Jump to content

Maskeradkostymstips


Kebab
 Share

Recommended Posts

Jag kommer typ att bli tvingad till att klä ut mig något till Halloween. Jag var sugen på ringvålnad ett tag, men samtidigt så funderar jag på om jag inte ska klä ut mig till något lite mer subtilt. Tror trots allt att det är utgång senare, och då pallar jag inte springa runt i svarta lakan och svärd. Tips?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer typ att bli tvingad till att klä ut mig något till Halloween. Jag var sugen på ringvålnad ett tag, men samtidigt så funderar jag på om jag inte ska klä ut mig till något lite mer subtilt. Tror trots allt att det är utgång senare, och då pallar jag inte springa runt i svarta lakan och svärd. Tips?

Joo, det är sjukt kul att vara utklädd bland främlingar på krogen. En gång var jag indian, och en gång var jag Björnbuse. Alla överseriösa krogbroilers glor så dant men eftersom jag är rätt stor så har jag inte fått någon smäll än i alla fall. :D:mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Bump!

Ska på fest med temat "Ryssland" nästa lördag, och eftersom det är studentarrangerat så får man tolka det väldigt fritt... Men jag har inga idéer. Jag äger en sådan där luden låtsaspälsmössa med öronlappar (som går att sätta upp mot huvudet), men vad har man mer liksom? Ifall ni har tips på något som en grupp om tre personer kan klä ut sig till så mottages det också gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bump!

Ska på fest med temat "Ryssland" nästa lördag, och eftersom det är studentarrangerat så får man tolka det väldigt fritt... Men jag har inga idéer. Jag äger en sådan där luden låtsaspälsmössa med öronlappar (som går att sätta upp mot huvudet), men vad har man mer liksom? Ifall ni har tips på något som en grupp om tre personer kan klä ut sig till så mottages det också gärna.

Sätt på dig luvan, köp en massa leksaksbokstäver av siffran 5, klistra dem över din muskulösa, närapå nakna kropp och kalla dig Ryssfemman hela kvällen. Brudar i massor. #jaglovar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bump!

Ska på fest med temat "Ryssland" nästa lördag, och eftersom det är studentarrangerat så får man tolka det väldigt fritt... Men jag har inga idéer. Jag äger en sådan där luden låtsaspälsmössa med öronlappar (som går att sätta upp mot huvudet), men vad har man mer liksom? Ifall ni har tips på något som en grupp om tre personer kan klä ut sig till så mottages det också gärna.

Träningsoverall och gympaskor? Allt billigt går hem. Odla moppefjun, var smutsig i ansiktet och drick för guds skull ingenting förutom vodka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grymma förslag, tack!

Ett annat förhållandevis enkelt alternativ är ju att använda en traditionell vit/blårandig tröja istoppad i ett par passande byxor. Har du en vit sjömanshatt så är ju looken fulländad!

edit: Knyt en vit/blå tröja runt halsen med.

Fast, va? Ryssar ≠ sjömän, eller är det något jag har missat?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns massor att klä ut sig till, speciellt inom kommunismen. Typ Stalin med livvakter eller ett politiskt parti. Finns även massor av löjliga "in sovjet russia", då kan man typ vara allt! Några av de snyggare och klassigare utklädnaderna som också är lätta är en kostym+ röd tjöja med sovjets symbol på. Jag klädde ut mig till en rysk kypare ala jönssonligan, var dock inte så snyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Det blev konståkare! Utförandet blev väl lite sådär, men det var en riktigt kul kväll. :) Lite kallt att springa runt i trikåbrallor bara...

1bdb1e6d.jpg

Förresten så googlade jag på "Sällskapsresan" och fick fram världens bästa maskerad. fan vad roligt när folk går in för det!

http://lisahsamuelsson.blogg.se/2010/july/mora-30-ar.html

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som sitter på en extremt representativ bild för vad man hade på sig under 90-talet?

Ja, det är en sådan fest...

Var det inte sent 90-tal som alla skulle visa halva kalsongerna? och bära "buffaloskor"?

Släng på en tamagotchi på nyckelringen och du är good-to-go!

...pottfrilla om du är ambitiös nog?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...