Jump to content

Gjort-illa-sig-tråden!


Complex
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 99
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Bröt armen för något år sen och det har lämnat efter sig ett snyggt och ett mindre snyggt ärr, ingen känsel i lillfingret, tjockare ådror på den handen(vilket attraherar en del kvinnor väldigt mycket :wub:) och sist men inte minst 10 lakan för mina "skador" :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft nageltrång på båda stortårna som lett till operation (kanske inte en olycka, men drar in det här ändå).

+1

I alla fall vänstertån, men jag känner att högertån är på gång nu med. :wub:

Slagit av naglar med pingisen och sånt.

Oj, hur går det till? Lossnar hela nageln? :>

Förresten så var jag väldigt lugn som barn. Det värsta som hänt var väl när jag fick en hel kanna te över mig. Det gjorde ont.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En gång slog jag nästan bokstavligt talat av en nagel från roten på bordskanten. Rätt oturligt. Men annars mest vanliga blånaglar(?). Ibland chansar man lite för vilt på en halvkort boll.

Jaha, så det är för att du slår handen i bordet, eller kan det bli så när man blir träffad av bollen? :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har lyckats hålla mig rätt oskadd genom åren, men det är en händelse som, bokstavligt talat, ärrat mig. Jag var en liten toddlare, kanske tre-fyra år. Familjen var på skidsemester i Vemdalen, och bodde i en sån där timmerstuga i en sån där timmerstugby. Vi hade precis anlänt, och jag var sådär ivrig som små barn är över att sätta igång att åka. Vädret var perfekt - solen sken, och det gjorde jag med. Stugan var av en slump benägen precis vid ett backkrön, och det var med en skräckblandad förtjusning som jag såg ner mot slutet. Iklädd varma kläder, och en stor JOFA-hockeyhjälm, satte jag mig i min pulka, ropade "Kolla mamma!", och satte fart, utan att egentligen se vart jag åkte. Det borde jag inte gjort. När jag såg den stora, stillastående snöskotern vid backens slut var det för sent - jag hade krockat. Hårt. Jag låg bredvid, och gjorde säkert helt förfärliga ljud; snön bredvid min stora panna hade färgats röd. Folk samlades för att kolla på olyckan, varav två var mina föräldrar. Vi ilade till akuten, och jag har fått höra att jag skrek "Nåd! nåd!" (det var mitt 'safe Håller med till 100%!' för när bröderna kittlade mig) när doktorn sydde de fyra stygnen i min panna. Nuförtiden påminns jag av händelsen av det Harry Poter-liknande ärret i min panna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har lyckats hålla mig rätt oskadd genom åren, men det är en händelse som, bokstavligt talat, ärrat mig. Jag var en liten toddlare, kanske tre-fyra år. Familjen var på skidsemester i Vemdalen, och bodde i en sån där timmerstuga i en sån där timmerstugby. Vi hade precis anlänt, och jag var sådär ivrig som små barn är över att sätta igång att åka. Vädret var perfekt - solen sken, och det gjorde jag med. Stugan var av en slump benägen precis vid ett backkrön, och det var med en skräckblandad förtjusning som jag såg ner mot slutet. Iklädd varma kläder, och en stor JOFA-hockeyhjälm, satte jag mig i min pulka, ropade "Kolla mamma!", och satte fart, utan att egentligen se vart jag åkte. Det borde jag inte gjort. När jag såg den stora, stillastående snöskotern vid backens slut var det för sent - jag hade krockat. Hårt. Jag låg bredvid, och gjorde säkert helt förfärliga ljud; snön bredvid min stora panna hade färgats röd. Folk samlades för att kolla på olyckan, varav två var mina föräldrar. Vi ilade till akuten, och jag har fått höra att jag skrek "Nåd! nåd!" (det var mitt 'safe Håller med till 100%!' för när bröderna kittlade mig) när doktorn sydde de fyra stygnen i min panna. Nuförtiden påminns jag av händelsen av det Harry Poter-liknande ärret i min panna.

Hur gick det med pulkan?

Jag har typ gjort illa mig en hel del, men aldrig brytit (brutit?) något!

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som toppar min lista över smärtor-jag-erfarat är nog känslan då jag bröt min vänstra arm. Hockeymatch, skrinnar förbi en tjock back i Bollnäs, åker med ansiktet mot sargen för att ta pucken och den tjocke backen vrålar med hela sin tyngd rakt in i ryggen på mig vilket resulterar att jag flyger in i sargen med ena armen före. Min kroppsvikt + hans = komplett söndertrasad arm, har problem med den än idag. wink_618977_0.gif

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

-Ramlat ner på knä och fått hälen rakt upp i bajsbryggan när jag gick i sexan.

-Inputtad i ett berg och spräckt skallen

-Hade stukat foten en gång för några år sedan men ville ändå vara med och springa på gympan. Allt gick fint tills jag stukade den igen med full fart, ville helst slippa skämmas i en hög på golvet så jag försöker hålla balansen och stukar den IGEN och precis innan jag kunde stanna helt trampar jag snett en sista gång och hör ett "SWHOOODING"

Ledbandet var helt av ; <

Bajsbryggan var det värsta by far btw ; <

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får man fråga varför? :o

Vi höll på att färga garn med skolan och min kompis sade något i stil med ''Låt oss se om vattnet är så varmt som det ser ut.''

Fy jävlar! Jag kan inte föreställa mig smärtan :> .

Det var också mitt eget fel eftersom jag placerade smällaren i handen.

Höll på med Jackass-fjant förr ibland med stora skador som insats. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har gjort många saker

tex

klivit in spik genom foten

gjorde en rätt klantig grej, gick in i huset, o slog igen dören o hade inte äns luft in min vänster fot riktigt, o slog av gela den tjocka skinnbiten av hälen :wub: börja spruta blod som fan.

Liftat me en 3 hjulig sparkcykel efter en moppe i runt 50 km/h, repet fastna i framhjulet o ja flög över styret o fick ringklockan i benet, och när den slog emot backen åkte den in i skinnet o drog upp ett fint hål enda in till näskålen + att nån muskelsena gick av.. Fick sy 15 stygn! Har börjat märkt nu på senare tid, att jag har sämmre muskler i mitt högra ben än i mitt vänstra :>

Sen har man väll kört åt helvete med cross i shorts o t-shirt o skrapat upp armar o ben

cyklat omkull ett antal x gånger och skrapat upp både de ena o de andra.

Knäckte höger stortå i 5:an tror ja, då vi sparkade fotboll på en rast och när ja skulle sparka på bollen låg den i en liten grop, och precis framför bollen låg de en sten som ja inte såg :o

Vrickat foten ett par ggr

Vrickat min högra tumme ca 3 ggr på fyllan :( Senaste var när jag skulle gå hem från en fest o kom i en trappuppgång o snubbla i trappen o tog emot me tummen.. sen när de väl började gå över, vrickade jag den IGEN i fredags när jagsnubblade i trappen igen :D

Vrickade den även för lite mer än ett år sedan, då jag var hyffsat full och skulle klättra på en stol som de satt en snubbe på, vilket resulterades med att stulen o snubben som satt på den, rammlade bakåt och jag likaså o min tumme hammnade iklämm under hela kalaset :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta känns som en typisk kukmätartråd. Vem har haft värsta skadan, sådär. Och nu skryter alla med sina skador, men äsch, jag förstår. Men jani, jag blev av med halva vänstra långfingret.

Haha, kanske ska berätta utförligt. Det var exakt innan vi började ettan (lågstadiet) då vi ställde upp i en matkö när vi skulle gå till matsalen och äta. Av någon anledning så stoppade jag mitt långfinger precis vid grinden där grinddörren eller vad det kallas öppnas. Plötsligt så öppnar han som står bredvid mig grinden väldigt hastigt. Swusch sa det och halva mitt långfinger åkte av. Snön färgades röd, precis som när Axel kraschade och lärarna skrek i panik. En lärare tog upp fingret med toapapper och tog själv med toapapper som jag fick linda in mitt finger i.

Han körde i illfart mot sjukhuset där dom efter ett tag kunde sy ihop fingret. Oh, kommer än idag ihåg hur jag bara kollade på mitt finger när jag satt i bilen. Helt sjukt.

Annars har det vanliga med vrickade fingrar och ben och sådant. Sprang även in i en gran på nyårsafton detta år, så nu har jag ett litet ärr precis under ögat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...