Jump to content

Festivaler '08


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 604
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Mr. Doherty är väl inte känd för att fullfölja de konserter han har ställt upp på? Bra nyheter fortfarande, vill verkligen dit. :o

Jo, det är han! Käften! :)

Jag har redan fått det där från alla mina negativa vänner som inte ska dit, och självklart vet jag också det, men man kan ju alltid hoppas. Och det är ju större chans nu än ifall de inte var bokade alls. Faktum är att de genomfört 100% av sina Hultsfredspelningar. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det är han! Käften! :)

Jag har redan fått det där från alla mina negativa vänner som inte ska dit, och självklart vet jag också det, men man kan ju alltid hoppas. Och det är ju större chans nu än ifall de inte var bokade alls. Faktum är att de genomfört 100% av sina Hultsfredspelningar. :lol:

Deras förra Hultfreds-spelning var rolig - med öl över fotografer och kokain på natten. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ooh, goda nyheter! Babyshambles, Timo samt Those Dancing Days! (och HIM och Sugarplum Fairy, men det var mindre upphetsande)

Exakt. Jag bara skrek rakt ut och kastade mig över telefonen och ringde min kompis, och sen presenterade jag Babyshambles sist. :lol: Hahaha jag kommer vara lycklig till dagen de spelar, detta är underbart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Babyshambles var en bra bokning om dom nu kommer, ryktas även om en mindre europaturne från deras sida, sen vinter/tidig vår, hoppas på ett besök i den kungliga huvudstaden då.

Resten av bokningarna var väl så där, HIM...vad är det? 7134:e besöket för dom på Hultsfred nu?

Rock am Ring:

Babyshambles

Bullet For My Valentine

Die Toten Hosen

Dimmu Borgir

In Flames

Metallica

Motörhead

Nightwish

Rage Against The Machine

Sportfreunde Stiller

The Hellacopters

Det är ett BRA första bandsläpp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt medieuppgifter utmanar EMA Telstar Hultsfred genom att planera sin festival i Stockholm till samma helg som Hultsfred kör sin festival, nämligen i mitten på juni.

De uppger ha en världsstjärna bokad redan nu.

Tänkt plats för festivalen med arbetsnamnet Way Out East är Stockholms universitetsområde.

Tidigare har Hultsfred och EMA Telstar samarbetat, ett samarbete som avslutades i och med 2007.

I media märks inte särskilt mycket irritation från arrangörerna av Hultsfred utan snarare att de har blivit utmanade förut, exempelvis när ZTV valde att satsa på MegaFeztivalen istället för Hultsfred. Den gången försvann en lovande extremsportsfestival på grund av för dålig ekonomi.

Vi får se hur det går denna gång.

Hmm, inte bra för Rockparty att EMA slutar prodda festivalen, med tanke på Rockpartys redan dåliga ekonomi. Och iochmed Way out Wests framgångar förra året så är det ju inte omöjligt att EMA lyckas med att göra en likadan festival i Stockholm.

Kanske inte med samma artister som i Göteborg men dom kan ju lätt plocka större namn än vad Hultsfred kan, nu menar jag att EMA kan punga ut med mer pengar än vad dom kan och därför få större band.

Sen behöver Stockholm en riktig festival, den rullande festivalen Accelerator är inte nog.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, inte bra för Rockparty att EMA slutar prodda festivalen, med tanke på Rockpartys redan dåliga ekonomi. Och iochmed Way out Wests framgångar förra året så är det ju inte omöjligt att EMA lyckas med att göra en likadan festival i Stockholm.

Kanske inte med samma artister som i Göteborg men dom kan ju lätt plocka större namn än vad Hultsfred kan, nu menar jag att EMA kan punga ut med mer pengar än vad dom kan och därför få större band.

Sen behöver Stockholm en riktig festival, den rullande festivalen Accelerator är inte nog.

Fan vilka fittor. :) Kommer säkert få beslutsångest nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stockholm Behöver inte alls någon festival.

Alla de stora artisterna som besöker sverige spelar i stockholm. Det är tillräckligt.

Det är en del av festivalkänslan att ta tåget till ingenstans för att lyssna på bra musik och dricka och umgås.

Det blir inte bli samma sak att göra det 15 min från Stockholm C.

Och nej Way Out West 07 kändes inte som en riktig festival hur bra banden än var. Känslan fanns inte riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...