Jump to content

Festivaler '08


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 604
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Roskilde har några nya släpp. Inget som är värt en Danmarksresa, dock!

MY BLOODY VALENTINE (IRL/UK) gave many music lovers some kind of unique, holy writing with the masterpiece Loveless. The combination of brutal and soothing songs excite as much today as they did in 1991 when the Irishmen released them. The band's music has been imitated by countless acts, but basically all fail at recreating the rush in the stomach as delivered by these pioneers. Now the band's original and beautiful guitar noise can finally be experienced live again.

More exciting music

But we do not settle for this one much missed noise rock four-piece. Hopefully, we can brighten the day even more with this fabulous foursome:

AT THE GATES (S) is – as with My Bloody Valentine – a reunion of the kind that lots of fans only dared dream of. At The Gates contributed to the special Gothenburg-based melodic kind of death metal. The band plays one of few exclusive reunion concerts at Roskilde Festival. This chance of hearing a neo-legendary and style-breaking band should be at the top of any metal-lover's curriculum this summer.

HOLY FUCK (CAN) play instrumental electro-punk. The dirty sound has reached many people on cd or mp3 – but their music really stirs things up and gets a hold of the audience when playing live, which is the deeper purpose of the project.

TEITUR (FO) is one of the best singer-songwriters of the Faroe Islands. He is compared to Nick Drake and Damien Rice – you just have to add a little of Scandinavia's stormy and wet atmosphere to complete the picture.

YEASAYER (US) is one of the most promising new bands at the moment. They play alternative rock mixed with the foreign smells of global music. The band has an almost intoxicating positivity and vitality reminiscent of bands such as Gang

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rock am Ring

Alter Bridge

Bad Religion

CSS

Culcha Candela

Danko Jones

Disturbed

Fettes Brot

HIM

Incubus

Justice

Kate Nash

Pete Murray

Roisin Murphy

Simple Plan

The Cavalera Conspiracy

The Prodigy

Arvika

Saul Williams

Peace & Love

In Flames

The Cult (UK)

W.A.S.P (US)

Opeth

Clutch (US)

Millencollin

The 69 eyes (FIN)

Dark Tranquillity

Wolf

Incubus till Rock am Ring måste betyda att dom kommer till Sverige också, hoppas iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch, känns som att Peace & Love efter det senaste släppet kommer att befolkas av vitsminkade herrar med långt, korpsvart hår iklädda läder och nitar, bärandes på svärd och morgonstjärnor. Vilket underminerar lite av budskapet i P&L. Eller något, jag vet inte, det är väl bara mina fördomar mot 'sånt' folk som spökar...

Fem nya släpp till SRF, också.

Så var det dags att släppa ytterligare 5 band som är klara för Sweden Rock Festival 2008, Vi börjar med J-rockbandet MUCC som gör sin enda spelning i Sverige hos oss, går vidare med tyska power metal-hjältarna PRIMAL FEAR, lite dansk högklassig metal från ROYAL HUNT och sen legendariska PICTURE från Holland som äntligen är tillbaka igen. Vi avslutar med folkrock i black metal-tappning från irländska PRIMORDIAL!

...och Timo Räisänen kommer till Arvika!

Dessutom har Emmabodafestivalen gjort ett väldigt imponerande släpp. Väldigt indie!

Slagsmålsklubben

Stereo total

Billie the vision and the dancers

Alice in Videoland

Moto boy

Kid down

Kapten Röd

Masshysteri Palpitation

Boris and The Jeltsins

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch, känns som att Peace & Love efter det senaste släppet kommer att befolkas av vitsminkade herrar med långt, korpsvart hår iklädda läder och nitar, bärandes på svärd och morgonstjärnor. Vilket underminerar lite av budskapet i P&L. Eller något, jag vet inte, det är väl bara mina fördomar mot 'sånt' folk som spökar...

Fem nya släpp till SRF, också.

...och Timo Räisänen kommer till Arvika!

Dessutom har Emmabodafestivalen gjort ett väldigt imponerande släpp. Väldigt indie!

Slagsmålsklubben

Stereo total

Billie the vision and the dancers

Alice in Videoland

Moto boy

Kid down

Kapten Röd

Masshysteri Palpitation

Boris and The Jeltsins

:lol:

Emmaboda hade en fin lista. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De amerikanska glam-rockarn Poison kommer till Sweden Rock Festival och gör en exklusiv europaspelning, första gången på 18 år som bandet spelar i Sverige.

Säkert! blev idag klar för Hultsfred och Storsjöyran och är tydligen dom två enda spelningarn som görs i sommar innan nya plattan kommer.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För min del blir det säkert Öland Roots igen. Kanske att man ska ha biljett denna gång så man slipper planka. Anledning förra året var inte att vi inte VILLE betala utan att det var slutsålt!

Vår man on the inside som skulle hjälpa oss in var emellertid med och sålde marijuana i kön till matstånden och svarade inte på mobilen pga trubbel med polisen. Fast vi hittade en väg in iaf, över och under ett par stängsel. Missade Peps Person men såg ett rätt schyst reggae-band från malmö. Vi var iofs mest där för att kolla in läget och säga hej till lite vänner. Mina systrar och en till leechade och drack öl medan jag alltså körde dit, så det var ju lite trist. Jazzpipan gick runt i campet jag hängde i några timmar, men avböjde av ovanstående anledning även till det...

Känner inte till några artister från 08:s släpp men what the hell! http://www.olandroots.com/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Är det någon som vet vart man kan köpa Band of horses biljätter. Jag har letat och letat med det verkar vara slut över allt!!! :innocent:

Stockholm eller Göteborg?

I Stockholm kan du ju testa direkt på Debaser eller på Pet Sounds (skånegatan), Record Hunter (St Eriksgatan) eller på Sound Pollution (Stora Nygatan), dom brukar ha biljetter undalagda till konserter.

Men det lär ju vara rätt så stor efterfrågan på Band of Horses så vettefan om du ska hoppas på så mycket....tyvärr.

edit* Om du nu inte skulle få tag i biljetter så kan du ta dig ner till Roskilde, för idag blev Band Of Horses klar för festivalen, andra klara band är Clutch, Enter Shikari och Pilgrimz.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...