Jump to content

Maskeradkostymstips


Kebab
 Share

Recommended Posts

Såhär ligger det till.. Jag är bjuden på maskerad på fredag. Har hela tiden varit tveksam till om jag ska gå på festen över huvud taget, och när jag fick reda på att det är maskerad som gäller så blev jag ännu mer fundersam. :(

Samtidigt skulle det vara ganska trevligt att träffa det folket som ska vara på festen, så jag borde inte låta maskeradgrejen störa mig..

Nåväl, nu till trådens syfte:

Har ni några tips på vad en sådan som jag, totalt ointresserad av själva maskeradgrejen, skulle kunna göra? Alltså av något som finns hemma. Det behöver verkligen inte vara något bra (eftersom jag som sagt var inte bryr mig så värst om det, jag gör detta mest bara för att det skulle kännas dumt att komma o-utklädd), bara det är något.

Det enda jag har kommit på hittills är att måla på mig en fransk, svängig mustasch med tuschpenna. Kanske funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såhär ligger det till.. Jag är bjuden på maskerad på fredag. Har hela tiden varit tveksam till om jag ska gå på festen över huvud taget, och när jag fick reda på att det är maskerad som gäller så blev jag ännu mer fundersam. :lol:

Samtidigt skulle det vara ganska trevligt att träffa det folket som ska vara på festen, så jag borde inte låta maskeradgrejen störa mig..

Nåväl, nu till trådens syfte:

Har ni några tips på vad en sådan som jag, totalt ointresserad av själva maskeradgrejen, skulle kunna göra? Alltså av något som finns hemma. Det behöver verkligen inte vara något bra (eftersom jag som sagt var inte bryr mig så värst om det, jag gör detta mest bara för att det skulle kännas dumt att komma o-utklädd), bara det är något.

Det enda jag har kommit på hittills är att måla på mig en fransk, svängig mustasch med tuschpenna. Kanske funkar.

Günther? :(

Du behöver ju i princip bara solglajjer, måla mustach och möjligen längre hår i nacken. För annars när du plutar med läpparna så är du lik honom till tusen. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det en plojmaskerad med spidermandräkter och så?

Kör 20-tal.

Det är nog vad som helst, bara man inte har vanliga kläder. "Allt från Angelina Jolie till Shrek" som det så fyndigt stod i inbjudan.

Grejen är att jag verkligen är sjukt osugen på fixa med något, och det är därför jag vänder mig till er. Jag behöver något kreativt och enkelt, i stil med en konstig hatt eller så. :(

Edit: Günther är faktiskt ett riktigt bra alternativ..

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är nog vad som helst, bara man inte har vanliga kläder. "Allt från Angelina Jolie till Shrek" som det så fyndigt stod i inbjudan.

Grejen är att jag verkligen är sjukt osugen på fixa med något, och det är därför jag vänder mig till er. Jag behöver något kreativt och enkelt, i stil med en konstig hatt eller så. :w000t:

Edit: Günther är faktiskt ett riktigt bra alternativ..

Vad tråkig du är! Är ju skitkul med maskerad, fixa något bra nu. :D Gunther lät bra ja! Ni är ju rätt lika :w000t:

Gurka, annars?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såhär ligger det till.. Jag är bjuden på maskerad på fredag. Har hela tiden varit tveksam till om jag ska gå på festen över huvud taget, och när jag fick reda på att det är maskerad som gäller så blev jag ännu mer fundersam. :D

Samtidigt skulle det vara ganska trevligt att träffa det folket som ska vara på festen, så jag borde inte låta maskeradgrejen störa mig..

Nåväl, nu till trådens syfte:

Har ni några tips på vad en sådan som jag, totalt ointresserad av själva maskeradgrejen, skulle kunna göra? Alltså av något som finns hemma. Det behöver verkligen inte vara något bra (eftersom jag som sagt var inte bryr mig så värst om det, jag gör detta mest bara för att det skulle kännas dumt att komma o-utklädd), bara det är något.

Det enda jag har kommit på hittills är att måla på mig en fransk, svängig mustasch med tuschpenna. Kanske funkar.

Något årtionde med utmärkande klädstil..?

80-tal

eller kanske hippie?

Annars så kan du fyndigt nog klä ut dig i någon form av Halloweengrejs :D

EN KEBAB! :w000t:

Haha :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack alla för svaren! Uppskattar det verkligen..

Bara att ta på sig bruna kläder och sätta fast en lapp på bröstet som det står "KEBAB" på. :w000t:

Okej, förlsaget lät inte så himla dumt längre.. :D

Vad tråkig du är! Är ju skitkul med maskerad, fixa något bra nu. :D Gunther lät bra ja! Ni är ju rätt lika :w000t:

Gurka, annars?

Klart det kan vara kul om man är motiverad till det. Men sanningen är den att jag mest tänkte gå på festen för att träffa och festa lite tillsammans med ett fåtal gamla vänner. Fast du har rätt, lite tråkig är jag nog allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Feminerds! :w000t:

---

T:

Hitler.

Du behöver: Tusch/lösmustasch, något slags militärisk uniform eller liknande (helst enfärgad), stövlar, några järnkors (järn och järn, det duger lika bra med en plåtbit), samt lite vanvett och storhetsvansinne.

Adam

Du behöver: Ett fikonlöv. That's it! yes_645834_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag och min kompis var på halloweenmaskerad i höstas klädde vi ut oss till stureplansprofilerna (ur egen tolkning). Ta på dig det dyraste och mest stekiga du har, kamma håret bakåt och var allmänt sliskig.

Annars är det ju bara att välja och vraka bland alla andra tips du har fått. Dra på dig lite kajal, en palestinasjal, svarta jeans och bli emo för en kväll?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...