Jump to content

Gjort-illa-sig-tråden!


Complex
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 99
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Det har hänt lite genom åren.

-Hjärnskakning efter att ha försökt hoppa upp på en gren, det spöregnade då. :unsure:

-Har ett rätt saftigt ärr på mitt vänstra pekfinger. Hade träslöjd och så skulle jag ... Umm, vet inte vad heter men när man ska 'skära' ut en figur på en träplatta typ, och så hade jag inte satt fast träplattan, hade även pekfingret på ett olämpligt ställe. Så jag skar mig, och det kom rätt mycket blod. Läraren sa att jag skulle åka in och sy, men det gjorde jag aldrig.

-Mina ledband i knäna har fukkat till sig ordentligt sedan jag krashade med en soppsäck i ett berg, åkte på den när det var snö, sedan vurpade jag med den. :mellow:

Så typ varje gång jag trampar snett eller något, så kan ledbanden börja strula, och det är inte skönt. :)

-Vrickat foten så att hela foten vart blå. Damn. :cry:

Det har säkert hänt mer, men detta är vad jag kommer ihåg just nu. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo-jo, men jag tänkte mer över själva handlingen.

I know, försökte bara vara lite lustig. Men jag minns själv några sådana incidenter i, typ, mellanstadiet. När man stod ute och hängde vid cyklarna, hände det att någon från 'tuffa gänget' kopplade bort bromsarna på någon slumpvald cykel. De bara... tänkte inte på konsekvenserna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

!?!?

Hur kan någon göra så?

Det hände för min polare med efter en fest. Dagen efter då han var bakis som fan skulle han ta cykeln och leta sig fram till älven som ligger en bit från honom för att inspektera sin båt. Och alldeles ned mot vattenbrynet är det en backe och han gasade på som fan, tills han märkte att bromsarna inte tog. Dessvärre styrde han in i en buske istället för att köra ner i vattnet, men jag garvade så att jag avled ändå. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I min förr förra skola hade vi ett gamalt träd som någon huggt ner och lagt vid lekplatsen på skolgården. Jag klättrar upp och sätter mig på stammen. Glider självklart efter någon sekund baklänges och landar med huvudet på en gren. Får ont i bakhuvudet :). Jag var väl en 8-9 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men alla jobbar inte på cirkus. Men jag lovar att försöka nästa gång (med livet som insats).

Det är inga cirkuskonster, samma sak som när man kliver av en cykel. Säg att höger fot fastnat. Då svingar du bara över vänster ben precis som när du kliver av cykeln. Sedan sätter du vänster fot i backen utan att ha flyttat på höger fot. Simple as that.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slagit upp ansiktet rätt nyligen, fick en fraktur i handleden samtidigt också. Var på väg hem från skolan, och kom snett i nån kurva med en del grus i kanten, så jag tokbromsar (med båda bromsarna >.< ), flyger över styret med ansiktet rakt ned i gräset med grus i, får av mig en handske och kollar hakan med den handen, helt blodigt.

Så jag ropar på hjälp i hopp om att nån hör mig, dock dyker ingen upp. Och sen går jag hem sista biten (50-100 m var det kvar hem), minns bara när jag börjar går och när jag kommer hem. Sen minns jag också att jag hade jävligt ont i ena knäet som jag då trodde var söndertrasad. Sen blev närminnet lite uppfuckat en kvart framåt ungefär + "svimmig", minns lite sporadiskt vad som händer tills jag kommer till vårdcentralen och blir omplåstrad. Åker sen till lasarettet i Falun och röntgar käken, det var dock ingen muskulär skada, röntgade handleden dagen efter, hade en liten fraktur.

Summa summarum = Halvstort ärr på hakan (inget skägg i framtiden där inte) och lite små märken där jag slog upp också.

Sen slog jag upp kinden på ett rätt speciellt datum (11 september 2001), blev knuffad så jag slog upp kinden på nån trägrejj man skulle sitta på, det ärret syns när jag ler, som en extra smilgrop. Sen har man ju stukat fötter osv.

Varför berättar jag om så mycket för?

+ 1

:naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har åkt av vägen med bilen 16:e mars på vägen hem mellan söderköping och kuddby i östergötland i år..

Åkte som sagt av vägen troligtvis pga att höger framhjul exploderade i en vänster kurva.. tappade kontrollen och bilen voltade 3 varv framåt ut på järdet.. :(

Jag klarade mig ganska bra med tanke på vad jag varit med om :)

aja, ambulans, polis och brankår kom, de fick klippa upp taket på bilen för att få ut mig, jag hade fastnat, och jag fick absolut inte röra mig! de trodde jag hade brutit någonting :P

aja, jag fick åka ambulans in till lassarettet i Norrköping och där började de göra en massa tester och så rönkade (eller hur det nu stavas) de mig för att se om jag hade brutit någonting.. men nepp :naughty:

jag klarade mig ganska bra, i bilen hade jag visst tappat medvetandet, sen när de hade gjort en massa tester kom de fram till att jag endast fått en hjärnskakning, lite bulor, några få skrapsår och ett jävla stort blåmärke över hela bröstet!

Jag måste haft änglavakt denna dag :):innocent: :innocent: :innocent: :innocent: :innocent: :innocent:

Redigerad av Flinta
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Alltså!! De här e ju fjantigt :P Ja började tråden genom en ytterst liten skada.. Att ja gjorde illa fingerspetsen. EFTER det, har jag bara haft otur med min högra hand "fröken höger". HAr tex klämmt pekfingret i en dörr, Gjorde en korkad grej på fyllan i fredags, fick inte upp en chilisås flaska, o tog en polygrip ---> vilket resulterades med glassplitter i pekfingret :( blev ett jävla fint jack faktiskt, o de forsade fan värre än gavleån. Sen har ja även slagit i handen i allt möjligt på olika sätt, så såren gått upp o blödigt igen.

Sen har ja nåra småsår som börjar gå bort på knogarna efter slagsmål förra helgen, men grejen är den, att de är just den högra som blivit utsatt för terror, under förra veckan :ermm: Lyckligtvis är man ju vänsterhänt iaf <_<

Redigerad av ERROLS_TRUMMA
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ralnade en gång i matsalen när vi lekte= hål i tinningen eller det blödde regält. Limmades igen 2 ggr(någon jävel som inte kunde limma skulle göra det :) )

när jag inte var så gammal stängde jag en stor dörr och hade tummen utanför=nageln sönder.

Det är väl inte något egentligen men allt jag kommer på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I ettan försökte jag åka pulka nerfär en lång våt brant rutschkana... de gick inge vidare... ajajaj...

Lovar att ni spelade in wannabe jackass film.

Det gjorde jag och mina kompisar för några år sen.

Vår stuntman var min lillebror. Man kunde få honom att göra allt man ville.

För vi var äldre och tuffa. Vi satte honom helt näck på en trä häst och knuffa ner honom ner för en isbacke.

Minnen :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 years later...

En rätt bra polare till mig blev påhoppad av ett 10 tal blattar igår kväll, de tog en iphone 4 och 500 kr han hade på sig. Han mötte dom i en tunnel och när han hade gått för bi dom så slog dom till han med något i ryggen så han ramlade sen stod o sparka på han När han låg sen kommer han inte ihåg något mera :/

Som tur var gick det förbi ett par lite senare som ringde polisen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En rätt bra polare till mig blev påhoppad av ett 10 tal blattar igår kväll, de tog en iphone 4 och 500 kr han hade på sig. Han mötte dom i en tunnel och när han hade gått för bi dom så slog dom till han med något i ryggen så han ramlade sen stod o sparka på han När han låg sen kommer han inte ihåg något mera :/

Som tur var gick det förbi ett par lite senare som ringde polisen

Så jävla förbannat man blir på sånt.

Att folk inte kan lära sig skillnaden på mitt och ditt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...