rakt på väg mot ett broräcke.

Kör rätt in i det och flyger och rullar ner i ett dike.

Ligger stilla ett tag och fattar inte vad som hände.

Kollar runt lite och ser min moppe ligga och puttra på vägen.

Det var exakt som i ett spel, när man är bombad, typ som i call of duty.

Man ser suddigt och det känns som slowmotion.

jag vaknar till och ställer mig upp. Men känner att mitt ben inte funkar som det ska, gör jävligt ont att gå på det. Jag sa till mig själv att det nog var en stukning.

Går/hoppar upp mot moppen och drar upp den och kör hem.

Mopeden var totalt sönder repad. Fick åka hem med snett styre.

När jag kom till min uppfart så parkerade jag moppen, drog t.o.m upp moppen på stödet (med det benet som var skadat).

Gjorde ont som fan, rammlade ner på marken av smärta och fick kräla in.

låg i hallen och ropade på pappa. Vi åkte in till akuten och jag hade brutit benet.

Kompisarna skrattar fortfarande åt min klumpiga vurpa :confused:

Om jag ska prata om cykel krashar så kommer det bli 3 dagars läsning så orkar inte skriva om det :naughty:

hahaha, så jävla ägd

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, i tvåan fastnade jag med armen i styret på min cykel på något konstigt sätt och cyklade ner i en sjö.

Alltså, hahahahah! Jag vill inte skratta pga av vad som hände dig, men oj vad det där lät bra. Ser framför mig en blond kille som har ett stort leende cyklandes längs en sjö för att sekunden senare fastna i styret och åka plums ner i sjön. Haha vad jag skulle skratta om jag skulle se det hända.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, i tvåan fastnade jag med armen i styret på min cykel på något konstigt sätt och cyklade ner i en sjö.
Haha! Förlåt men det lät verkligen roligt i berättelseform.

Jag kan inte komma på någon mer skada än den gången jag skulle hoppa över ett cykelställ och ramlade med huvudet före på asfalten. Det resulterade i en hjärnskakning och sjukhusbesök.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gjorde också en rolig cykelvurpa en gång. Mitt skosnöre fastnade i pedalen och snurrades runt tills det inte gick att trampa mer och foten satt fast. När det blir så har man 50% chans att klara sig, det gäller att trilla åt rätt håll så man kan ställa sig på sin fria fot. Men om man trillar åt det andra hållet är man helt hjälplös och får helt enkelt finna sig i att man kommer ligga på marken och se dum ut om en halv sekund. Jag trillade åt fel håll, som i detta fall var ett dike fullt med brännässlor. :confused::naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gjorde också en rolig cykelvurpa en gång. Mitt skosnöre fastnade i pedalen och snurrades runt tills det inte gick att trampa mer och foten satt fast. När det blir så har man 50% chans att klara sig, det gäller att trilla åt rätt håll så man kan ställa sig på sin fria fot. Men om man trillar åt det andra hållet är man helt hjälplös och får helt enkelt finna sig i att man kommer ligga på marken och se dum ut om en halv sekund. Jag trillade åt fel håll, som i detta fall var ett dike fullt med brännässlor. :confused::naughty:

Ah, klassiker. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nog för att jag hade kunnat editera in, men... :confused:

Appropå cykelolyckor - i Fredags när jag skulle ta min cykel ned till en god vän så gjorde jag en sjuhelvetes vurpa. Jag cyklade utan händer (coolt :naughty: ) och skulle samtidigt plocka upp min mobil ur högerfickan på byxorna, vilket resulterade i att cykeln drog till höger och jag flög och landade med hela min vikt på mitt vänstra knä. Asfalten är hård. Bild kommer imorgon. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nog för att jag hade kunnat editera in, men... :confused:

Appropå cykelolyckor - i Fredags när jag skulle ta min cykel ned till en god vän så gjorde jag en sjuhelvetes vurpa. Jag cyklade utan händer (coolt :naughty: ) och skulle samtidigt plocka upp min mobil ur högerfickan på byxorna, vilket resulterade i att cykeln drog till höger och jag flög och landade med hela min vikt på mitt vänstra knä. Asfalten är hård. Bild kommer imorgon. :doh:

Haha hoppas det var många som såg! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

- När jag var ung och dum, fick jag väldigt ofta sår och sånt på mina knän.

- Bröt armen när jag föll från en hop med stockar, missade en innebandy turnering :naughty:

- Klantade mig med mopeden, skosnöret fastande i brömspedalen och jag måste stanna och falla omkull, vrickade min tumme så att den var nästan orölig i ca en vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gjorde också en rolig cykelvurpa en gång. Mitt skosnöre fastnade i pedalen och snurrades runt tills det inte gick att trampa mer och foten satt fast. När det blir så har man 50% chans att klara sig, det gäller att trilla åt rätt håll så man kan ställa sig på sin fria fot. Men om man trillar åt det andra hållet är man helt hjälplös och får helt enkelt finna sig i att man kommer ligga på marken och se dum ut om en halv sekund. Jag trillade åt fel håll, som i detta fall var ett dike fullt med brännässlor. :naughty::(

Uhm, det går ju faktiskt att hoppa av cykeln när man börjar tippa åt det hållet där foten sitter fast.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När ni pratar om hojar kom jag ihåg en sk som hände mig för kanske fem år sedan. hade plockat fram min gamla cykel köpt på OBS ( :naughty: ) med stötdämpare fram, och bak. hojjadeo ch var allmänt manligt och hoppade i ett ganska djupt dike, precis när jag hoppar ut för diket, ser jag dämparna brister i luften och hela framgaffeln delas i två delar och hjulet flyger åt helvete. resulterade i tre dagars ledighet från skolan pga. ont utav fanskapet i hela kroppen och en slängd OBS hojj :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...