Jump to content

Kaffe!


Kebab
 Share

Recommended Posts

Oh yes :P nu har jag käkat en och en halv koffeintablett och svepte en kopp kaffe :wub: ska se vad som händer nu :wub:

Apotekets koffeintabletter är BULL. Provade några sånna i skolan en gång. Närmare bestämt 8 st och det är mööööjligt att jag blev lite piggare men den enda tydliga effekten var att jag blev orolig i magen.

Har även druckit mer än 4 koppar kaffe under kort tid, och nej. Ingen ångestattack ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Apotekets koffeintabletter är BULL. Provade några sånna i skolan en gång. Närmare bestämt 8 st och det är mööööjligt att jag blev lite piggare men den enda tydliga effekten var att jag blev orolig i magen.

Har även druckit mer än 4 koppar kaffe under kort tid, och nej. Ingen ångestattack ^_^

Förstår du ordet 'KAN'?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Apotekets koffeintabletter är BULL. Provade några sånna i skolan en gång. Närmare bestämt 8 st och det är mööööjligt att jag blev lite piggare men den enda tydliga effekten var att jag blev orolig i magen.

Har även druckit mer än 4 koppar kaffe under kort tid, och nej. Ingen ångestattack :P

Det var dock inte apotekets, någon annan skit :wub:

nåja nu börjar jag fundelera på varför ingen kontaktar mig fast detä r mitt i natten. hmm, kan inte sitta still iallafall. ska ta en sväng med bilen och se vad folk gör eller ringa någon. ^_^

undra om det är tabletterna och kaffet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Apotekets koffeintabletter är BULL. Provade några sånna i skolan en gång. Närmare bestämt 8 st och det är mööööjligt att jag blev lite piggare men den enda tydliga effekten var att jag blev orolig i magen.

Har även druckit mer än 4 koppar kaffe under kort tid, och nej. Ingen ångestattack :P

De riktiga, riktiga koffeintabletterna är väl receptbelagda?

Eller? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förklara...

En fråga, när jag dricker kaffe med massa smaker och grejer är det ju för att slippa undan kaffesmaken, vilket säkert låter sjukt. Men kan man vänja sig vid den? För jag tycker den är rent ut sagt vidrig. Dock vill jag lära mig sörpla kaffe.

Om du vill vänja dig vid smaken är det väl bara att sakta men säkert avstå från all skit du öser i koppen förutom kaffet själv. Socker kan du skippa efter ett tag, och mjölken kan du stegvis ta mindre och mindre av. Då går det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förklara...

En fråga, när jag dricker kaffe med massa smaker och grejer är det ju för att slippa undan kaffesmaken, vilket säkert låter sjukt. Men kan man vänja sig vid den? För jag tycker den är rent ut sagt vidrig. Dock vill jag lära mig sörpla kaffe.

Det är som att säga "Hur kan man tycka att cigarettrök smakar gott? För det smakar vidrigt! Dock vill jag gärna börja röka!"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du vill vänja dig vid smaken är det väl bara att sakta men säkert avstå från all skit du öser i koppen förutom kaffet själv. Socker kan du skippa efter ett tag, och mjölken kan du stegvis ta mindre och mindre av. Då går det!

Riktigt länge sedan jag drack kaffe från vanlig bryggare. Ska försöka 'ta mindr och mindre'. ^_^

Det är som att säga "Hur kan man tycka att cigarettrök smakar gott? För det smakar vidrigt! Dock vill jag gärna börja röka!"

Det är det faktiskt, för de flesta som börjar säger att det är "en social grej". :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kaffe, mmm. Kaffe, kaffe, kaffe.

Har sen urminnestider alltid velat smaka på morsans kaffe (Hon dricker med mjölk) och tyckt det var himmelskt. Svart var för beskt för mig vid den tiden. Började dricka svart när jag kom upp i tidiga tonåren. Eller svart, jag har en sockerbit i då det neutraliserar det ibland lite för beska kaffet. Zoegas Mezzo går dock utmärkt utan socker. Det kaffet drack jag först hos min syster, och det är numera det kaffet vi också har här hemma. Rekomenderas varmt!

För er som inte klarar av beskheten hos kaffe. Börja drick med mjölk och socker. När ni klarar detta så slutar ni med sockret. Sluta sedan med mjölken. Ni kan med fördel gå tillbaka till socker när ni slutar med mjölken, och till sist minskar ni sockerhalten tills ni klarar att dricka det svart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mmmm, en kaffetråd klockan 7:59 på morgonen ^_^

Jag har nog druckit sen 5 år tillbkas men har aldrig varit riktigt beroende. För ett par årsen dracka jag nog 3 koppar till frukost och 2 till middag, men det har numera blivit 0-2 om dagen pga. att magen tar stryk.

I början var det med massa mjölk i, men nu dricker jag alltid svart eftersom jag inte gillar mjölk-kaffe smaken längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dricker inte så mycket kaffe. Tar en kopp på morgonen,sen inte mer.

Kanska, ibland, sällan dock, en kopp på eftermiddagen.

Dricker med mjölk i, svart funkar inte, för beskt.

Förstår inte hur folk kan dricka så mycket, min chef tex, han dricker en 20-25 koppar/dag. ^_^

Nått jag skulle vilja lära mig är att brygga bra kaffe. Jag kan inte det, antingen blir det så starkt att det kan fräta sönder metall eller så blir det tunnare än vatten. Alltid osäker på om man skall ha "strykta" mått eller fulla mått när man fyller på kaffet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dricker inte så mycket kaffe. Tar en kopp på morgonen,sen inte mer.

Kanska, ibland, sällan dock, en kopp på eftermiddagen.

Dricker med mjölk i, svart funkar inte, för beskt.

Förstår inte hur folk kan dricka så mycket, min chef tex, han dricker en 20-25 koppar/dag. ^_^

Nått jag skulle vilja lära mig är att brygga bra kaffe. Jag kan inte det, antingen blir det så starkt att det kan fräta sönder metall eller så blir det tunnare än vatten. Alltid osäker på om man skall ha "strykta" mått eller fulla mått när man fyller på kaffet.

Vill du ha normalt brygt kaffe så ska du inte råga måtten, fast hellre för mycket än för lite tycker jag.

Jag gav mamma ett nymalt kardemummakaffe i julklapp. Det rekommenderas. Bor man inte nära en kaffe&te-handel så kan man själv lägga i antingen hela kardemummakärnor eller bara lite malen kardemumma. Musigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...