Jump to content

Forumfest i sommar!


Misterwhoopee
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 426
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

18-20 Juli röstar jag för. Detta är helgen mellan vecka 29 och 30, vilket måste vara ett av de bästa valen. Skolelever har sommarlov, sommarjobbare borde kunna få ledigt på fredagen där om dom begär ledigt i förväg. Dessutom tror jag att dom flesta företag har just vecka 29-30 som det är helt sommarstängt, även för sommarjobbare.

Låter knvigt för min del, men det kanske kan gå. Men jag är iaf för i början på augusti, vi kan ju ta en helg då de flesta är lediga då. Augusti är bra i.o.m att:

* Semestertiderna börjar ta slut, de flesta har semester i Juli

* Ju färre som har semster, desto fler kan komma på festen i.o.m. att de inte är uppbokade med annat

* Enklare att resa just eftersom semestrarna börjar ta slut, återigen...

* Vattnet i sjöar och hav har börjat blivit varma på riktigt

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla ni under 18, vet ni om ni faktist får åka iväg med främlingar en hel helg för att festa?

Jag fyller 18 på fredag, men jag hade fått åka i vilket fall. Men jag måste säga att det lär låta lite konstigt i mina föräldrars öron när jag säger att jag vill åka till Öland över en helg för att träffa en massa främlingar. :confused:

Låter lite konstigt även i mina öron. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter knvigt för min del, men det kanske kan gå. Men jag är iaf för i början på augusti, vi kan ju ta en helg då de flesta är lediga då. Augusti är bra i.o.m att:

* Semestertiderna börjar ta slut, de flesta har semester i Juli

* Ju färre som har semster, desto fler kan komma på festen i.o.m. att de inte är uppbokade med annat

* Enklare att resa just eftersom semestrarna börjar ta slut, återigen...

* Vattnet i sjöar och hav har börjat blivit varma på riktigt

Tycker det låter sämre eftersom du själv säger, semestrarna tar slut. Vi som har sagt att vi kan köra jobbar, det är bara bättre för er som fortfarande går i skolan. Och ja, om inte vi tre som kör kan komma kan jag ju redan nu säga att det kommer floppa om alla ska ta sig till öland med buss/tåg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fyller 18 på fredag, men jag hade fått åka i vilket fall. Men jag måste säga att det lär låta lite konstigt i mina föräldrars öron när jag säger att jag vill åka till Öland över en helg för att träffa en massa främlingar. :confused:

Låter lite konstigt även i mina öron. :angry:

Främlingar är väl nästan lite fel ordval? Jag menar, jag tycker att man känner folk någolunda bra även fast man bara har snackat med varandra över nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

18-20 Juli röstar jag för. Detta är helgen mellan vecka 29 och 30, vilket måste vara ett av de bästa valen. Skolelever har sommarlov, sommarjobbare borde kunna få ledigt på fredagen där om dom begär ledigt i förväg. Dessutom tror jag att dom flesta företag har just vecka 29-30 som det är helt sommarstängt, även för sommarjobbare.

Det blir ganska stressigt om man tänkte besöka emmabodafestivalen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Främlingar är väl nästan lite fel ordval? Jag menar, jag tycker att man känner folk någolunda bra även fast man bara har snackat med varandra över nätet.

Detta är ju ändå mindre obekant än att t.ex. sommarkollon och skit föräldrar skickar sina ungar på, så nja. Vi kan väl ändå säga att vi ska träffa "bekantingar".

@Balle: Jag har inte räknat med att folk som ska iväg på annat kommer komma på det här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Främlingar är väl nästan lite fel ordval? Jag menar, jag tycker att man känner folk någolunda bra även fast man bara har snackat med varandra över nätet.

Jo det är klart. Men det kommer ju mina föräldrar ha svårt att förstå. :confused:

Men som sagt var, de skulle aldrig stoppa mig från att komma ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min mor kanske skulle avge vissa frågetecken, men så länge jag gör klart med henne att det inte är Anders, 42 år, lastbilschaufför som jag åker ner dit med så ska det vara lugnt. :angry:

Samma här. Bestämmer vi officiellt när och var vi ska vara och jag pratar med Morsan, förklarar att MyStiC är med och skyddar mig, påminner henne att jag är 17 år, säger exakt när jag åker/kommer hem, så ska det nog gå i hamn! :confused:

Edit: Btw, vart på öland är det ni/vi tänkt vara?

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är nån som kör norrifrån så är jag otroligt med! Passera genom övik och det funkar!

Ursäkta ett något oformulerat svar, jasg är lite full...

Om jag far ner, kan du ta tåget till sundsvall. då får du åka med mig :confused: hoppas det går bra trots jag är lastbilschaufför, hört att såna tycker om små barn :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag far ner, kan du ta tåget till sundsvall. då får du åka med mig :confused: hoppas det går bra trots jag är lastbilschaufför, hört att såna tycker om små barn :angry:
Om du ska åka, och jag får åka, Kan jag då åka med dig? :wub: Bor ju i östersund så tar tåg till sundsvall så. :)
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...