Jump to content

På vilket sätt vill ni dö?


kicken
 Share

Hur vill ni dö?  

81 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 65
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

1. Jag skulle nog helst villja somna in. Absolut INTE omedvetet då jag inte t.ex. skulle kunna säga åtminstånde "hej då" till mina nära och kära. :lol: Men om jag t.ex. skulle veta att jag ska dö inom typ några timmer / välldigt snart och kanske få en smärtsam död så skulle jag nog först och främst säga hej då typ då. Sen så skulle jag lägga mig i ett typ bubbelbad (varmt och göttigt så klart) sen så skulle jag lyssna på någon riktig bra musik i några högtalare. Efter det så skulle jag lägga mig där i och göra det så bekvämt som möjligt för mig och sen svälja ganska många sömntabletter så jag somnade in med skön musik och liggandes i bubbelbadet då. Sen drunkna utan att känna något :D

Det är nog ett av de bästa sätten jag skulle kunan tänka mig.

2. Och det är? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska vara ganska hög, sådär skönt, men inte för mycket, samtidigt som jag har sex i en säng, med nuvarande tjej, som faller igen luften i ganska snabb fart så att massa skönt adrenalin bildas i min kropp. En kille med fallskärm, svart kostym och svarta glasögon med en ljuddämpad pistol ska glida förbi och skjuta mig i axeln (men jag känner inte så mycket p.g.a högheten). Samtidigt ska 3 stycken konsert scener drivna av hydrojetmotorer även glida förbi med 30 sekunder intervaller och tända eld på mitt hår. På dessa ska Daft Punk, Genitortures och The Distillers spela sina bästa låtar på högsta volym och bas och vinka till mig. När jag sedan kommer ska jag sekunder senare skära upp mina handleder med ett rakblad varav jag blir biten av en vampyr i halspulsådern så att min kropp töms på blod på ett sakta och sexigt sett som sedan resulterar att jag dör.

Det vore något.

:D

Vote1. Flera sätt. Vote2. Nej

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Jag kan tänka mig att dö på slagfältet, i ett krig, försvarande värderingar och ett samhälle jag tror på. Kommer det att ske? Knappast. Dels för att jag är en för bra soldat ( :D ), dels för att jag antagligen kommer att dö av stress eller en hjärtattack innan kriget börjar.

2. Nah

--

Hm. ÄR sjukdomar en naturlig dödsorsak?

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Jag kan tänka mig att dö på slagfältet, i ett krig, försvarande värderingar och ett samhälle jag tror på. Kommer det att ske? Knappast. Dels för att jag är en för bra soldat ( :D ), dels för att jag antagligen kommer att dö av stress eller en hjärtattack innan kriget börjar.

2. Nah

--

Hm. ÄR sjukdomar en naturlig dödsorsak?

Något som kan diskuteras över. Jag frågade den 'smartaste' i klassen om det och att döma av honom så är det naturliga orsaker då folk dör av sjukdomar när dom blir äldre. Stelkramp, parkinsons, hjärtattack osv.

Enligt mig att döma så skulle jag nog hålla med honom, för det är väl ändå så de flesta äldre dör? Just pga sjukdomar, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1) Somna in. Utan några som helst plågor.

2) Vad är det? Kickens förklaring sade inte speciellt mycket, annat än att bli nedfrusen... :D

Vote 1: Självmord..

Nu undrar ni varför, och det ska jag berätta.

Jag vill inte vara en av de gamlingarna som bara driver omkring, där snoret droppar från näsan eller de inte vet vad som är upp eller ner.

När jag känner mig gammal nog, och jag är nöjd med livet, ska jag på något sätt, begå självmord.

Helst ska jag knyta massa piano"strängar" runt min kropp och hoppa från en hög byggnad, så att alla kroppsdelar och annat skiljs från kroppen.

Låter inte trevligt... :lol:

Redigerad av Quattro
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote 1: Somna in. Jag skulle vilja bli väldigt gammal ca: 90-100 år för att sedan somna in lugnt och stilla. Efter den åldern tror jag ändå inte man kan tillföra sitt liv så mycket, och dessutom är det nog rätt många problem på jorden om man går framåt ännu några år till. Men vafan så länge hjärnan och kroppen hänger med tycker jag inte det finns någon anledning att dö? Även om många nära vänner och familj är avlidna kan man ju fortfarande göra kul saker med sitt liv så länge man har hälsan i behåll. Och man får se vad människan uträttar under denna tid (på gott och ont) Livslust ffs!

Men det här är alltså hur jag vill att det ska bli, sen kanske man ändå ligger på ett hem och kissar i blöjor som aldrig blir bytta, men i så fall är man nog inte medveten om det, och i det fallet kan man ju dö ändå...

Vote 2: Hmm, nej. Har ingen anledning till varför, men nej.

---

Förresten, förvånansvärt många smilies av typen " :D:D:(:D " i en topic som handlar om döden? Nåja det är väl som det är här... :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote 1: På flera sätt.

1. Dö en hjältedöd som polis där jag hamnar i vild skottväxling mellan några bankrånare på öppen gata i någon central del i någon av våra två största städer. Jag ställer mig ivägen och tar emot flera kulsalvor för att skydda oskyldiga människor och sakta, sakta falla mot marken av utmattning och blodförlust och jag hinner sätta ett förödande skott på minst en av de misstänkta före jag faller ihop på vägen, alldeles intill radiobilen/polisbilen och det sista jag ser är ett foto på min flickvän/fru som fallit ur min bröstficka och ligger på marken.

2. Dö av ålder då jag är minst 95 år gammal. Ha haft ett framgångsrikt liv inom poliskåren och dragit mig tillbaka för att leva på min pension. En natt går jag och lägger mig och vaknar aldrig mer.

Vote 2: Nej!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enkel fråga.

alt. 1: någon mördare tänker skjuta folkets "gud" och jag kastar mig fram i slow motion och skriker "NOOOOOOO!" och får en kulai mig och blir hjälte.

alt. 2: Efter att ha kört framgångsrikt i Chevrolets rallystall skjuter någon sönder ena däcket (troligen från BMWs stall, dom jävla grisarna) och jag voltar, men överlever (pga. det är en cheva) sen när jag krypit ur skjuter han mig.

VOTE2: skulle vart fräckt. skiter väl i nära och kära. skaffar väl nya vänner i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...