Jump to content

The Sims 3


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Och hur fan kan det va dålig version när vi är två som har samma problem medans alla andra har det att funka? Och det finns bara en enda version ute? Så hur kan det då vara dålig version. Samt i kvarteret så ser träderna normalt ut samt buskarna.

n00bfilter?

Ditt grafikkort? Du har DRET ATI, kolla om du har ändrat några globala inställningar som fuckar din grafik?

Duuuuuuuudddeee!

EDIT: NyyyYyyYy SIDA!

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
n00bfilter?

Ditt grafikkort? Du har DRET ATI, kolla om du har ändrat några globala inställningar som fuckar din grafik?

Duuuuuuuudddeee!

EDIT: NyyyYyyYy SIDA!

Vad för globaöa inställningar såfall.

EDIT: Morfar gå till byggläget och där du ser bilden av ett hus så ska det finnas trappor under dörren där man trycker svårt att förklara.

Redigerad av Agent.47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan ju gärna ladda upp huset, skulle vilja fixa lite med det. >_<

EDIT:

Texturen är det inget fel på, syftar mest på typen av tak och dess vinkel.

Ska ladda upp det om du berättar hur. Har inte laddat upp hus på något sätt från The Sims någon gång. Förresten så hade jag en liten ide/plan att vi borde göra en GTASajten-gata. :9

Där vi skriver en liten bio till alla sims vi gör och bygger några fina hus. Så får alla personer ladda hem husen och ha dom som grannar. I sådanna fall så röstar jag på Canastagatan eller whatever, där mitt hus är. Det är en fin gata med många tomma husplatser.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska ladda upp det om du berättar hur. Har inte laddat upp hus på något sätt från The Sims någon gång. Förresten så hade jag en liten ide/plan att vi borde göra en GTASajten-gata. :9

Där vi skriver en liten bio till alla sims vi gör och bygger några fina hus. Så får alla personer ladda hem husen och ha dom som grannar. I sådanna fall så röstar jag på Canastagatan eller whatever, där mitt hus är. Det är en fin gata med många tomma husplatser.

Zat is a très good idea!

Ska kolla upload saken in a minute, hang tight.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad för globaöa inställningar såfall.

Ja te.x force texture filtering eller vad vet jag, Fråga någon med ATI kort isåfall. Jag har nVidia och där kan man ju ändra inställningar både för olika program och globalt. Te.x att ALLTID det ska vara 4 * AA på eller liknande.

post-3210-1242920760_thumb.jpg

Är säker på att CCC har det med...

Ska ladda upp det om du berättar hur. Har inte laddat upp hus på något sätt från The Sims någon gång. Förresten så hade jag en liten ide/plan att vi borde göra en GTASajten-gata. :9

Där vi skriver en liten bio till alla sims vi gör och bygger några fina hus. Så får alla personer ladda hem husen och ha dom som grannar. I sådanna fall så röstar jag på Canastagatan eller whatever, där mitt hus är. Det är en fin gata med många tomma husplatser.

Sounds like a plan! >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Zat is a très good idea!

Ska kolla upload saken in a minute, hang tight.

I sådanna fall kanske lite "regler" vore bra.

Huset måste vara byggt på Canasta-gatan.

Varje person får endast bygga ett hus men får uppdatera och ladda upp det på nytt när de vill.

Varje hus måste vara byggt på en enskild tomt. Alltså, nu har jag byggt mitt hus allra längst ut på canastagatan. Det betyder då självklart ingen annan får använda den tomten (för det här 'projektet' dvs. Man kan ju ha en annan sparning i en "annan" stad där man spelar som man själv vill).

Varje person som laddar upp ett hus måste visa på vilken tomt det är byggt och med andra ord också säga vart de som laddar ner huset ska stå.

Det får alltså bara plats med 6 hus eller någonting sådant på den här gatan men sedan så kan man väl också bygga på fler gator så fler personer får vara med.

Hur låter det här?

Förresten så måste jag säga till dig illusion att, bleh. Det finns inga andra typer av hustak som passar på det där huset.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Skulle lätt va med om det fanns MP till detta. Sen suger ja på att bygga hus oftast blir det fyrkantiga hus med samma stil som det brukar bli när ja gör hus >_<

EDIT: Lägger upp en bild på hur det ser ut i CCC

Redigerad av Agent.47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

n00bfilter?

Ditt grafikkort? Du har DRET ATI, kolla om du har ändrat några globala inställningar som fuckar din grafik?

Duuuuuuuudddeee!

!

Jasså... är det det som är problemet.

Jag har ställt in massor med globala inställningar.

Skulle lätt va med om det fanns MP till detta. Sen suger ja på att bygga hus oftast blir det fyrkantiga hus med samma stil som det brukar bli när ja gör hus >_<

EDIT: Lägger upp en bild på hur det ser ut i CCC

Samma här... mina hus blir ofta fula på utsidan.

Förresten, du har uppe fel tab i CCC. Kolla i 3D-taben.

Edit: Problem solved!

Ändra dina inställningar under 3D-taben i CCC till "Use Application Settings" på alla.

Nu ser allt bra ut!

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jasså... är det det som är problemet.

Jag har ställt in massor med globala inställningar.

Samma här... mina hus blir ofta fula på utsidan.

Förresten, du har uppe fel tab i CCC. Kolla i 3D-taben.

Edit: Problem solved!

Ändra dina inställningar under 3D-taben i CCC till "Use Application Settings" på alla.

Nu ser allt bra ut!

Tack testade som alle sa att återställa så funkade det med. men ska testa det du sa också

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, för att ladda upp ett hus. Tryck på huset i "Edit Town" läget.

Tryck sedan på ikonen med huset som har en stjärna över sig.

Lägger upp mitt röda hus jag byggde också. :wub:

http://www.file-upload.net/download-165341...untain.rar.html

Ze edit:

th_TS32009-05-2119-59-17-95_1108380_1.jpg

Är det den gatan vi ska använda?

Redigerad av Illousion
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Byggläget i alla simsspel har varit roliga men det här har nog roligaste Simulations-\livsläget hittills. :wub:

Väldigt underhållande att spela. Byggläget och möbleringsläget blev lite mer invecklade,

men man vänjer väl sig med tiden. :)

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, för att ladda upp ett hus. Tryck på huset i "Edit Town" läget.

Tryck sedan på ikonen med huset som har en stjärna över sig.

http://img268.imageshack.us/img268/8413/ts...52119440800.jpg

Lägger upp mitt röda hus jag byggde också. :wub:

http://www.file-upload.net/download-165341...untain.rar.html

Ze edit:

http://i459.photobucket.com/albums/qq315/I...19-59-17-95.jpg

Är det den gatan vi ska använda?

Ja det är den gatan vi ska använda. Och bra att vi kan ladda upp husen nu också. Jag antar att de som bor där följer med?

Anywho, är det lätt att lägga till husen i spelet? Det där huset du gjort, är det det du ska 'bidra' med? Isf, på vilken tomt är den byggd?

Byggläget i alla simsspel har varit roliga men det här har nog roligaste Simulations-\livsläget hittills. :)

Väldigt underhållande att spela. Byggläget och möbleringsläget blev lite mer invecklade,

men man vänjer väl sig med tiden. :mf_doof:

Ja visst är det! :teehee:

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är den gatan vi ska använda. Och bra att vi kan ladda upp husen nu också. Jag antar att de som bor där följer med?

Anywho, är det lätt att lägga till husen i spelet? Det där huset du gjort, är det det du ska 'bidra' med? Isf, på vilken tomt är den byggd?

Nej, hell no. Det huset är långt åt helvete därifrån. Står vid något vattenfall. Och ja, jag antar att de som bor där hänger med, har för mig att det är så.

Och hur det är att lägga till dom vet jag inte, antagligen bara att trycka på filen som följer med.

Där håller jag till.

Redigerad av Illousion
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, hell no. Det huset är långt åt helvete därifrån. Står vid något vattenfall. Och ja, jag antar att de som bor där hänger med, har för mig att det är så.

Och hur det är att lägga till dom vet jag inte, antagligen bara att trycka på filen som följer med.

Där håller jag till.

http://img268.imageshack.us/img268/8936/myhouseyo.png

Min plats då! :wub:

Är det bara att bygga huset då!

TS32009-05-2119-59-17-95_1108400_0.jpg

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...