Jump to content

Kommer du köra MP innan SP är klar?


Henkibojj
 Share

Story eller MP som prioritet?  

70 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tjohej!

Ja, då var det dags för en till av de polls jag gjort på sistone. Till alla som säger "null, värdelös poll IMO" kan jag bara svara att det visst finns folk som är intresserade, och om inte annat så blir det en härligare stämning på forumet inför release ;)

Själv vill jag inte spela MP förrän jag klarat storyn. Dels för att andra kanske klarar spelet och avslöjar i chat eller annat, men också att det är en obeskrivlig och obetalbar känsla att upptäcka en GTA-stad alldeles ensam varefter storyn fortlöper. Det ska bli helt fantastiskt att upptäcka alla detaljer runt varje hörn i staden. Att man upptäcker Liberty City i en hetsig Cops-n-Crooks-jakt är inte alls min stil, så jag håller mig borta ända tills jag är klar med storyn. Visst, jag kanske kikar in i MP-läget lite snabbt men bara för att jag är nyfiken. ;)

Vote: Nej, jag vill upptäcka staden själv. (Fast jag kommer nog kika in ändå för att jag blir nyfiken.)

Vad tycker du? :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för att man klarat storyn har man absolut inte upptäckt allt, så upptäckarnöjet är inte borta bara för att man gjort sista uppdraget. Jag klarade storyn i SA och upptäckte fortfarande jättemånga saker i flera veckor när jag freeroamade. Trots att jag kan hela Vice City bättre än min hemstad (:doh: ) kan jag säkert upptäcka nyheter om jag bara vill. Freeroam-utforskning med en polare över röstchatt, kan det bli bättre? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, MP känns inte så lockande.

Varför?

Jag har precis som Henki alltid sett GTA som ett SP-spel. Jag vill upptäcka varenda hörn för mig själv och lira igenom spelet så långt tills det blir tråkigt med SP som lär ta grymt lång tid bara det. MP känns heller inte så lockande för just mig. Det kommer säkert totaläga, men jag gillar SP så mycket mer just nu. Efter jag spelat SP ett antal månader kommer jag nog börja köra MP. Men bara då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, det blir ju de där klassiska: Gör första uppdraget tills att du är HELT säker på att du måste göra något för att kunna gå vidare i spelet rent uppdragsmässigt, vilket man inte gör utan i stället upptäcker staden som många har sagt och provar alla de hundratals små och stora nichar det finns... mulitplayer kommer dock inte vara en av dem eftersom det känns som en helt annan del av IV och man inte är riktigt van vid. Det här med att man kommer åt MP via telefonen kommer antagligen påverka hur snabbt folk vågar prova.

Visst kommer jag prova det, absolut, men antagligen inte de första tre dagarna... antagligen inte under den första veckan. Jag fick med ett 48-timmars GOLD LIVE när jag köpte GH III som jag kommer att aktivera när jag är säker på att Martin kan lira med mig, freeroam låter väldigt intressant, precis som Mafiya och Cops 'n' Crooks.

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, multiplayer känns inte så lockande.

Det fanns flera andra alternativ som skulle ha passat också, men det jag valde är det som stämmer in bäst på mig, just nu iaf. Jag tror absolut att multiplayer kommer bli väldigt skoj och intressant, säkerligen lika intressant som singleplayer blir, men av nån anledning lockar det mig som sagt inte alltför mycket.

GTA-spelen har också för mig alltid varit singleplayer-spel. Jag har aldrig hittills spelat multiplayer i ett tidigare GTAspel, så vi får se om jag kommer att göra det i GTA IV. I så fall blir en bra lång tid efter att jag har klarat ut storyn, då jag mest gillar att bara cruisa runt i staden och upptäcka nya saker hela tiden, nåt som i GTA IV kommer att räcka i evigheter. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har aldrig hittills spelat multiplayer i ett tidigare GTAspel, så vi får se om jag kommer att göra det i GTA IV.

Inte ens i tvåan?! >_< Skärpning, gosse! Det är ju det perfekta LANpartyspelet!

Jag kommer nog att klara ut storyn först, och sedan lira en hel del freeroam innan jag ger mig in i MP, även om det verkar väldigt kul.

Jag kommer nog inte freeroama så mycket efter storyns slut innan jag kör MP, men lite grand kan jag nog tänka mig att det blir :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är N00b. Jag vet. :rolleyes:

Men hur funkar det med internet till Xbox360? Är det trådlöst nätverk som gäller eller måste man dra kablar?

Jag röstade "har inte tänkt så mycket på det". Men jag vill såklart utforska staden själv. Göra missions och så. Men alltid kul att kunna träffa någon online som kan visa lite hemligheter och speciella saker och så. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...